/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Kan ikke åbne dokument i Word
Fra : johnroskilde
Vist : 796 gange
135 point
Dato : 31-01-08 15:21

Hej
Pludselig nægter mit Word 2007 at åbne dokumenter, hvis jeg vil åbne dem ved tryk på et Word ikon. Dvs. når jeg aktiverer ved tryk på ikonet, åbner Words startside (lidt langsomt og skifter til en lidt mat blå farve) og så sker der ikke mere. Jeg kan så gå ind i Officeknappen og igennem Åbn finde dokumentet og åbne derfra. Men jeg kan altså ikke åbne fra f.eks. min "Dokumenter"-mappe.
Det har virket upåklageligt før og det gælder for alle dokumenter også dem lavet i tidligere Wordversioner - 2003 o.a. Selv når jeg laver et helt nyt dokument og placerer det på skrivebordet og vil åbne det herfra, sker der det samme? Jeg har "Repareret" med min Office 2007 CD og det har ikke hjulpet.
Er der nogen der har et bud på, hvad jeg kan gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-01-08 15:55

Kan du højreklikke på et wordikon, og vælge åben med, sørg så for der er vinge i "brug altid det valgte program ....." Rul til word 2007, marker det og klik ok.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 31-01-08 21:12

Hej! Ja - det har jeg prøvet og det virker desværre ikke. Men mange tak for forslaget.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-08 16:18

Den her omgang, klarer problemet, men er du ikke sikker, i registreringsdatabasen (regedit), så lad en computernørd gøre det for dig.
Du åbner regedit ved at skrive regedit i kør, og trykke ok.

1. Open regedit. Before you start, it is a good idea to back up your registry by going to File\Export. You can then import this file later should anything adverse happen.

2. Navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts
(there will be entries for every file extension on your computer here).
(I think in Vista it is HKEY_CURRENT_USER, Software, Microsoft, Windows)
3. Open the .doc entry, as well as the .docx entry. There will be sub-entries under these named OpenWithList, and OpenWithProgids.

4. Make all entries in the .doc OpenWithList and OpenWithProgids identical to their .docx counterparts. I deleted all of the ones in the .doc entry and recreated them to match the .docx just to be sure.

5. After doing this, your machine will probably still associate .docs with WordPad, but Word 2007 will now show up in the Open With dialogue after you browse for it (I'm sure you know by now that the path is C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE).

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 01-02-08 17:14

Hej. Jeg har prøvet og fandt vej, det var nærmere den angivne til Windows Vista, til .doc og .docs til
OpenWithList osv. Her ryger jeg af på forklaringen - jeg prøvede lidt frem og tibage, men der var ikke noget der fungerede eller gik i kage. Så jeg er egentlig lige vidt, men ellers tak.
Vh. John

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-08 20:21

Det skal altså fungere, hmm ?
Der er også nogle gange at man inde fra start/alle programmer/Microsoft office tools har en genvej der hedder Microsoft office applicikations recovery (Som kan tilbagestille og fjerne fejl)
Men ellers er der det gamle tricks at du i windows vælger søg, og vælger filer og mapper, (Hele eller dele af filnavnet)sørger for den også leder i skjulte og systemmapper. her skriver du den skal finde normal.dot Den ligger nok her: C:\Documents and Settings\ditnavn\Application Data\Microsoft\Skabeloner
(Normal.dot er words brevopsætning, tegnstørrelser, indrykning mm)
Normal.dot slettes og efter genstart af word, laver den bare en ny normal.dot selv.
Hvis du er bange for at slette den, så klip den og læg den på skrivebordet, så kan den altid lægges tilbage, og overskrive den nye.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 21:03

Hvis ikke palles ideer hjælper så prøv at sætte computeren tilbage I start programmer tilbehør systemværktøjer systemgendannelse til før propblemet opstod

Mvh Sunofisk

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 03-02-08 21:05

Desværre hjalp dine forslag heller ikke denne gang.
Mht. Office Program Recovery kan du se her:
Description: The Microsoft Office Application Recovery program is no longer installed. The 2007 Office release now automatically detects programs that are not responding, and provides document recovery and Software Quality Metrics (SQM) when the user attempts to close a program that is not responding.
Reason for change: Very few users were aware of the document recovery tool, and consequently the tool was seldom used. Document recovery now occurs automatically.

Det er lige før at jeg genistallerer mit gamle Office XP, for jeg ved ikke rigtig, hvor jeg ellers skal henvende mig med problemet.
Vh. John

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-08 23:29

At installere den gl. office er nu slet ikke så dårlig en ide.
For du har vel prøvet at afinstallere 2007 og geninstallere den. ?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 04-02-08 09:49

Hej
Jeg har nøjagtig samme problem som dig hvis jeg i Dokumenter forsøger at åbne et word.doc
Min løsning er at åbne Word først, når den er åben kan man sagtens åbne filer fra Dokument mappen.
Det tager et par sekunder ekstra, men hvad, så kommer man ikke på glatis.

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 04-02-08 10:45

Hej
Jeg har både repareret og geninstalleret Office 2007. At åbne vha. dokumentmappe gør jeg selvfølgelig også nu, men det er jo det jeg forsøger at undgå, så jeg kan åbne på normal måde. Ellers tak for jeres forslag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-08 14:30

http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da
Vælg brugerdefineret. og når den har stået og fundet opdateringer, så vælg den til venstre der hedder office.

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 04-02-08 19:10

Hej Har jeg prøvet, men lie lidt hjalp det.
Vh.
John

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-02-08 19:23

Har du prøvet Sunowich's forslag?

Clou

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 21:06

Hallo er du der?????

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 05-02-08 11:15

Hej! Nej - jeg har ikke prøvet systemgendannelse. Jeg har heller ikke formateret C: drevet og geninstalleret Windows endnu. Jeg havde jo håbet på en lidt lettere/smidigere måde at omgå problemet på - men hvis det ikke findes, kan jeg jo blive nødt til mere drastiske metoder.
Vh.
John

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 13:00

systemgendannelse er da ikke drastisk du mister ikke en hel masse ved at gører det og skulle du være i tvivl alligevel så lav en back up Jaee det hedder det ikke men ka ik lige huske det rigtige ord

Mvh osv.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-02-08 15:30

Ja der sker ikke noget ved en tilbagestillelse, men datoen skal jo tilbage til et tidspunkt hvor word fungerede ? Hvis det ikke hjælper, vil man kunne gå i systemgendannelse igen, og inden for nogle timer vil der nu være et punkt, der hedder: Vil du sætte systemet frem til det punkt der var før du systemgendannede. Såå man behøver ikke at være bange for at miste noget, desuden er der jo ikke mistet nogen mapper, eller filer ved en systemgendannelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 05-02-08 16:56

Det er en generel fejl i Word 7, og har ikke noget med gendannelse at gøre.
Må bare håbe at MS kommer med en rettelse på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 05-02-08 20:01

Hej.
Er du sikker på det - at det er en generel fejl Word 2007?
Vh.
John

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-02-08 20:24

Selvfølgelig er det ikke en generel fejl, så ville alla da klage.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-02-08 20:26

Uha, ricikerer at muslimerne udsteder en Fatva mod mig.
Alle og ikke "alla"

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 22:48

Kommentar
Fra : johnroskilde

Dato : 10-02-08 23:36

Hej! Ja - der har været lidt stille i denne tråd. Jeg forsøgte med en systemgendannelse og så gik det først helt galt! Nu kunne jeg ikke åbne et Officeprogram uden det begyndte at installere sig selv, som om det var første gang det blev åbnet. Jeg kunne hverken afinstallere eller fjerne det på normal vis. Med hjælp fra Dr.Delete, HiJackThis mm. fik jeg fjernet Office 2007. Jeg håbede så at problemet med Word ville være fjernet, når jeg geninstallerede det, men desværre nej. Nu har jeg installeret mit gamle Office XP og lukker derfor denne tråd. Tak for alle forslag.
Vh.
John