/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Aloevera Plante har det skidt
Fra : jeb3
Vist : 4777 gange
100 point
Dato : 31-01-08 12:22

Hej.

Jeg fik en ALoe Vera af mine børn sidste sommer.
Den har det bare ikke godt.

De nederste "blade" bliver brune og visner.

Resten er lidt bløde. Ikke meget, men nok tiil at det kan mærkes.

Den står i det glas med sten, som da jeg fik den. Får lindt vand engang imellem (slet ikke så tit som mine andre planter).
Hvad skal jeg gøre for at redde den?

Kommentar
Fra : me67

Dato : 31-01-08 12:27

Kunne måske tro du har givet den vand lidt for ofte selv om du ikke selv syntes det.
Tror rådet ligger i at lade den stå lidt uden at vande den eks 14 dg.

Kig evt på nedenstående link og se om der var andre råd du kunne bruge.
http://www.havenyt.dk/forum/dyrkningsmetoder/1000.html

Venligst ME67

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 31-01-08 12:40

Vi har plantet vores i en urtepotte med jord, det går fint. Jeg vil tro din får for meget vand og lige så stille rådner.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-01-08 12:46

Ja en plante med så store saftige blade kan sagtens tåle at tørre ud i mere end 14 dage. Den skal nok frem i solen - den sol der er - Den skulle ellers stå koldt og tørt her i vintertiden og så forb -ruger den jo ikke noget vand; Men lad den komme frem i varmen så den kan tørre ud igen.
Mine står køligt, de har slet ikke fået vand i vinter, alligevel har de store tykke saftfyldte blade.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-01-08 12:57
Kommentar
Fra : karenD

Dato : 31-01-08 14:28

Mine aloe vera planter trives rigtig godt i alm. pottemuld.
De får en ordentlig skvis vand hver 14. dag og har det ellers godt med at stå på badeværelset, hvor der er fugtig varme.

karenD

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 50 point
Dato : 01-02-08 01:39

Mine aloe vera planter trives rigtig godt i alm. pottemuld. (Kopi fra Karen D)

Mine Aloe vera vander jeg i underskål. Ikke direkte i planten. De må gerne tørre lidt ud.

Altså ikke overvande dem.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 08-04-08 08:44

Tak for svaret Smokei.

Den døde :(
Men har købt en ny.
Den står i en blanding af jord og grus.
Vandes hver 14. dag for neden og ser ud til at trives :)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-04-08 09:58

Jeg tænker tit på hvorfor spørgerne godkender det svar som de gør? Her skete det igen alle svar var rigtigeMen det er det sidste rigtige svar der bliver godkendt. Allerede det første svar fra me 67 var rigtige. Derefter kom der en række næsten enslydende svar?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-04-08 11:14

Selvtak jeb3.

Ja,- selvfølgelig lykkes det.

MVH Smokei

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-04-08 12:10

Citat
selvfølgelig lykkes det.
Indsæt din tekst her

Operationen var vellykket - men patienten døde.