/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til en hijack
Fra : maxhankat
Vist : 1328 gange
300 point
Dato : 31-01-08 11:37

Er der nogen, der i dette gode selskab, der vil se om der er noget galt i denne hijack this ?

På forhånd tak!
Mvh
Joan
Her kommer den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:34:19, on 31-01-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsus.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\acer\epm\epm-dm.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Google\deskbar-0.5.95.0\ggviewer.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\joan jørgensen\Skrivebord\AntiSpy\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/msgr7/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/msgr7/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.tdc.dk/internet/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/msgr7/*http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/msgr7/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/msgr7/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [ePowerManagement] C:\Acer\ePM\ePM.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [epm-dm] c:\acer\epm\epm-dm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [News Service] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycmap.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &SMS - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsms.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\tdc kabel tv sikkerhedspakke\fsps\program\fslsp.dll' missing
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130940591490
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1182437969281
O16 - DPF: {9D190AE6-C81E-4039-8061-978EBAD10073} (F-Secure Online Scanner 3.0) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

Kommentar
Fra : pve

Dato : 31-01-08 11:45
Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 11:51

umiddelbart kan jeg ikke lige se noget galt... hvad er proplemet?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 12:08

Zith.
Jeg har hentet en nyere Ad-aware version, da den gamle ikke kunne opdateres.
Da jeg scannede med denne nye, fandt den meget spyware, som jeg slettede. Men min Pc er pludseligt blevet meget langsom. Jeg har scandisket og defragmenteret.

pve Jeg kan ikke komme ind i Spywarefrits forum, hvor jeg godt nok tidligere har lagt en profil, men når jeg siger, jeg har glemt mit password og opgiver min e-mail adresse, får jeg det svar, at den er forkert! og det er den bestemt ikke. Og når jeg oprette mig som ny bruger, kan jeg ikke gennemfører det heller, for så siger den, at jeg ikke kan bruge den e-mail-adresse, for den er i brug hos Spywarefri !!!!

Joan

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 12:11

lå du mærke til hvilke ting den fjernede??

har du været inde i din jobliste og se om den bruger meget cou og ram??

Har du prøvet at fjerne ad-aware og måske installere det igen?

Prøv at installere et program der hedder spybot det er et gratis program der ligner lidt ad-aware men den kan nogen gange godt finde den den anden ikke kan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 12:16

maxhankat du har brugt den forkerte version af hijackthis - du kan hente den rigtige hos www.arlet.dk og sende ham en mail hvis han ikke dukker op af sig selv

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 12:36

zith Nej, det lagde jeg desværre ikke mærke til.

Kære mirit Hvor skal jeg hente den? min virker da udmærket.

Den du foreslår, viser den en bedre jijack log end min?

mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 12:38

mirit jeg mente ikke "hvor" skal jeg hente den, men hvorfor

joan

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 12:38

prøv og skanne med spybot og se om ad-aware måske ikke har fjernet det hele men kun noget af det og det er derfor den kører langsomt...

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 12:47

mirit

Nu har jeg hentet den du foreslog og lavet en ny hijack fil, er den bedre?
joan
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 12:45:12, on 31-01-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsus.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\acer\epm\epm-dm.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Google\deskbar-0.5.95.0\ggviewer.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sb/msgr7/*http://www.yahoo.com/ext/search/search.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/msgr7/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.tdc.dk/internet/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/msgr7/*http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/sp/msgr7/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://us.rd.yahoo.com/customize/ie/defaults/su/msgr7/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: SpoofStick BHO - {CBA74CDA-DF78-4AD9-954E-3B15D0A993DE} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStickBHO.dll
O3 - Toolbar: SpoofStick - {4D46ED77-1429-4CF6-8F63-C84B5D710BAF} - C:\Programmer\CoreStreet\SpoofStick\SpoofStick.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] "C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [ePowerManagement] C:\Acer\ePM\ePM.exe boot
O4 - HKLM\..\Run: [epm-dm] c:\acer\epm\epm-dm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PowerKey] "C:\Programmer\Launch Manager\PowerKey.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] "C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] "C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [News Service] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Programmer\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: &Yahoo! Search - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsrch.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Dictionary - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycdict.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &Maps - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycmap.htm
O8 - Extra context menu item: Yahoo! &SMS - file:///C:\Programmer\Yahoo!\Common/ycsms.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\programmer\tdc kabel tv sikkerhedspakke\fsps\program\fslsp.dll' missing
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1130940591490
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1182437969281
O16 - DPF: {9D190AE6-C81E-4039-8061-978EBAD10073} (F-Secure Online Scanner 3.0) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {B1E2B96C-12FE-45E2-BEF1-44A219113CDD} (SABScanProcesses Class) - http://www.superadblocker.com/activex/sabspx.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft AB - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

--
End of file - 9794 bytes

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 12:53

zith

Du skriver:
Citat
prøv og skanne med spybot og se om ad-aware måske ikke har fjernet det hele men kun noget af det og det er derfor den kører langsomt...

jeg gør et forsøg, men jeg er ikke så hurtig, og der er mange forslag.

joan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 13:03

Rolig nu joan du er da ikke en ...sådan en ... os hurtige herinde kan tit stresse folk og det er ikke for at være stressende i vores adfærd .Vi vil bare så gerne dele ud af den "og det skal være nu" Venligst Sunovich Der sir du er i gode hænder

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 13:42

Sunowich

Tak for dit beroligende svar. Ja, jeg er godt nok lidt stresset, men nu går jeg ud og handler ind, så er jeg nok lidt mere relaxed, når jeg vender tilbage - forhåbentlig!

mvh
joan

Kommentar
Fra : zith

Dato : 31-01-08 14:41

BUDDING!!! WEEEE

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 31-01-08 16:15

Prøv og lav en systemgendannelse til et tidspunkt hvor computeren virkede.

Du kan se her hvordan > http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

Når du har gjort det – og den virker, så skal jeg guide dig gennem et par scanninger hvor evt. spyware bliver fjernet.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 19:08

b-and

Tak for rådet, jeg har faktisk systemgendannet 2 gange, til dage, hvor jeg ved pc'en funkede fint.
Den sidste jeg gik tilbage til er den 1. december - den seneste dato, som det var muligt at gendanne til.

Så det er prøvet.

Men ellers mange tak!

Mvh

Joan

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 31-01-08 20:35

Ok – så tager vi andre midler i brug.

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Kør de to programmer og genstart computeren.

Sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.

Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.

Genstart…

Hvad så nu??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 20:50

Jeg ved godt at der blev sagt at du skulle ligge loggen herind men sker intet her så send den til aarlet eller spywarefis forum så hjælper de dig

Mvh sunowich der desværre ikke kan læse sådan en log

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 31-01-08 21:04

guldkat ved du hvad
...

ad-aware tror jeg har fundet og fået fjernet noget forkert der har gjort din pc sløv - ikke noget ukendt problem

god ide at systemgendanne af samme grund

og

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=425 det skulle gøre det

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 21:58

Sunowich
Tak, det vil jeg lige tænke over.
Og nej, det blev ikke til budding, men kærnemælkssuppe.

b-and Jeg må vente til i morgen med videre forsøg, for jeg er alt for træt nu. Og jeg aner ikke, hvordan jeg skal køre Ccleaner, selv om jeg har den installeret. Jeg har tidl. kørt programmet og måske slettet noget, jeg ikke skulle have slettet.

Mirit Malwarecheck har jeg lige kørt og genstartet, og jeg synes faktisk, der er sket en bedring, så maskinen kører meget hurtigere end før.

Men ellers må jeg vende tilbage i morgen og fortsætte alle forsøg. Foreløbig TAK.

God nat

joan

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 22:33

den skulle gerne have bedret sig

sov sødt goldenchatnoirmaxnothankat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 02:14

Lad være med at bruge CCleaner, hvis du ikke er fortrolig med den og helt sikker på hvad du gør, den kan nemt lave mere skade end gavn, som det allerede er foreslået, tror jeg du bør bruge Systemgendannelse, det kan måske løse dine problemer, miritdk skriver noget om at Ad Aware måske har fjernet for meget, det er sandsynligvis årsagen til dine problemer, og det bør kunne løses ved at gendanne computeren, der sker intet med dine filer eller andet, computeren bliver stillet tilbage som den var på den dato du vælger at gendanne til, men hvorfor bruger du Ad Aware når du har SuoerAntiSpyware ? Det er mange år siden jeg droppede Ad Aware, den springer memlig over noget som er ikke helt fint i kanterne, det gjorde den gamle, jeg ved ikke om det er blevet bedre med den nye, hvis ikke du vil systemgendanne, kan du så overtales til at køre Winsockfix: http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml bare denne ene gang, til oprydning er den indbyggede Diskoprydning i normale tilfælde nok, sæt markering i alle muligheder og lad den rydde op, du finder Diskoprydning ved at klikke på Start og på Alle programmer, gå ud til Tilbehør, gå ud til Systemværktøjer klik på Diskoprydning, samme sted finder du Systemgendannelse, vil du gerne rydde op i ugyldige registreringer, så brug TweakNow RegCleaner, efter scanning kan du rolig fjerne alt som er markeret med grønt Safe to delete, den er gratis og god: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html, med disse to værktøjer har du under normale omstændigheder nok til at rydde op, der er for mig at se intet i din log som ikke skal/må være der, men du kan gøre din computer lidt hurtigere ved at gå til msconfig og klikke på fanebladet Start, fjerne markering ved det som ikke nødvendigvis skal starte sammen med computeren, det er vist også foreslået tidligere

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-02-08 08:05

kan det måske være fordi du har fyldt din harddisk istedet?? eller du måske har installeret et andet program som start automatisk og bruger en masse kraft fra din pc??

Budding er ellers en god ting da

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 01-02-08 09:08

En langsom pc kan også skyldes at pcen trænger til at støvsuges grundigt, så den køler bedre, men pas på , gør det forsigtigt. Sidepladen skal selvfølgelig afmonteres, men det er ikke svært.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 01-02-08 17:23

Tak for svaret miritdk.

Nu har jeg bakset med samtlige råd - mere eller mindre. . . .og jeg har systemgendannet tilbage til Ruderkonges tid, hvilket ikke gjorde nogen forskel.

Mirit, dit link http://www.malwarebytes.org/startuplite.phpforsøgte jeg mig med, og da jeg genåbnede, var der kommet fut i maskinen, skal jeg lige love for.

Med Easy Cleaners "Add/remove" fik jeg endelig bugt med den gamle version af Ad-aware, som jeg ikke kunne fjerne i kontrolpanelet>Tilføj/fjern. det synes jeg er underligt, men når bare den er fjernet.

Tak o.v.n. for samtlige gode råd, jeg har kopieret og gemt alle.
Jeg har ikke tæppebanket min bærbare - kun vendt bunden vejret på den, og der kom ikke meget støv eller krummer på det hvide papir.

Tak for alle råd.

Mvh
Joan (maxhankat) God weekend!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-08 17:33

velbekomme godt du fik renset godt ud