/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jenrick
Fra : lwp1
Vist : 2334 gange
300 point
Dato : 31-01-08 01:29

Jeg er ved et prøve at finde ud af noget om Clara Jenrick. Tror nok hun har heddet Larsen engang
Jeg har end ikke hendes fødselsdato eller fødested.
Hun havde blandt andet en søn der hed Maximilian Larsen, og jeg tror nok hun fik to børn mere, der kom til at hedde Jenrich?.
Hun har boet i Blushøjparken/Blomsterbyen/sigøjnerlejren engang.
Men hvordan finder jeg ud af noget med så få oplysninger?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 31-01-08 01:59

Kirkebøgerne og folkeregisteret.

Kommentar
Fra : 160643

Dato : 31-01-08 08:15

Har du ingen Ca. årstal?, der er jo også ældre telefonbøger, samt vejvisere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-08 09:17

Er hun af svensk afstamning?
"
Jenrich, , , 28 Nov 2001 13:24:30 Nogen der har kendt min oldemor, Carla Jenrick, og kan fortælle noget om den gren af familien Lykke Petersen
"
fundet her:
http://scangen.se/index.php?go=queold01-3.htm

Jenrick eller Jenrich?, det sidste lyder tysk?? Clara eller Carla???

>Blushøjparken/Blomsterbyen/sigøjnerlejren...
Hvor i landet? og hvornår?? Mere i aften, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-08 14:04

Emigrede hun ellers har hun en navnesøster i USA, Svend
"
Frederick Holz/Clara Jenrich; Herman Holz/Molly Jenrich
"
se her:
http://genforum.genealogy.com/holz/messages/7.html

Kommentar
Fra : greveKanDu

Dato : 31-01-08 14:29

Har du prøvet i dansk slægtforskning.Kaldet DIS

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 31-01-08 17:45

Jeg finder ingen Jenrick født i Danmark, men 3 Jenrich alle drenge...
Her er den yngste: Svend
"
JENRICH, Franz Marinus   Christening
   Gender:   Male
   Birth Date:   2 Mar 1884
   Christening Date:   13 Apr 1884   Recorded in:   Horsholm, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Horsholm; Den Danske Folkekirke
   Father:   Adolph Frank JENRICH
   Mother:   Maren Kirstine JENSEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-08 17:56

De eneste Jenrick med k jeg kan finde, ikke født i Danmark men i (Øst)Tyskland...
"
København, København (Staden), Frimand Kvarter, Klosterstræde 89, Fjerde Sal, 1, FT-1845,
Fredrik Jenricht 54 Enkemand Muursvend Magdeburg
Dorthea Jenrick 27 Ugift Haandarbeide Deres Børn Berlin
Adolf Jenrick 22 Ugift Malersvend Deres Børn Berlin
Wilhelmine Jenrick 19 Ugift Haandarbeide Deres Børn Berlin
"
Og hvorfor DIS, de søger vel med de samme værktøjer? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-01-08 19:29

Men disse fra Family Search er født i Danmark"

FRITZ ADOLPH JENRICK Birth: 08 JUN 1851
Christening: 07 SEP 1851 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Father: JORGEN HENRIK JENRICK Family
Mother: TRINE ELISABETH DAHLQVIST

HANS PETER JENRICK
Christening: 01 JUN 1868 Almindeligt Hospital, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Father: JORGEN HENRIK ADOLF JENRICK
Mother: TRINE ELISABETH DAHLQVIST
"
Svend

Kommentar
Fra : lwp1

Dato : 01-02-08 23:53

Tak for alle forsøg på at hjælpe mig. Det tog lidt tid, da jeg lige skulle undersøge noget og til dig Svendgiversen vil jeg sige, at jeg næsten er sikker på at den Franz Marinus Jenrich du har fundet frem til, har været gift med Clara Jenrich og det er derfra hun har navnet Jenrich. Inden den tid hed hun Larsen, men om det var hendes fødenavn eller det var hendes navn gennem et giftermål ved jeg ikke, men hun havde en søn der hed Maximilian Larsen og hun fik også et par børn i ægteskabet med Franz Marinus Jenrich.
Da jeg nu har Franz Marinus Jenrichs fødselsdato og år samt stedet hvor han er døbt, skulle det være muligt at finde ham gennem kirkekontoret og dermed hans vielse med Clara Jenrich og dermed få hendes data.. Tusind tak for hjælpen.
Iøvrigt er det mig der efterlyste Clara Jenrich i 2001 i det link du har fundet.

Godkendelse af svar
Fra : lwp1

Dato : 02-02-08 00:03

Citat
Tak for alle forsøg på at hjælpe mig. Det tog lidt tid, da jeg lige skulle undersøge noget og til dig Svendgiversen vil jeg sige, at jeg næsten er sikker på at den Franz Marinus Jenrich du har fundet frem til, har været gift med Clara Jenrich og det er derfra hun har navnet Jenrich. Inden den tid hed hun Larsen, men om det var hendes fødenavn eller det var hendes navn gennem et giftermål ved jeg ikke, men hun havde en søn der hed Maximilian Larsen og hun fik også et par børn i ægteskabet med Franz Marinus Jenrich.
Da jeg nu har Franz Marinus Jenrichs fødselsdato og år samt stedet hvor han er døbt, skulle det være muligt at finde ham gennem kirkekontoret og dermed hans vielse med Clara Jenrich og dermed få hendes data.. Tusind tak for hjælpen.
Iøvrigt er det mig der efterlyste Clara Jenrich i 2001 i det link du har fundet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 08:09

Selv tak,

hjælper gerne en anden gang, Svend