/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke fjerne Ad-aware
Fra : maxhankat
Vist : 1494 gange
300 point
Dato : 30-01-08 22:46

Når jeg åbner Ad-aware, siger den at programmet er 30 dage gammelt, og om jeg vil opdatere? Når jeg så forsøger det, vises en meddelelser, der siger:
”Error retrieving update”.
Jeg har forsøgt med en systemgendannelse uden held.
Jeg vil så afinstallere programmet og installere en ny version. (Jeg har en ”setup fil” liggende).
Men når jeg vil fjerne Ad-aware i kontrolpanelets ”Tilføj/fjern", vises igen en meddelelse, der siger: ”Could not open INSTALL.logfile”

Jeg læste på Ad-awares hjemmeside i FAQ, at hvis jeg fik den besked,
skulle jeg gøre følgende:
Click on "My Computer" and locate your Lavasoft Ad-Aware SE folder (C:\program files\lavasoft\ad-aware).
Run the file "unregaaw.exe".
Delete the entire Ad-Aware SE folder.
Delete your Lavasoft Ad-Aware SE link in your Start menu (if present).
Delete the Ad-Aware SE icon (s) from your desktop (if present).
Navigate to "C:\Documents and Settings\[User Name] \Application Data\Lavasoft" and delete the entire Lavasoft folder.
Empty your trash bin.
Reboot your computer.

Jeg har fulgt hele processen, men filen “unregaaw.exe findes ikke!

Hvad kan jeg evt. gøre for at fjerne programmet?

Mvh
Joan (maxhankat)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 22:48

www.Spywarefri .dk der ved de det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 22:49

www.arlet.dk der kan du evt ligge en hijack this fil men det kan du læse på hans side

MvhSUNOFisk

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 310 point
Dato : 30-01-08 22:50
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 22:52
Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 22:52

Citat
Error retrieving update”.

DIN FIREWALL MÅ IKKE GÅ PÅ NETTET
Intet andet, sl den fra, de 2 sek det tager, eller
spørg videre.

Kan nu ikke forstå du bruger den, ville bruge SPYBOT
da den finder meget MERE.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 23:17

Citat
Kan ikke fjerne Ad-aware

OK den SÅ jeg ikke.
Ned i programmer C: programmer/ adaware, der skulle gerne
ligge en fil, der hedder UNINSTALL
Eller´s har de SGU også lagt lort i deres program,
så du er på den, INDTIL du køber LICENSEN til programmet__FØJ

Er det en licens, så smid en PM.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 31-01-08 00:03

Ved ikke hvorfor, men mange gange hjælper det at gen-installere programmet. Under denne proces fjernes tidligere udgaver. Man skal så umidelbart efter fjerne det på normal vis. Mange gange fjerner man filer og mapper tilhørende programmet inden man måske bruger tilføj/fjern programmer, og så er det umuligt.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 00:06

Tak for svaret Sunowich.

Jeg kunne ikke komme ind i Spywarefrit forum, på trods af at jeg har lagt en profil ind for flere år siden. (jeg har ikke brugt den i lang tid
Nå, pyt med det, for nu har jeg. takket være det link du sendte, fået den sidste version af
Ad-aware 2007 , og den virker fint.
Jeg kan stadig ikke fjerne den gamle Ad-aware, men det bokser jeg videre med i morgen.

Tak også for alle andre svar!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 04:15

Disken.

Jeg vil lige svare på dit spørgsmål om, hvorfor jeg bruger Ad-aware. Ja men den hentede jeg jo, fordi gud og hver mand fortalte hvor fantastisk den var, og den har da også fundet nogle af de der grimme fyre på min pc.
Det tovlige er jo, at man ikke får st vide, at den gamle version ikke kan ópdateres mere; det fik jeg først at vide, da jeg åbnede det link, som Sunowich agde her ovenfor:
http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#Ad-aware
Citat
Der kan man læse følgende:
Lavassoft, som er pro08ducent af antispywarescanneren Ad-aware, meddeler, at freeware-versionen Ad-aware SE Personal ikke længere opdateres.

Hvis du ikke allerede har, udskiftet den med Ad-aware 2007, så er tiden inde nu. I modsat fald vil du ikke længere være opdateret mod nyt spyware.

Du henter Ad-aware 2007 her. Installationen burde være uden problemer, idet den nye version automatisk fjerner den tidligere.

Til mit gamle Ad-aware hørte ikke en fil UNINSTALL - desværre ikke.

Tararam
Jeg troede også, det ville hjælpe, hvis jeg geninstallerede programmet, men under installeringen vistes meddelelesen om, at der manglede en fil: "unregaaw.exe". Det er der hele misæren ligger. Jeg aner ikke hvor den fil er forsvundet hen, men den er der ikke, og uden den kan den gamle version af Ad-aware ikke fjernes.
Men jeg kan fint bruge den nye version: Ad-aware 2007.

TAK igen for alle svar.
Joan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 05:47

Takker og bukker men du skulle lave en hijack fil og evt ligge herind eller hos spywarefri eller arlet so er der nok nogle der skal hjælpe dig med at fikse det

Mvh SunoWichDel Fisk

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 31-01-08 11:28

Tak Sunowich.

Det tror jeg jeg vil gøre (det med hijacken), så kan det jo være, der kommer nogen forbi, som kan hjælpe mig.
Det gøt jeg i et ny spørgsmål, så der bliver et par points at hente. Noget for noget, som man siger.

Tak for hjælpen
joan

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 13:18

Det er bare helt i orden og du skal nok få den fixet inden dagen er omme vil jeg tro ...og det ka jo flytte bjerge