/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Skelpæle fjernet af el-selskab
Fra : haise
Vist : 1730 gange
20 point
Dato : 30-01-08 18:38

El selvskabet har ved opgravning af sokler til gittermaster, fjernet skelpælene?
Ifølge matrikelkortet er der nedsat pæle med skilt, disse er nu væk?
kan jeg med loven i hånden kræve at el-selvskabet betaler alle udgifter til genetablering af skelpælene, (det drejer sig om 2 pæle)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-08 18:56

Helt klart - Ja.
Opmålingen vil også vise at de har fjernet den pæl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 18:58

Kan du bevise at det er dem der har fjernet dem står du stærkt.....

Vi fik medhold i en lidt lignende sag for et årstid siden...

Det var dog en lygtepæl de havde sat på VORES grund.... Men det var dem selv der havde kludret med skelpælene....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-01-08 19:02

Ta nu først og henvend dig pænt og høfligt til elselskabet og bed dem om at få en landmåler til at genetablere skelpælene. Det kan godt blive ret bekosteligt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-08 19:31

Ingen må flytte skelpæle, der skal en landmåler på og de skal afholde udgifterne. Det kan være svært for dig at bevise at de har været der nu, men det er endnu sværere for dem at bevise at de ikke har været der. Henvend dig evt til teknisk forvaltning først.

Kommentar
Fra : haise

Dato : 30-01-08 19:46

foreløbig tak for svar.
pælene har været der ifølge matrikelkortet, (af 1968) men det er muligt at de blev fjernet dengang masterne blev opsat i år ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:56

Ja - hvis de er fjernet for 30-40 år siden kommer du nok SELV til at slippe kassen

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 20:09

Citat
kan jeg med loven i hånden kræve at el-selvskabet betaler alle udgifter til genetablering af skelpælene, (det drejer sig om 2 pæle)

JA___

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-08 20:17

Henvend dig til elselskabet og snak med dem- for "selvfølgelig" har de stået der.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 21:37

Mange lygtepæle er i skel, så det skulle vel ikke være tilfældet hos dig??

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-01-08 23:00

Da det meste efterhånden er indtegnet præcist hos kommunen, så er det altså ikke nogen særligt stor ulykke. Hvis jeg var i din situation ville jeg ikke bruge krudt på det, og hvis det en dag blev relevant, så ville jeg gå ind på kommunens hjjemmeside og trække et kort med mål på.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-08 08:12

Var den med lygtepælen til mig til mig - så NEJ....

Den var placeret 30-40 cm INDE på grunden og får at det ikke skal være løgn var kantstenen placeret UDENPÅ - så noget HAR de vist var galt....

Godkendelse af svar
Fra : haise

Dato : 31-01-08 12:58

Tak for svaret refi.