/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
låne penge?
Fra : jannickd
Vist : 808 gange
60 point
Dato : 30-01-08 16:04

Hejsa, findes der nogle steder hvor man som 19-årig kan tage et forbrugslån, og så vente 2 år med at afdrage??

MVH Jannick

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 30-01-08 16:08

Det tror jeg ikke man kan nogen steder. Men man kan få et lån med en løbetid helt op til 8 år.
Held og lykke
Torben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 16:10

Lad dog være med mindre du er ved at dø af sult ellers så kom her så skal du få lidt at spise Du bliver bare flået og vil ærgre dig senere hen Taler af erfaring

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : kanvie

Dato : 30-01-08 16:12

Hvis du nødvendigvis skal låne, så spørg dit pengeinstitut. Vær altid opmærksom på den årlige omkostningsprocent (ÅOP)!

Med venlig hilsen

Hardy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 16:26

Hvad med dine forældre ka de ikke hjælpe ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 16:37

Jo det findes da - men du har KUN 1 chance.....

Der er dem der låner og ALDRIG betaler afdrag

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-01-08 16:41

SU lån..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-08 17:29

Tal med Din bank, hvis Dine forældre vil kautionere skulle der ikke være noget i vejen, bortset fra at lånet ikke bliver afdragsfrit, men måske kan Du forhandle Dig til mindre afdrag de første par år.

Rene forbrugslån som man får i hovedet via reklamer koster kassen, og skægt nok er de dyrere jo mindre man vil låne. Et lån på 20.000 koster dobbelt så meget i rente som et på 100.000.
Husk også lige at skatteværdien af rentefradraget er lav, og de månedlige "administrationsgebyrer" som mange tilskriver er slet ikke fradragsberettiget.

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 30-01-08 17:55

refi > hvem er det der kan det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 30-01-08 18:03

Det KAN alle.....

Men det er da ikke at anbefale

Det var faktisk ment i spøg....
Der er INGEN der låner forbrugspenge ud med 2 års afdragsfrihed....
Jo - dine forældre måske...

Og GENERELT - uden indtægt KAN du slet ikke få et forbrugslån - heller ikke i din bank...
Med mindre det er et meget lille beløb

Men du har måske indtægt ???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-08 19:02

Husk, at acceptere et svar - din nuværende statistik ser ikke ret god ud:

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 21
- Slettede 0
Ialt 25

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 20:13

Citat
Hejsa, findes der nogle steder hvor man som 19-årig kan tage et forbrugslån, og så vente 2 år med at afdrage??

Studielån ???? HAR VÆRET DER__
Tvivler stærkt på at der er nogen der vil låne til dig - 19 år
Men prøv diverse online ? expres-lån
MEN de giver IKKE 2 år´s betalingsfrihed

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 21:15

den skal måske også annuleres denne her tråd??

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 30-01-08 21:41

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
den skal måske også annuleres denne her tråd??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 22:18

Disk prøv at kigge i spørgerens historik hvis det sku være

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 31-01-08 00:07

det er jo bare det man kalder en kredit ( kassekredit)

spørg din bank

Godkendelse af svar
Fra : jannickd

Dato : 04-02-08 12:03

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Rasmus03

Dato : 30-11-09 11:58

De fleste udbydere af hurtige lån kræver, at du er over 21 år, se f.eks. oversigten her: http://www.laan-penge.info/