/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Flexjob
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 3116 gange
300 point
Dato : 30-01-08 14:19

Før man satser på et flexjob hvad bør man så være opmærksom på ved ansættelse.

Hvad er der af positive ting ved en flex ansættelse og hvad er der af negative.

Hvad med de penge man har indbetalt til efterløn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 14:38

Citat
Før man satser på et flexjob

Skal man være GODKENDT til flexjob

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-01-08 14:41

her på siden kan du læse reglerne, der står vist "det hele"

http://www.borger.dk/forside/arbejde-og-erhverv/fleksjob-skaanejob-og-revalidering/fleksjob

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-08 15:33

På positiv listen er

Du har stadig kontakt til erhvervslivet, hvilket for mange har en virkelig stor betydning, da du så stadig får de daglige input og ikke mindst dit selvværd som menneske. Bare tænk på når du møder folk første gang, i løbet af ingen tid, kommer det oblikatoriske spørgsmål, ... og hvad laver så du.

Der bliver taget hensyn til dig på jobbet, uden at nogen begynder at kikke skævt, fordi du er på nedsat tid eller må gå hjem i "utide".. sådan bør det i hvert tilfælde være, men er der meget travlt i virksomheden er der nok en der kan blive misundelig på dig, men det kan du se stort på, for ingen kommer i flexjob for sjov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 15:38

Næh...

Man får for at gå hjem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 15:39

får løn skulle der stå....

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-01-08 16:22

Til Thomas.Haugaard

Jeg syntes du skal se her på denne side, den kan hjælpe dig om alt det du skal vide, jeg bor selv sammen med en på flexjob og vi bruger den meget, så du kan starte her.

http://www.k10.dk/index.php

Hilsen swarn

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-01-08 16:25

Til refi

DER ER NOGET DU HELT IKKE FATTER MEN DET ER JO IKKE NYT FOR DIG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 16:31

Og hvad er så lige det kære swarn

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 30-01-08 16:35

Det skriver du jo selv i din profil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 16:39

Nå mener du det

Fortæl mig dog hvad det er jeg ikke har fattet

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 30-01-08 18:00

Citat
Hvad med de penge man har indbetalt til efterløn

Det ved jeg ikke, men jeg kan fortælle, at min flexjobbermand indbetaler et tilsvarende beløb (jeg tror det hedder fleksydelsesbidrag), så han stadig har mulighed for at gå på efterløn.

Fordelen for os er helt klart, som nordsted skriver, kontakten til andre mennesker, da alternativet var en førtidspension som 27årig. Min mand har valgt et job, hvor han stadig bliver udfordret fagligt - der findes også fleksjobs, hvor man udfører stærkt rutinepræget arbejde, men som i alle andre jobs er det vigtigt, at man ikke føler man spilder sin tid.

Det er også en fordel, at man har Kommunen i ryggen, hvis man har spørgsmål eller har brug for støtte på arbejdspladsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-08 19:31

Du har stadig ikke svaret på om du ER godkendt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-08 20:12

Citat
Før man satser på et flexjob

Fleksjob er ikke noget man satser på.......det er noget kommunen, efter lange overvejelser og diverse afprøvninger af din arbejdsevne (ofte gennem årelange ventetider) , beslutter sig for om de vil tildele dig

Og medmindre din arbejdsevne er drastisk nedsat, behøver du slet ikke bare tænke ordet fleksjob.....og især ikke med de nye regler, hvor hovedformålet er, at få alle i arbejde, og med så mange timer som muligt.

http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob17web.pdf

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-08 20:14

Citat
et tilsvarende beløb (jeg tror det hedder fleksydelsesbidrag), så han stadig har mulighed for at gå på efterløn

Det er kun ca en tredjedel der betales i fleksydelse, og nej, fleksjobbere kan ikke gå på efterløn som almindelige lønmodtagere, men de har en ydelse i stedet, som hedder fleksydelse, som er 91 % af det der svarer til maks. dagpenge

Annuller spørgsmålet
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-02-08 11:20

Jeg har desværre ikke modtaget noget svar jeg for alvor kunne bruge til noget