/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
VIRUS?
Fra : PARKENSS
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 30-01-08 13:54

Min søns computer er vist blevet angrebet slemt af virus.
Når jeg starter den op er der streger på opstartsskærmen, den tæller slet ikke op og jeg har ikke mulighed for at få en kommandoprompt frem ved at holde F7 eller SHIFT nede. Jeg har sat den til at starte op på på Cd rom drevet, for at geninstallere Vista. Den starter fint op og begynder at installere, men under genstart står den med samme skærm med striber og bogstaver der ser helt kryptiske ud. Hvad gør jeg, findes der en cd jeg kan starte op med et virusprogram ? Jeg kan ikke starte op i fejlsikret.
Hilsen Vibeke

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 30-01-08 13:55

Lyder måske mere at HDD er gået eller bundkortet? :)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 13:59

Øhhh---hvordan chekker jeg det ??

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 30-01-08 14:01

Normalt der hvor jeg arbejder sætter vi en DFT CD i for at tjekke det. Mit bud ville være at ringe til et IT-Firma og hører.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 14:07

Hvad er så lige en DFT CD ??

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-08 14:08

prøv at downloade den her. www.helgec.dk/killdisk. dowload også brugsvejledningingen fra helgeC
Brænd en CD med den og start komputeren op, med boot fra CD. Følg brugsabvisningen nøje. kan killdisk se indholdet, kan du starte killdisk og rydde hele HD'en totalt. Så Skulle du være af med både virus og det hele. Husk inde du stater at forvisse dig om, at du har CD'erne til alle drivere til dit bundkort, lydkort mm.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-01-08 14:08

hvid mit link er forkert, så søg den baree i Google

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 14:20

Jammen denne computer er med en sikkerhedshd hvor systemet ligger pakket ned på D drev.
Jeg regnede med at jeg bare kunne installere Vista og den derved ville finde de fleste hardware og drivere. Jeg har ikke løse cd er til den

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 14:32

er der så ikke mulighed for at klikke på noget recovery i det d drev ?? for eks med F8 ellerF11 - eller F12 og foretage en fuld (detruktiv eller ikke destruktiv) recovery/gendannelse ?????

husk du skal bruge kommandoerne umiddelbart som pc´en genstarter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 14:33

fuld recovery er tilrådeligt hvis der er tale om virus !

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 16:04

Jeg kommer ingen steder med full recovery---det kan ikke vælges

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 16:07

Jeg har prøvet at anvende killdisk,--men selve baggrunden på skærmen er stadig en masse nuller.Programmet killdisk er næsten ikke til finde ud af da skriften ligner russiske tegn ( HJÆLP

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 16:21

Herind han kan og vil hjælpe dig www.arlet.dk

Mvh SuneFisken

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 16:23

Kan det være virus der gør dette eller kan det være HD der er stået af ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 16:24

Du får svar hvis du kontakter arlet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 16:25

Jeg har selv for en del år siden oplevet det samme ca og det var en orm

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 16:35

Sunowich >>> Hvordan fik du det rettet op så ?

Jeg har netop nu sendt en mail til arlet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 16:40

hvordan vil du kunne køre en evt rensning af din pc hvis det står så slemt til at du ikke kan anvende den ??? Arlet er sikkerheds ekspert - men ikke pc nørd (undskyld Arlet )

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 16:45

miritdk>>> Det er jo lige det der bringer mig i panik :

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 16:58

Hvis maskinen er ubrugelig og du ikke kan starte op på diskdrev - så er der jo kun 1 vej ---------->

Citat
Den starter fint op og begynder at installere, men under genstart står den med samme skærm med striber og bogstaver der ser helt kryptiske ud

Så har det jo intet med virus at gøre hvis den gør det samme fra en installationscd/dvd....
Og bios kan du jo godt komme i......

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 17:10

refi >>> Jammen hvad så ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 17:11

hvad kan du i det hele taget se og ikke se - noget ser du jo tilsyneladende ???

Citat
Jeg regnede med at jeg bare kunne installere Vista og den derved ville finde de fleste hardware og drivere. Jeg har ikke løse cd er til den

har du mulighed for at afinstallere vista - hvis din pc ikke er født med den - så kan det være du kan komme i din recovery igen (vovet - og på eget ansvar - men en tanke der faldt mig ind)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 17:13

kan du evt komme ind i kontrolpanel og tilføj/fjern programmer så du kan fjerne vista ?????

kan du komme i hjælp og support så du kan systemgendanne til før du fik problemet ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 17:13

Det var et program mener jeg der startede op i drevet Men prøv alt andet fra de andre experter når du lige hører hvad han (arlet Experten) har at sige.

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 17:24

sunoFISK (torsk ??) - arlet er stadig ikke pc nørd og kører pc´en ikke bare nogenlunde er det umuligt at gøre noget ved det rent sikkerhedsmæssigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 17:31

Og så lige.....

Har du forsøgt at starte Vista op fra et CD drev

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 17:57

Jeg kan godt påbegynde en ny Vista installation men ret hurtig siger den systemet skal genstartes,--jeg kan jo ikke lade det genstarte fra HD da det ender ud i sort skærm fyldt med nuller,--alternativt er den starter op på Cd rom igen og starter forfra med vista installationen--igen igen !!
Jeg har defaultstillet den Bias--intet resultat.
Uden nogen cdrom kan jeg kun komme frem til sort skærm med nuller og en mystisk skrift fra hvilken jeg kan udlede henviser til jeg skal trykke ctrl-alt-del,--igen igen igen osv,--jeg kommer ikke videre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 18:15

Tja - hvis IKKE det er et DVD drev du har får du nok problemer....

Det er derfor den starter Vista op på harddisken - den kan ikke finde DVDen.... i et CD drev

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 18:50

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:02

betød det blink at du kører en dvd på et cd drev ?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 19:18

Jeg mener en cd skive i mit cdrom drev--hvilket er et kombineret cdrom samt dvd drev.
Er det mig der er pauseklovnen herinde i øjeblikket

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 19:25

Det kan jo så være di cd der er i stykker eller med leverposteg på så

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 19:25

din

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:30

nej parkens - men du får ski da een til at smile ind i mellem - lad bare os andre lege pauseklovne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:31

sunowich smitter - der skulle stå PARKENSS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:44

siger du ikke du forsøger at installere vista ?

den er da ikke på cd - eller har du 5 cder ?

så lad os nu lige blive enige om HVAD det er du putter i HVAD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:53

Citat
Jeg mener en cd skive i mit cdrom drev

lær så at læse refi !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:55

hvis hele systemet ligger på d drevet er det jo løsningen - hvis for hulan den pc bare ville køre en smule - har du forsøgt i fejlsikret tilstand om du kan gendanne til før problemet opstod - eller kan du heller ikke komme i fejlsikret ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:56

og så lige - hvis du selv har en xp - kan du så ikke boote op på din søns pc med den ?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 20:02

Citat
Jeg kan ikke starte op i fejlsikret.

Jeg kan jo godt boote op, har lige prøvet et program der hedder INSERT,--men hele problematikken ligger jo temmelig sikkert i at bootsektoren er virushærget. Hvad med at komme med nogle fornuftige bud på hvordan jeg virusscanner denne ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 20:11

jeg bliver mere og mere forvirret over den her tråd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 20:28

Mirit...

Jeg kan skam godt læse

Men det er ULOGISK at have Vista på EEN cd.....

Men der er en del der ikke stemmer her - så min "forvirring siger også stop....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 20:33

HI hi bruger du cderne som spejl

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 30-01-08 20:34

Hvorfor er det så ulogisk at ha`Vista på èn cd eller dvd....det har jeg altså

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 22:02

Wista fylder vist mere end en cd tror at der så skal ca.6 cd'er til På bla min puter ligger win xp præinstalleret dvs. at det ligger på en del af harddisken og kan så geninstalleres derfra men kan også brændes over på enten 1 Dvd eller 6 cd'er så ved du det .Jeg spurgte dig om den cd eller hvad du nu putter i drevet er i orden uden ridser eller andet snavs vil du gerne lige svarer på det ??

Mvh Osv

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 31-01-08 00:03

Hej Osv

Den cd jeg bruger er uden en ridse.

Kommentar
Fra : gert_h

Dato : 31-01-08 15:11

måske langt ude, men jeg går ud fra at du har checket at dit skærmkort sidder som det skal i motherboardet. Sidder det lidt løst, men stadig med kontakt, får du disse mærkelige skærmbilleder.
Åben kabinettet og sæt kortet ordentlig i.

mvh gert_h