/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Betta Splendens
Fra : AnnetteS
Vist : 916 gange
25 point
Dato : 27-09-01 14:33

Hvor stort akvarie vil i anbefale for at have to betta Splendens - Kampfiske hanner gående sammen ?

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 25 point
Dato : 27-09-01 17:04

Sålænge bettaen vil støde sammen dagligt vil det skabe problemer. I naturen (Thailand) lever de ofte separeret. Hvis du har været i Thailand vil du opdage at selv i et lille hul lavet af en klov fra en vandbøffel vil der kunne findes kampfisk (max 1 han) eller gurami. Det betyder at kampfiskene ofte lever isoleret fra hinanden i rismarkene og hvis der skulle være to hanner på et lille lukket område vil den stærkeste hurtigt udrydde den anden. Netop derfor egner et akvarie sig ikke til at have mere end to kampfiske hanner, da det er naturstridigt at de vil gå sammen så tæt. Hvis du vil have et akvarie hvor det ikke volder problemer skal du have MANGE hunner (kvinder er jo altid problemet i mænds stridigheder :) og du skal købe akvariet igennem kattegat centret eller Danmarks akvarie (et hint om størrelsen) men at sætte litter-antal på kan man ikke men vi snakker mange tusinde, og så spændende er kampfisk heller ikke...synes jeg personligt. Til gengæld kan kampfisk gå sammen med alle andre fisk (stort set) bortset fra fisk der er glade for at nappe i finner herunder sumatra barber.

Godkendelse af svar
Fra : AnnetteS

Dato : 27-09-01 17:11

Jeg har hørt de godt kan gå, 2 hanner med 4-6 hunner i et 160-180.liters, hvis det er rigtig godt beplantet og har mange gemmesteder. Jeg har et 160 liters hvor der pt går ca. 25-30 selskabsfisk, guppyer, platyer osv. Deri overvejer jeg at lade begge mine hanner gå, når de ikke bliver brugt til avl.
Jeg vil prøve en dag,- skal nok lade jer høre hvordan det går

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 27-09-01 17:14

Det glæder jeg mig til, men 180 L er ikke meget til to SÅ agressive fisk, men der er jo altid undtagelser. Jeg har prøvet i et 325 L med et negativt udfald.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-09-01 18:29

Hej Anette.
Ikke put to hanner sammen, det vil komme til at gå galt, og du vil ende op
med ingen fisk i sidste ende.
Put dem hellere i to seperate tanker som står ved siden af hinanden. Du kan
have så små tanker som er min 5 liter vand, men du må skifte vand ofte,
da - op mod to gange i ugen.
Hilsen Ditte

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> wrote in message
news:JXEs7.512$Ay.55105@news010.worldonline.dk...
> Hvor stort akvarie vil i anbefale for at have to betta Splendens -
> Kampfiske hanner gående sammen ? ctive = 1g"
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>