/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mixe musik mp3 og WMA
Fra : anetteogjesper
Vist : 1970 gange
100 point
Dato : 30-01-08 11:39

Hej

Jeg har købt en del musik på nettet, som jeg nu skal have mixet sammen. Jeg har fundet et godt gratis program, men det tager kun mp3 filer og halvdelen af filerne er Windows Media-lydfil (.wma), så det funker jo ikke.

Jeg har prøvet at downloade Switch Audio File Conversion Software (Free MP3 WMA Converter), men den siger file is protected by DRM, men jeg har jo købt sangen.. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : KONG

Dato : 30-01-08 12:03

Har du prøvet MixMeister ???? Godt program til at mixe i og så vidt jeg husker tager de også WMA filer.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-01-08 12:06

grunden til at der er drm på er jo at de ikke vil ha at man skulle kunne kopierer/konvertere, så andre kan nyde godt af din indkøbte musik. hvis du vil have dem konverteret til noget der kan bruges til dit formål, bliver du nød til at strippe wma filerne for drm, hvilket godt kan være lidt besværligt :/ Der er et program der hedder Fair4use der kan gøre det, men det kræver at visse windows systemfiler er den rigtige version osv osv. Mit bedste råd er at gå ind på http://www.doom9.org/ og søge oplysninger der, hvis der er nogen hjælp at få, er det der.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-08 13:07

Du bliver sikkert nødt til at brænde en cd med numrene og så rippe cd til mp3, træls men den DRM er en dum en og svær at omgåes, prøv at se indenfor hos Piratgruppen: http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Fjernelse_af_DRM_ver._10_fra_WMV_%26_WMA_-_Guide_ver_2.0 der er en guide, jeg ved ikke om den virker, selv brænder jeg en cd med windows MediaPlayer og skynder mig at rippe som mp3, alle oplysninger kommer med over i mp3 filen, men hvis du venter til dagen efter, så kan playeren ikke kende din cd, og alle navne med mere skal indtastes manuel

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-01-08 14:01

Når jeg vil brænde dem ned med windows MediaPlayer får jeg besked på nogle sange om jeg ingen rettighededer har til at brænde dem, men jeg har købt og betalt dem alle...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 14:42

Du skal afspille numrene med MediaPlayer for at hente licens, da du købte musikken stod der på siden hvilke rettigheder du har med de numre du køber, kan det tænkes at nogle numre ikke har rettigheder til at brænde en cd ? Ind i butikken og se efter

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-01-08 14:44

De er købt alle i bilka shoppen

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-01-08 16:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 01:13

Selv tak, jeg køber også musik i Bilka + lidt hos TDC, var du inde for at se om der er forbud mod brænding, med nogle af dine numre ?