/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
opsætning af netværk
Fra : dutten
Vist : 840 gange
110 point
Dato : 17-02-03 18:47

under installation af netværk får jeg fejlmelding der hedder spooler subsystem app har fundet en fejl og afsluttes samt nætværksinstallation kan ikke gennmføres

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 17-02-03 19:20
Kommentar
Fra : dutten

Dato : 17-02-03 19:32

helst på dansk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-03 19:32

Hvilket slags netværk og styresystem.???
Emesen.

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 17-02-03 19:38

hjemme netværk, hvoraf den ene er med xp, og den anden 98, og det bliver kørt over en switch. jeg er nybegynder, og jeg har prøvet med hotline, de kan ikke hjælpe mig, de siger jeg skal få en ny xp, men for pokker, den er jo helt ny. på forhånd tak.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-03 19:54

Prøv dette:
start>instillinger>kontrolpanel>netværk>åben>identifikation> her kan du skrive din computers navn og hvilken arbejdsgruppe du vil tilhøre og den bør være den samme på den anden comp.
I konfiguration>klientprogram til Microsoft netværk>fil og udskriftsdeling>hak begge af>ok
'98 installerer ikke selv NETBEUI men marker dit net kort>tilføj>klient>tilføj> du skal bruge din '98 cd-rom
Hvis jeg har husket det hele skulle det køre.
stifinder>andre computere>hele netværket>arbejdsgruppenavn>
her skulle den anden og din egen comp. stå
Emesen

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 18-02-03 00:06

Kan ske det har noget at gøre med, at det er to forskellige styresystemer...
Nogen kommentarer til det fra de garvede?

JanneP

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 01:23

Hej dutten m.fl.!

Jeg bruger blandet netværk p.t. med 2x Windows XP og 1 xWindows 98 SE m.fl. og har p.t. ingen kendte problemer med det.

Fra Windows XP PC'en følger du guiden deling af netværk via Start > Netværkssteder > Opret et hjemme- eller et mindre kontornetværk.

Der bliver dannet en diskette som du bagefter kører på Windows 98 PC'en via Start > Kør > det exe program der er på disketten.

Hvis kabler og netværkskort ellers er tilstede skulle man herefter være kørende med deling af Internet samt brug af stifinder til / fra begge PC'ere.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 11:47

lige meget hvad jeg gør, kan xp ikke fuldføre netværksinstallationen, jeg har prøvet at geninstallere xp, men den siger det samme om og om igen.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 12:03

Prøv at installere netværk med deling igen fra XP PC'en og lad andre PC'ere være slukket imens, prøv evt. også hvis dette heller ikke lykkes for dig at tage netværkskabler af indtil du har gennemført guiden på Windows XP PC'en med dannelse af diskette.

Håber det lykkes for dig!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 12:29

Det lykkedes ikke bjarne. Under netværksforbindelser 1394-forbindelse, viser internet protokol, at tcp\ip ikke er tilgængelig, kan det være rigtigt eller er netkortet defekt? det burde da ikke være så svært at sætte op, man får jo det hele serveret.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 12:40

Næ - efter Windows XP er kommet - har det ellers aldrig været nemmere at sætte et netyværk op!

Så underligt - men prøv også lige at får vist dine netværksforbindelser og derefter er der et punkt der hedder reparer - prøv det.

Når du har prøvet det lukker du begge PC'ere ned og slukker for alle forbindelser også modem eller lignende.

Start derefter op igen på Windows XP PC'en og prøv igen.

Hvis du stadigvæk får fejl så prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se om der er markeret nogle enheder med et "!" betyder som regel at der er en fejl. Prøv også via enhedshåndteringen at højreklikke på netkort og modem m..v. og se om du får bemærkningen at enheden virker korrekt!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 12:48

Hvis dette ikke virker så prøv på Windows XP PC'en igen at gå ind i enhedshåndteringen og derefter at fjerne netkortet - luk normalt ned og genstart.

På denne måde får du en ny komfiguration af dit netkort m.m. og husk i første omgamg at Windows XP PC ikke må være forbundet med Windows 98 PC'en .

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 12:54

alt ser ud til at være iorden, men når jeg rep. 1394, siger den at tcp\ip ikke er aktiveret, der kan ikke fortsættes.
sten

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 13:03

1394 forbindelsen hos mig viser også det samme hos mig; men ud over denne forbindelse skal der være en mere der hos mig er benævnt netværksbro og så har jeg selvfølgelig oså en til min kabelmodem-forbindelse - dette gælder for Windows XP PC'en.

M.h.t. Windows 98 PC'en så prøv også lige at fjerne netkort-forbindelse via enhedshåndteringen og installer netkortet igen. Men vent til du har fået lavet en diskette fra Windows XP PC'en - som du derefter skal bruge på Windows 98 PC'en.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 18-02-03 13:10

M.h.t. 1394 forbindelsen - do hos mig og mit virker - jeg mener 1394 forbindelsen bare er en anden måde at skabe forbindelse til Internettet eller andet.

Men noget tyder på en fej på et af netkortene eller netkablet og m.h.t. til netkablet skal du bruge et krydset kabel ved direkte forbindelse mellem 2 PC'ere. Kobler du til en Switz eller Hub eller lign. skal du bruge lige over kabler. Det har du tjek på ikke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 17:00

min internet forbindelse er gennem antenne kabel. Jeg har købt et ez connect switch, + 20m kabel utp rj45 fra switch til min 98 pc + 2mtr. rj45 fra min xp til switch efter computercitys anvisninger

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 21:11

ang. netværksbro, det har jeg prøvet, men det blev ikke meget bedre. navnet på 98 pcen fremkommer på xp pcen med at den ikke er
tilgængelig og mulugvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværks ressourse samt netværkstien ikke blev fundet. Hov!!!! nu forsvandt
98 pcen på skærmen. efter 10 dage, nu er jeg ved at give op!!!

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 21:11

ang. netværksbro, det har jeg prøvet, men det blev ikke meget bedre. navnet på 98 pcen fremkommer på xp pcen med at den ikke er
tilgængelig og mulugvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværks ressourse samt netværkstien ikke blev fundet. Hov!!!! nu forsvandt
98 pcen på skærmen. efter 10 dage, nu er jeg ved at give op!!!

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 21:11

ang. netværksbro, det har jeg prøvet, men det blev ikke meget bedre. navnet på 98 pcen fremkommer på xp pcen med at den ikke er
tilgængelig og mulugvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværks ressourse samt netværkstien ikke blev fundet. Hov!!!! nu forsvandt
98 pcen på skærmen. efter 10 dage, nu er jeg ved at give op!!!

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 18-02-03 21:11

ang. netværksbro, det har jeg prøvet, men det blev ikke meget bedre. navnet på 98 pcen fremkommer på xp pcen med at den ikke er
tilgængelig og mulugvis ikke har tilladelse til at bruge denne netværks ressourse samt netværkstien ikke blev fundet. Hov!!!! nu forsvandt
98 pcen på skærmen. efter 10 dage, nu er jeg ved at give op!!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 19-02-03 02:19

Hej igen!

Nu kender jeg ikke den switch og den opsætning som Computercity sagde du skulle bruge!

Men du kan åbenbart køre Internet fra begge PC'ere - ikke?

Det er ikke sikkert at Windows tillader deling af netværk og brug af stifinder m.m via den Switch - prøv at spørge Computercity om det kan lade sig gøre.

Men hvis du prøver at gå uden om switchen - bare for at prøve om du kan få netværk til at fungere - så skal du anskaffe dig et krydset kabel og prøve at forbinde PC'erne uden Switchen - så skulle dit netværk kunne virke.

Du skal også være opmærksom på, at du midlertidigt ikke bør have nogen firewalls-programmer og også koble Windows XP firewallsprogram af imens du prøver på at opsætte netværket.

Med den sidste fejl du skrev om, tyder det på at der er lidt hul igennem - så prøv af frakoble alle firewallsprogrammer og prøv igen og drøft så lige med Computercity!

Du skal endvidere være opmærksom på, at begge PC'ere skal have samme arbejdsgruppenavn og under netværksindstillingerne skal du tillade deling af filer m.m. Øvrige opsætninger skal du i første omgamg lade Windows om!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 20-02-03 01:19

nu har jeg fået en ny switch som skulle være den rigtige, men det gør sørme det samme, nu er meget forvirret om jeg laver noget forkert i opsætningen,for jeg samme fejlmelding som med den forrige

mvh.sten

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-02-03 01:48

Hej Sten!

Hva' mener du med, at du har fået en ny switch - forklar lige lidt mere!

Hvilken fejlmeldning får du nu?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 20-02-03 10:03

Hej bjarne

jeg har fået et broadband router.
spooler subsystem app har fundet en fejl og afsluttes, og derefter netværkinstalletioner kan ikke fuldføres

mvh. sten

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 20-02-03 10:47

Hej igen Sten!

OK - men så må du prøve at starte forfra i dette spørgsmål og prøve de forslag der er skrevet her.

Forrest i sprørgsmålet har frogeye angivet en mulig årsag for fejlens opståen; du kan jo evt. også prøve at fjerne installerede printere og når du så ellers har fået netværket til at virke, så kan du installere printere igen!

Der er mange der har / har haft lignende problemer - så prøv også at læse / gennemgå tidligere spørgsmål vedrørende netværk og der vil du kunne læse at nogle har fået løst problemet ved at tilføje netbios.

Håber det lykkedes for dig på et tidspunkt!

Jeg har desværre ikke flere idéer til løsning.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dutten

Dato : 20-02-03 11:28

tak for hjælpen bjarne.

sten