/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
rip af CD til mp3 på USB-stick
Fra : rubion
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 29-01-08 23:18

Dette er sikkert elementært, men når man ikke lige ved hvordan, og når hjælpefilerne i Windows som sædvanlig svarer på stort set alt andet end lige det man søger svar på (suk!)...

Problem: Har rippet nogle CDer med Windows Media player og gemt på harddisk som waw-filer.
Ville nu gemme dem som mp3 på en USB-stick, til afspilning i min autoradio som er med usb-port. Når jeg "synkroniserer" USB-dimsen bliver alle filerne lagret som wmf-filer, som min radio IKKE kan spille. Hvordan gør jeg lettest dette? Jeg er jo selvfølgelig helst fri for at skulle rippe CDerne igen.

Jeg er for så vidt ligeglad med synkroniserings-funktionen, så måske det kan gøres ved bare at gemme filerne som mp3 via stifinder??

Hvad er lettest?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-01-08 23:26
Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-08 23:56

For fremtiden vil det være smartest at bruge et af deprogrammer som i et hug laver en CD til mp3 filer opdelt i de enkelte musiknumre, og som via nettet finde alle tags og selv skriver dem på. Med den rigtige radio, vil den så skrive kunstner og navn på hvert enkelt musikstykke.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-08 03:26

Nu er skaden sket, så lad os starte med at omdanne dine wav filer til mp3, til det formål er det gratis program Super velegnet, du kan få brug for Super til mange andre slags konverteringer af lyd og video filer, så læs om og hent programmet her: http://www.erightsoft.com/SUPER.html af en eller anden grund supporter siden ikke Firefox, så brug Internet Explorer når du vil finde download linket, jeg prøver at kopiere den ind her, ved ikke om det virker: http://www.erightsoft.biz/GetFile.php?SUPERsetup.exe ellers må du bladre på siden, allernederst på den tredie side kommer der et download link, måske skal du vente lidt, deres server er meget belastet efter at sidste nye version er udkommet, jeg lavede en guide i brugen af Super, det var til en bruger som gerne ville brænde DVDer af Youtube film, men du kan selv sætte den til mp3 i stedet for det format guiden viser, i guiden ser du hvordan du indstiller og vælger mapper til at gemme i, guiden er pakket som en rar fil, måske skal du have den gratis 7zip til at udpakke: http://www.7-zip.org/download.html det er exe filen du skal hente, hvis det er nødvendig, vil du gerne have guiden uindpakket, så skriv din e-mail adresse i et privat indlæg til mig, så sender jeg den til dig, guiden er her: http://peecee.dk/index.php/upload/view/87256 du kan omdanne hele bundtet på en gang, bare læg alle wav filer ind i Super og klik på Encode, der går så mere eller mindre tid alt efter hvor mange filer Super skal tygge sig igennem, efter du har konverteret (omdannet) dine wav filer til mp3, så er det en let sag at flytte dem til din usb dims. Hvis du vil have ID tags i dine mp3 filer, så skal du bruge et andet program end Super, den skriver intet om kunstner eller andre oplysninger i mp3 filen, når min bilradio afspiller filer som er omdannet af Super, står der for eksempel i displayet: Heart Of Glass - Blondie No ID tags.
Du ved sikkert godt at din Windows MediaPlayer kan rippe CDer direkte som mp3 (version 10 og 11) hvis du vælger den bedste kvalitet, tror jeg ikke du kan høre forskel på computeren og du er fri for at omdanne til brug i bilen eller andre steder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 03:30

Du kan også vælge at gemme direkte på usb dimsen, når du omdanner med Super, men der vil så gå kludder i det næste gang du bruger Super og der måske ikke er noget i usb stikket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 03:37

Har du fulgt med i debatten om de forfalskede usb hukommelser ? Prøv at se hvor uheldig man kan være http://img132.imageshack.us/img132/272/120609hz0.jpg der er forhånbenlig mere plads på din

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-01-08 05:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 07:43

Citat
Har rippet nogle CDer med Windows Media player og gemt på harddisk som waw-filer

Gå i indstillinger og rip som mp3......

Så er det bare at kopiere over på sticken

Godkendelse af svar
Fra : rubion

Dato : 30-01-08 08:04

Tak for svaret o.v.n..

Jeg kigger på sagen, når jeg lige har tid. Det ligner da en forklaring der kan bruges til noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-01-08 12:54

Selv tak, med Super kan du næsten alt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-01-08 13:03

Har du set at super er på snapFile,jeg har sat linket ind i din guide.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-01-08 14:27

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 02:35

Hehe Manse9933 jeg var lige inde og beundre mit fine værk og så at du linker til SnapFiles, på Super hjemmesiden anbefales det ikke at hente andre steder, måske er programmet ændret hvad hedder filen når du klikker på Egenskaber og læser under Version, min hedder 2008.1.19.1903

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-02-08 08:28

snap file henter filerne på ejernes egne servere og
ejerne opretter selv filerne/informationerne hos snap file,snapfile vuderer(stjerner) og undersøger kun filen for dårligdomme.
så det er den samme version som du henter hos programøren af programmet,deep link.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-02-08 08:32

snapFile>>SUPER 2008 build 24,
Din er build 19 en ældre version.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-02-08 08:35

SUPER Publisher eRightSoft
File Size 26793 kb
Version 2008 build 24
Last updated Jan 24, 2008
License Freeware
Windows XP/Vista
Requirements None

SUPER does not contain any adware or spyware.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-02-08 08:38

Du kan forresten downloade i din guide i bundn af siden.