/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
standardprogram åbne Gif-Tif
Fra : ingelein
Vist : 1902 gange
50 point
Dato : 29-01-08 20:09

Hej
Desværre kunne der ikke defineres bedre i overskriften. Men jeg har fået nogle .gif filer, som jeg ikke kan åbne direkte. Jeg kan gemme og åbne hver enkelt fil og definere, hvilket program der skal åbne filen. Men hvordan definerer jeg det een gang for alle.? Jeg har spurgt om noget lignende, og der fik jeg et vindue frem, hvor jeg kunne vælge et program for at åbne den type filer ..... men nu skal jeg angive det for en ny type filer - gif.
Hvor går jeg ind og angiver f. eks. windows billedbehandler som standard?
Mange hilsner Ingeborg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 20:17

Det gør du bl.a. i det program hvor du vil åbne dem....

De fleste større programmer kan vælge hvilke filer de skal "overtage"....

Ellers gør du det ved at vælge åbn med og derefter sætte v ved "brug altid dette program"....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 20:17

Højre klik på filen egenskaber nederste linie vælg program vælg program og sæt flueben sandart tl at åbne dette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 20:18

Citat
windows billedbehandler

Hvad er det for et du kalder sådan ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 20:22

http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=220

Måske var dette noget for dig....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-01-08 20:54

Hej refi
Citat
Hvad er det for et du kalder sådan
?

ja, jeg er jo en gammel kone, så jeg huskede ikke at det program hedder Windows Billed- og faxfremviser

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-01-08 20:56

Hej Sunowich
Citat
Højre klik på filen egenskaber nederste linie vælg program vælg program og sæt flueben sandart tl at åbne dette

Problemet er at det lille vindue er nedtonet, så jeg ikke kan komme til at sætte hak i det for at gøre det valgte program som "standard-åbner".

Jeg synes aldrig at jeg selv har valgt programmet "Nero essentials" til at åbne med, men det er dette program skidtet altid vender tilbage til. Hmmmmmm
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 21:35

Det er nok fordi at du ikke kan bruge det program du mener du vil bruge til den givne fil så må du enten hente et program der er beregnet til den filtype eller om nero syns den skal og kan overtage
Her er forskellige du kan vælge så vil de der evt bliver downloaded sikkert træde frem uden nedtoning

Mvh Sunehttp://www.google.dk/search?hl=da&q=Gif+program&btnG=S%C3%B8g&meta=

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-01-08 21:56

Hej Sunowich

Næ, programmet åbner filen fint og det er der også flere andre af mine programmer der gør, men ham "nero" - for det må være en han, overtager kommandoen igen.

Jeg prøver lige med dit link.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-08 22:00

eller den enkle måde - højreklik og vælg åbn med - vælg billed og faxfremviser (du kan vælge at sætte hak i husk altid denne indstilling - eller sådan noget lignende)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-01-08 22:19

Hej miritdk
Tak for svaret og gid det var så enkelt.
Når jeg højreklikker på den vedhæftede.gif fil får jeg kun muligheden for at åbne - ikke mulighed for at "åbne med", det er jo det der er så dumt, for bare at åbne fører mig til et vindue, som fortæller mig at det nævnte (nero essentials) program ikke kan åbne filer af den type.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-01-08 22:45

Højreklik på GIF-filen > Vælg "Egenskaber"

Klik på "Skift" ud for åbnes med

Og vælg så program, foreksempel Windows Billed- og faxfremviser

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-08 23:53

alternativet kan være at gå i kontrolpanel - mappeindstillinger - fanebladet filtyper - find gif og vælg med knappen skift hvilket program der skal åbnes med - for eks internet explorer / billed og fax fremviser osv osv

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-08 13:04

Tak for svaret miritdk.
Ja, det var netop denne enkle fremgangsmåde jeg ledte efter. Havde aldrig selv fundet på at det kunne findes i MAPPEINDSTILLINGER. Øv, jeg synes ikke rigtigt at det hører til der. Håber at der er andre som synes det samme.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 13:27

tjaeeh - en ting kan ses fra mange sider - men velbekomme