/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Mooncar til børnehave
Fra : michaelmoeslund
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 29-01-08 18:37

Har på forespørgsel lavet en letvægts mooncar til min mindste drengs børnehave,

Er der nogen der ved om sådan en skal være godkendt, Altså CE

Spurgte i børnehaven, men der var lidt uklarhed om det er kun er legepladsen, eller om det også er cykler, gokarts og mooncars...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-01-08 18:45

- uha, nu er du på farlig grund. Alt "halv/heloffentligt" legetøj/redskaber skal godkendes til brug i institutioner og legepladser...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-08 19:00

I en børnehave, så skal den da være godkendt.

Kommentar
Fra : ali_mehri

Dato : 29-01-08 19:05

Hvis det er i en børnehave så skal det være godkendt.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 29-01-08 19:11

Hmhm...

Ikke fordi jeg prøver at snyde udenom... det ligger mig mig på sinde, at det skal være iorden

Er det noget i ved, eller er det noget i mener at vide?

Eksempel: Cykler indkøbt/doneret til børnehaven er der ikke noget CE skilt på....

Langt ude eksempel: billige vandpistoler sjippetove skovl spand sæt hoolahop ringe.....CE mærkning?!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:21
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:24
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 29-01-08 19:52

Refi,det var da en mundfuld...

Hvis en legepladsinspektør har kompetance til at få et firma til at udbedre fejl og mangler, så var det mest nærliggende for mig, at kontakte sådan en inspektør, og få ham/hende til at kigge på "Sagerne"

eller hva mener I/du?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-08 20:04

Problemet er jo at selv om det er "godkendt" er det ikke sikkert det kan godkendes....

Lyder kringlet, men det opdager man først NÅR ulykken er sket ( standard dannsk politik)

Tilsyneladende kører ALLE børnehaver med "ulovligt" legetøj - og ingen gider røre en finger FØR skaden sker - men så sker der også noget...

Men den bedste løsning er nok trods alt at lade den legepladskyndige i kommunen kigge på dyret - så er din ryg fri....

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 29-01-08 20:21

Godt svaret Refi

Selv om min godkendelse sikkert kan underkendes....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 20:24

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 30-01-08 18:46

Opfølgning:

Har haft kontakt med Force instituttet og fået afklaret,at det er regler i legetøjs direktivet EN 71

som mooncar'en skal leve op til, den skal testes og derefter CE mærkes

så deeeet så...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:01

Rart med opfølgning - så kom det da på plads