/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
næsedråber..snorken
Fra : hovsada
Vist : 4204 gange
100 point
Dato : 29-01-08 09:44

er der nogen , der har erfaring med næsedråber mod snorken ?? (ASOVIR eller andre )

evt. alternativ ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-01-08 09:59

Mente du måske Asonor?

Jeg har heldigvis ikke selv dette problem. Men hvis man googler på "snorken", kommer der rigtig mange links

Fandt produktet Asonor, hvor der er udtalelser fra kunderne. Jeg ved jo ikke om de er sande

Citat
Her kan du læse et udsnit af tilbagemeldinger fra Asonor brugere. Alle tilbagemeldinger er gengivet ucensureret.
Benny J. Det bedste jeg har prøvet, får mere søvn, er udhvilet
Per J. Jeg overvejede eget soveværelse og/eller lægen. Så annonce om Asonor. Prøvede det som "sidste mulighed før kaos". Bedste indkøb for hele familien siden bilen.
Carina B. Jeg var dybt imponeret da jeg første gang tog det.
Jeg kan nu hver gang trække vejret bedre. Snorker ikke mere
Bruno S. Ekspedienten på apoteket har spurgt om min mening om Asonor, idet han selv snorker og muligvis vil prøve det. Ps: det er nr. 2 doseringsflaske jeg er begyndt på.
Niels T. Jeg er meget god tilfreds med resultatet efter brug af Asonor.
Ester L. Min mand klager ikke så meget mere over mig og min snorken mere.
Lars K. Det er bare godt - sover bedre. Mere frisk om morgen.
Majbrit M. Asonor hjælper så jeg ikke vågner med hovedpine om morgen som senere på dagen kan udvikle sig til en dag med migræne, sover også dybere om natten med Asonor. Tak for hjælpen, det er en stor hjælp i min hverdag!
Frederikke J. Den er rigtig god og virker
Kirsten P. Jeg kan simpelthen ikke sove hvis jeg ikke tar' mine dråber. Så hurra for dem.
Henrik A. Asonor er et fantastisk godt produkt, som har fjernet min storsnorken næsten helt. Både min kone og jeg har en betydelig bedre nattesøvn nu.
Poul S. Tilfreds med snorken men desværre stadig tør i mund om morgenen.
Inger M. Tidligere kunne jeg vågne på grund af min snorken - nu siger min partner, at jeg (blot) trækker vejret meget dybt/tungt.
Peter H. Asonor har næsten fjernet mit snorken. Der har været enkelte gange hvor det ikke har virket,
men har nok også noget med hvor dyb søvnen er…
Bjarke A. Fortræffeligt! - Nu på 2. flaske.
Arne M. Er glad for produktet.
Povl N. Asonor er bare det bedste. Har brugt Asonor ca. 3 år
Karl S. Vågner mere udhvilet og min kone sover ved min side hele natten. Hun klagede også tidligere over at jeg ikke trak vejret i korte perioder 15-20sek.
Rene K. Før jeg startede på Asonor snorkede jeg hver nat, nu sker det meget meget sjældent, og kun lidt.
Peter S. Det virker bare!
Verner K. Har hjulpet så meget, at min snorken næsten er væk.
Niels E. Asonor har meget effektiv virkning
Birgit M. Efter nogle få dage var der en betydelig bedring
Leo T. Er meget glad for det.
Svend Åge O. Har brugt det i 6 år, godt tilfreds
Else R. Har lidt voldsomt af søvnapnø = den er væk nu. Sover roligt igennem hele natten nu = Noget jeg ikke har gjort i mange år.
Lene T. Meget bedre og rolig nattesøvn
Chrischurch Chrischurch/South Island Pharmacist (New Zealand) found Asonor stopped him snoring from the very first night, his wife gets very upset with him if he forgets to use it!
Navn ikke oplyst Asonor-the best new product since electricity! When I awaken from a snore free sleep, I feel rejuvenated not drained.
Navn ikke oplyst Asonor-creating a habit to add Asonor in your bedtime routine will have phenomenal results-it truly works-no more kicks in the shins, elbows in the gut, just a graet night's sleep
Navn ikke oplyst I wake up and my wife is still speaking to me, we are both re-freshed from a non disturbed sleep.
Navn ikke oplyst Asonor, the difference is incredible, i used to think I needed more sleep but without using all my energy in snoring, I get real rest.
Navn ikke oplyst Asonor-no more shouting or poking in the night to roll over!
Navn ikke oplyst Asonor means my wife and I still sleep together.
David V. Asonor, it works for me, however my wife was not happy to have to acknowledge that it was her that rattled the most because I sleep like a baby with no sound, we now both use it, great sleeps.

Søren N. Min kone, som er vant til at prikke til mig, når jeg "lyder som en elefant" - og som også har været urolig over mine pauser i vejrtrækningen - undrede sig den første nat med Asonor over, at hun ikke kunne høre nogen vejrtrækning fra mig og måtte række hånden udfor at mærke, om jeg lå i sengen - eller var stået op.
Jeg er utroligt glad for denne første uge og vågner uden den sædvanlige tørhed i munden. At min kone er lige så glad for en uforstyrret nattesøvn er et plus mere.

http://www.asonor.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-08 10:03

Ja, min mand bruger Nasonex, det er egentligt også dråber der bruges til allergi, men han fik dem på recept fra øre/næse/halslægen for snorken.

De hjælper rigtigt godt, hvilket JEG er glad for

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-08 10:04

P.S. min mand har IKKE allergi

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-01-08 10:13

ups- huskede vidst navnet forkert

Kommentar
Fra : sommefuglen

Dato : 29-01-08 11:07

Hejsa

Jeg har ikke erfaringer med næsedråber.

Er det en snorken der er blevet værre, og er du meget træt om dagen.
Så kan det jo være søvnapnø. Jeg kender flere der har fået det konstateret. Lægerne siger også, at der er mange der går med det uden at vide det.

Se evt. Link:

http://www.snorker.dk/

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-08 14:01

Asonor har været i programmet kontant, da de skrev at rigshospitalet havde testet og anbefalet asonor. Rigshospitalet havde testet, men fandt ud af at asonor ikke virkede bedre end saltvand. Så rigshospitalet har kørt en mod firmaet for at få forbud mod at de bruger rigshospitalet til at få solgt asonor.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-08 14:02

undskyld! kørt en sag mod firmaet

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 29-01-08 14:06

her er nogle råd: http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=snorken

der findes endda en snorkemaskine - - så behøver man vel ikke selv!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 14:20

Det hænger jo desværre meget tit sammen med overvægt og er det der skoen trykker skal man nok helre i gang med kostændring & mortion da dråber bare neutraliserer problemet i stedet for at gører noget konstruktivt ændrene

Mvh Suno

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-08 14:42

Tjae...tro flytter bjerge.....jeg tror ikke på det, bare en "tilfreds brugers" udsagn, gør at jeg er overbevist om, at alle lovprisningerne er billigt, konstrueret salgsgejl:

Citat
Har lidt voldsomt af søvnapnø = den er væk nu.

Søvnapnø kurereres altså ikke med næsedråber........jeg kender et par stykker der lider af søvnapnø, og de sover hver nat med et specielt apparat, der giver ilt.....fordi der netop ikke findes noget dokumenteret "vidundermiddel" mod søvnapnø.

Om det kan hjælpe mod "almindelig snorken"

Tror det ikke, det er ikke klassificeret som et lægemiddel/medicin, men som et middel der kun må sælges som et tilskud uden dokumenteret virkning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-01-08 17:02

Jamen hvor findes der mange "hjælpemidler" imod snorken. Der er vist "nogen" der tjener kassen på mere eller mindre effektive produkter

Hvis det kun drejer sig om almindelig snorken, altså IKKE søvnapnø, så er det jo nok den, der ligger ved siden af, som er mest generet.

Mit råd er ØREPROPPER

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-08 17:20

Jeg kan godt nok ikke sove med ørepropper

Så jeg er glad for at der var denne løsning

Citat
Ja, min mand bruger Nasonex, det er egentligt også dråber der bruges til allergi, men han fik dem på recept fra øre/næse/halslægen for snorken.

Citat
P.S. min mand har IKKE allergi

Og han er heller ikke overvægtig.

Hovsada... prøv at slå et smut forbi øre/næse/hals specialisten, det kræver ikke lægehenvisning, det kunne jo være at der kunne blive sat en stopper for snorkeriet, uden at skulle afprøve alle mulige/umulige præparater og sære opfindelser

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-01-08 18:55

tja det er jo hele tiden et spørgsmål om valg........... uskadelige ørepropper, medicin eller.....?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-08 19:16

HelleBirgitte - ofte man behandler med er snorken ikke uskadelig og det er normalt ikke medicin

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 29-01-08 19:19

undskyld der gik kludder i sætninge den kommer her igen: ofte er snorken ikke uskadelig og det er normalt ikke medicin behandler med

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 29-01-08 19:30

Jeg vil gerne kommentere lidt- er ikke overvægtig (57kg)- kun et par deller jeg gerne vil undvære

har læst lidt om søvnapnø og synes ikke symptomerne er SÅ slemme !

...men jeg snorker kraftigt og generende for parner og mit selvværd !

er arveligt belastet !

er blevet fortalt at det lyder, som om jeg ikke får luft nok og jeg snorker selvom jeg ligger på siden

og på maven -og er helt tør i minden om morgenen...men ikke specielt træt !

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-01-08 19:37

dette skal efter min mening ikke være en diskussion om hvem der har ret, vel?

Her er lidt om den "ganske almindelige snorken" + råd fra Sundhedsguiden http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=15&article=657&kat=Soevnproblemer

Citat
Det at snorke er en almindeligt forekommende tilstand, som findes hos omkring 20% af den mandlige befolkning og halvt så mange kvinder. Den mest dominerende årsag til snorkning er fedme, specielt fedme omkring halsen. Frekvensen af snorkning stiger med alderen, og faktorer som alkohol, sovemedicin og tobak forværrer tendensen til at snorke.

Snorkenopstår som følge af for små pladsforhold bag tungeroden og i næsen. Nu snære forhold i næsen og bag tungeroden, samt nu længere drøbel, desto større tendens til at snorke.

Både alkohol og sovemedicin får forholdene bag tungeroden til at mindskes som følge af en slaphed af haslmuskulaturen. Tobaksrygning får slimhinden til at svulme op, go derved bliver pladsforholdene dårligere end hvis man ryger. Almindelig snorken er helbredsmæssigt ufarligt, men kan være socialt uacceptabelt og bare af den grund nødvendigt at mindske. Der findes nogle simple råd og vink til at mindske tendensen til at snorke. Disse råd kan ses nedenfor.

Ophør med alkohol efter kl. 18.00

Undgå sovepiller og andre beroligende midler

Tab i vægt

Ophør med tobak (får slimhinden bag tungeroden til at hæve op)

Sove i sideleje

Bedring af passagen i næsen

Hæve hovedgærdet (ikke med en pude hvilket bare vil bøje nakken)

Nozovent (se nedenfor)

Bideskinne

Ørepropper til partneren

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-02-08 12:27

nu har jeg afprøvet Asonor......og det virker hos mig...mærker tydeligt at jeg ikke bliver tør i min og svælg i løbet af natten, sover bedre og det samme gør min partner ...fortsætter helt sikkert, selvom 200.- for en flaske til en måned er dyrt !

YES YES YES

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 19-02-08 12:34

tillykke med det!

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-08 14:14

Hvor er det godt Så var de udtalelser fra Asonor-brugere, om jeg sendt dig, måske sande nok. Ja det er da dyrt, men manglende nattesøvn "koster" jo også i form af uoplagthed

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 19-02-08 18:49

Tak for svaret HelleBirgitte.

ok du mindede mig lige om pointstildeling

værsgo

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 19-02-08 18:51

og det virkede fra første forsøg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-02-08 18:57

selv tak og sov godt