/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
[ at ] istedet for snabela ?
Fra : MatrixRevolution
Vist : 999 gange
100 point
Dato : 28-01-08 22:01

Hej,

Hvorfor er det lige at det er en god ide at skrive parantes at parantes ?

Mit eget skøn er at det er for at undgå søgerobotter på nettet, der nogle gange simulere nogle søgninger på typer som er kendt i netverdenen, som f.eks. domæne -navne og snabel a.
Og dermed også for at undgå unødvendig spam.

Dette gøres så ved at undgå at skrive snabelaet i sin form som kan forstås af robotter.

Jeg har lagt lidt mærke til søgerobotter den sidste tid, og kan se at både jubii og google har nogle på domæne -navne.

Er der nogle der kan bekræfte dette, og evt uddybe hvordan det rent teknisk foregår ?

På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-08 00:35

Citat
Hvorfor er det lige at det er en god ide at skrive parantes at parantes ?

Det er som du er inde på for at ungå at spammere misbruger E-mail adresser som de finder på nettet. Under en søgning er @ jo et ret entydigt tegn at søge på, da det næsten altid findes i forbindelse med en Mailadresse.

Der findes masser af software som forhindrer at spammerne kan få fat i ens mailadresse ved automatiske søgninger, men man kan gøre det gratis, bla. a. ved at skrive parantes at parantes.

Her er en side med nogle ideer, jeg syntes især den med at skrive sin Mailadresse på en billedfil, foreksempel en jpg-fil og sætte billedet ind på sin Website er nemt og smart.

http://www.askstudent.com/code/how-to-hide-your-email-address-from-spammers-a-thorough-guide/?amp;akst_action=share-this

Godkendelse af svar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 04-02-08 15:45

Tak for svaret ....

Jeg forstår. @ er et meget entydigt at søge på ja.

Der er vist også kommet nogle nye søge metoder,
i forhold til meta -tags som søgerobotter jo bruger.