/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Gearing, PGO
Fra : Spotbot
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 28-01-08 21:56

Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i en højere gearing end standard til en PGO Black Magic/Hot 50 ?

Kan ikke finde nogen som helst..

Er der evt. andre gearinger der passer over ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-08 16:56
Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 29-01-08 20:33

Takker, men hvordan skal man presse den sammen . ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-01-08 21:57

Man flytter normalt sit gl. tandhjul over på den nye gearing.
Presse på, tja, hvis man ikke har presseværktøj, så kan man smide akselen i fryseren, og tandhjulet i en ovn omkring 100 grader, kraftige handsker på, tynd olie, så skal tandhjulet kunne trykkes på med håndkraft, dog er det rart hvis en anden person står med et stykke endetræ, og en hammer.
Den anden ende af akselen står selvfølgelig ned mod et stykke træ, for ikke at beskadiges.

http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=3
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 16:07

Kanon, men det med at få tandhjulet presset præcist på. siden man skal kigge på hvordan det sad inden.. altså, skal man måle på stangen og tandhjulet, for hvor det skal gå i hak.. eller er der en ring på stangen hvor det skal presses til, så det ikke kan sidde forkert, altså det der skal presses ?

MVH.

Spotbot

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-08 19:36

Der er normalt en ring (Bryst) hvor den presses imod.
Hvis der ikke skulle være et sådant bryst, må du jo lave tushmærke, eller en klods der passer, men det plejer ikke at være et problem, men i hvertfald skal tandhjul sidde med mm`s nøjagtighed.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 21:47

Okay, så hvis den ring ikke er der, skal der bruges et skydelære, for at være helt præcis..

Så har jeg vidst forstået det..

Tak for hjælpen palle