/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køleelement på citroen 2.0 hdi
Fra : allano33
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 28-01-08 20:44

Hej.
Jeg ville bare lige høre om nogen vidste noget om et køleelement
der sidder på brændstoftilførelsen på en citroen xsara 2.0 hdi, jeg har klippet slangerne over på begge sider og nu kan jeg ikke få krænget dem på igen, slangerne er alt for stive, har nogen en ide om hvordan jeg får blød gjort dem?

Har prøver at varme dem, dårlig løsning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 20:47

Hvad er de ud af og hvordan har du varmet dem ????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-01-08 20:51

Du har et problem hvis det er faconstøbte slanger - for så er de store der hvor de sidder på studsen. Og der er sikkert lærred i slangerne så de ikke kan udvides.

Forslag:
Sæt et rør i den gamle slange og en ny elastisk på røret og ind på studsen.
Der bør være riller så slangen har noget at bide i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 20:54

Du skal da bare varme noget konisk jern op så det bliver næsten rødglødende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 20:55

Ok er det benzin vi snakker om

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-08 21:01

Anskaf dig nye slanger, det kan vel ikke dreje sig om en formue.

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 28-01-08 21:01

Det var mange spørgsmål.
De er plastic og jeg har prøver at varme dem med en varmeblæser, de er ikke formstøbte.
Nej Nej det er en diesel bil.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 21:04

Så kan du jo godt prøve min ide

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-01-08 21:12

Anskaf dig nye slange beregnet til varmt vand, - (skulle ikke undre om de findes i din dimension uorginale også). Stive plastslanger er ikke værd at arbejde med de er ubrugelige, - jeg tænker på, hvis du endelig får dem monteret så vil de rykke i dine studse, så de ,eller andet bliver rykket så der sker andre skader.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 01-02-08 10:45

Det er forvarmeren til dieselolien du har afmonteret. Ny slanger SKAL være oliefaste, ellers går de i opløsning. Håber det er i tide jeg advarer dig.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : allano33

Dato : 02-02-08 12:08

Ja Tak Ole.
Jeg har fået lavet en halv god løsning, så bilen er kørende, må nok købe nye slanger og få det ordnet ordentligt, tak for hjælpen. Alle..
Allan