/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Møbelsnedker søges
Fra : olehenne
Vist : 1609 gange
100 point
Dato : 28-01-08 18:29

Efter en mindre brand på vores egetræsbord søger jeg en der kan give et bud på reparation af bordpladen. Den er 118 cm bred og må gerne laves med gammelt mørkt træ.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-08 18:46

Prøv lokaltelefonbogen....

Der er jo INGEN her der kan se dit bord...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-01-08 18:46

er det ikke en sag for degulesider.dk, krak.dk eller eniro.dk ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 18:54

Du kunne ferksempel tage et billede eller to og uploade på www.Peecee.dk og ligge herind så skal du nok få et svar fra nogle med forstand på den slags.Du ku også sælge din computer og invisterer i en telefonfagbog

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-01-08 21:18

invisterer ???????

mvh
per

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 28-01-08 21:55

Prøv Per Post, Vestsjælland
www.moebel-restaurering.dk/
Mvh
Ole

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 29-01-08 11:16

Undskyld, det er klart at et foto kan sige mere end ord. Prøver at lægge et på: Peesee.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 29-01-08 11:22

Her er så billedet, men det er kun egetræsdelen der skal laves. Tillægspladen er ikke vigtig. http://peecee.dk/upload/view/93920

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 12:02

Ja det ser sådan umiddelbart ud til at være lidt dybt i træet såe der skulle næsten evt lægges finer i det, ellers et flot indlæg af andre træsorter. Det er jo som sagt svært at se men er pladen massiv er det jo også muligt at få den igennemn en afretter og derefter en slibning og fernisering Jeg kan ikke se om der sidder en plade i hvor det meste brændte er ?? hvis ja er det jo kun en lille smule der er brændt og kan saktens ordnes uden det helt store besvær

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-01-08 13:49

hej sunoswitch

du mener vel en tykkelseshøvl eller helt perfekt en bredbåndspudser, en afretter findes ikke i den bredde som passer til dette bord,

mvh
per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 14:11

ja ja jeg mener ihvertilfælde at der skal noget af Hvad mener du egentlig eller er du bare på skolelærertur ???

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 29-01-08 14:20

Inden der går inflation i at svare, ville jeg gerne have en fagmand til at sætte en pris til forsikringen. Så gør-det-selv råd er ikke lige sagen nu. Har brugt et par timer på google for at finde en sådan i det øst- jyske, men der er ikke mange i nærheden af Randers. Nå men det er s'følig min fejl ikke at oplyse det på forhånd

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 29-01-08 15:15

Davs. det kan være jeg kan hjælpe dig. kig ind på www.goedvadsnedker.dk Men umiddelbart skal bordet totalrenoveres, et skud vil ligge på omkring 15 til 19000 kr hvis det er antik. Hvis der kun er tale om en afslibning af bordpladen ca 1800 kr

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 29-01-08 15:53

Det lyder interessant. Hvad med at lave et nyt stykke plade i samme tykkelse og bredde som det ubeskadigede. Den er ca. 18x118 cm og skal så limes sammen med det eksisterende. Afslibning kan ikke klare det da det er forkullet et par mm ned i træet. Kan man lave det i samme farve og kantprofil? Jeg vil gerne høre nærmere. Evt. på mail.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-01-08 20:55

Så ring dog til en i dit nærområde Her vrimler jo ikke ligefrem med professionelle møbelpolsterer såe kan du egentlig ikke bruge disse råd så sig det venligst fra starten så man ikke sidder og bruger sin tid unødigt Tak

Fjerner fluebenet nu

god aften

Accepteret svar
Fra : maskinsnedker

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-08 21:09

Alt kan laves, men det er et spørgsmål om bordet har en høj nok værdi til at et sådant indgreb kan svare sig, og om forsikringen vil dække det. Når vi istandsætter møbler, hvor der skal udskiftes træ er vi nødt til at slibe hele bordet inkl ben, for at kunne få en ensartet farve med det nye træ. Derefter "røger" vi bordets enkelt dele til farven er ens, og behandler med lak eller politur, så det er ikke en lille "operation"

Godkendelse af svar
Fra : olehenne

Dato : 29-01-08 23:24

Tak for svaret maskinsnedker.