/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Dukkerne Barbie og Ken
Fra : Gucci1704
Vist : 1965 gange
100 point
Dato : 28-01-08 17:53

Hejsa.
Du skulle vel aldrig kende værdien af "Ken-dukken", der blev lavet midt i tresserne og som var relateret til Barbie ?
Har mange blandede dukker,- dog ingen porcelæn imellem disse,- men er der nogle stempler/ mærker jeg skal være ekstra obs med, mht værdi ?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-01-08 17:56
Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-01-08 18:23

Tror nu heller aldrig ken har været lavet i porcelæn.
Men værdien ænger meget sammen med model, stand, om den er i original emballage mm. og med det originake tøj, han blev købt med.

Men allervigtigst, hvad er efterspørgslen på dem.

Men har du en samling, der er noget værd, så vær opmærksom på din indboforsikring, om den dækker.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 28-01-08 19:59

Det er nu heller ikke kun barbie dukker det drejer sig om, men også andre dukker fra 60 -70 erne såsom pusledukker, ønskedukker og hvad de nu ellers kaldes. Har en del med stempler, men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-01-08 21:18

Jeg tror du kan få hjælp her

Citat
Dansk Dukkeforening henvender sig til dukkesamlere, dukkemagere, dukke skulptører osv.

Desuden udgiver Dansk Dukkeforening medlemsbladet ” Dukkemagasinet ” 4 gange om året. I medlemsbladet har vi forskellige artikler, opskrifter, mødearrangementer, oplysninger om messer, konkurrencer og meget andet.

http://www.dansk-dukkeforening.dk/

et link mere

http://www.google.dk/Top/World/Dansk/Fritid/Samlere/Leget%C3%B8j/Dukker/

Annuller spørgsmålet
Fra : Gucci1704

Dato : 03-02-08 10:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål