/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Remap key - uden boot?
Fra : berpox
Vist : 667 gange
500 point
Dato : 28-01-08 16:41

Hej alle

Betingelserne er som følger:
1) Ved tryk på "," (komma) på mit numeriske tastatur skal det skrevne være et "." (punktum)
2) Jeg har løst opgaven ved at bruge MS programmet remapkey.exe - det fingerer sådanset fint nok, men man skal boote hver gang for at få ændringen til at slå igennem.

Så opgaven går i al sin enkelhed ud på:
Hvordan ændrer jeg "," (komma) på mit numeriske tastatur til at skrive et "." (punktum) og omvendt, UDEN at boote?

Jeg har været inde at "lege" med registry i [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
med nøglen "Scancode Map" som jeg har prøvet at slette, da det tilsyneladene er denne der bærer informationen om hvordan tastaturet er "mappet" ...

Men det virker ikke uden boot...... så lige p.t. er jeg gået i stå.

Operativsystemet er XP Prof. (samt XP prof. 64 bit)

PS: Jeg får desværre ikke tid til at følge med i spørgsmålet i aften, hvis der ellers er nogen der har nogle "guldkorn" jeg skal afprøve..... på forhånd:

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-08 14:40

Er der slet ingen der har den fjerneste anelse om hvordan det kan gøres - uden boot?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-01-08 15:17

Der er dette program, det er Shareware, så det kan da prøves.

Har ikke selv prøvet det, men på siden står der:

?Key locations can be altered easily. Users can easily customize the location of frequently used keys for their benefit.

?Once the key locations is altered, a system reboot is not required to activate it.

Findes her:
http://softboy.net/key/index.htm

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-01-08 18:26

Ja - ok - det virker, omend med en lidt kluntet arbejdsgang
... jeg havde blot håbet på en metode der blot omhandlede en "simpel" manipulation i registreringsdatabasen....

Andre gode bud?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 03-02-08 12:27

Hej
Du kan hente AutoHotkey det gør du her http://www.autohotkey.com
Installerer det og lav et script ved at højreklikke et tomt sted på skrivebordet og vælg Ny>AutoHotkey Script, her indsætter du dette her:

#IfWinActive ; This puts subsequent remappings and hotkeys in effect for all windows

SC053::.

Virker på min puter

mvh Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-08 12:32

Glemte lige at sige at det gemmer du som f.eks. Remap.ahk, så når du skal bruge det starter du det bare som et prg

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-02-08 15:39

Blæret! Det virker bare

Tusind tak

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 04-02-08 15:40

Tak for svaret Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-02-08 16:49

Det var så lidt