/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Navneændring
Fra : Kilau
Vist : 981 gange
20 point
Dato : 17-02-03 17:26

Jeg overvejer at få slettet mit fornavn, da mit mellemnavn er mit kaldenavn. Jeg har læst at det er gratis at ændre via kirkekontoret MEN: - Kræves det, at jeg derefter får ændret både pas, kørekort, sygesikringskort mv. og så selvfølgelig skal betale en formue for det??? Eller kan jeg forsat bruge disse kort indtil de alligevel skal skiftes ud??? Økonomisk gør det jo en ret stor forskel!!!
Håber I kan hjælpe mig

Kilau

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 30 point
Dato : 17-02-03 17:52

Du kan stadigt køre videre med de samme beviser, men er tvunget til at "reagere" på de navne der står. Du kan jo heller ikke komme uden om dit cpr-nummer - så det vil jo stadigt være dig.
Men hvorfor slette det - når det alligevel aldrig bliver brugt??

Mvh

Kommentar
Fra : Kilau

Dato : 17-02-03 18:29

Problemet er jo netop, at det bliver brugt i offentlige sammenhænge og at jeg netop ikke reagerer på mit egentlige fornavn. Hele pointen skulle jo derfor være at få det til at forsvinde helt - i hvert fald med tiden.... Tak for dit svar!!!

Kilau

Kommentar
Fra : ESD

Dato : 13-05-03 01:36

Jeg vil gerne slette mit giftenavn, og beholde mit "gamle" mellemnavn som efternavn. Jeg har brugt navnet i otte år før jeg blev gift og igen siden 1981 da jeg blev skilt, men der står jo desværre stadig mit giftenavn på alle officielle breve. Hvordan er mine muligheder?

Kommentar
Fra : Ilum

Dato : 20-05-03 12:42

Hvordan bærer man sig ad med at få slettet det fornavn man ikke benytter? Kan man få sin kones efternavn som mellemnavn, når man bliver gift, hvis det bare er som adresserings navn?

Godkendelse af svar
Fra : Kilau

Dato : 20-05-03 20:06

Tak for svaret kanjegik.