/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Netværks printer
Fra : troldenesdhb
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 28-01-08 09:59

Jeg har købt en OKI netværksprinter.

Jeg har tilsluttet den via en router. Jeg kan pinge den fra pceren.

Jeg har prøvet at installere den med det af producenten medfølgende LPR program, men der virker det ikke.

Jeg har også prøvet at tilføje printer via kontrolpanel, og valgt at sætte printerporten op på den tildelte ip adresse, men det virker heller ikke.

Nogle gode råd

Accepteret svar
Fra : zith

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-08 10:01

prøv at gå ind i printeren og sæt en statisk IP adr. på den så den ikke skifter hvergang du tænder den.

Under installationen kommer den ikke selv ud og prøver at finde printeren eller lign??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-01-08 10:49

der er sat statisk ip, og ved at lade den søge finder den ikke printeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-08 10:58

Det er forskelligt for de forskellige operativsystemer og firewalls, hvordan man gør.
Hvis du vil have konkrete råd må du fortælle præcis hvordan det hænger sammen-også routeren.
Håb så at der er en her på kandu med erfaring i en tilsvarende konfiguration.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 11:33

Jeg havde lign. problem med en HP netværks printer og en vista bærbar.

Jeg ledte lidt på deres hjemmeside og fandt en opdatering til windows som slet ikke havde noget med det at gøre men den hjalp stadig på det efter jeg havde geninstalleret programmet og printeren, så kunne den finde printeren når den søgte efter den under installationen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-08 15:59

Det kan være at den ikke rigtigt kan køre i dit styresystem, måske skal du hente nye drivere.

Hvilket styresystem kører du med?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-01-08 16:36

det virkede med standdard IP adresse, istedet for den jeg havde tildelt den.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-01-08 16:37

Tak for svaret zith.