/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ombygning guleplade Import
Fra : danh
Vist : 1260 gange
20 point
Dato : 27-01-08 22:13

Hej

kom til at tænke på om det er muligt at få ombyget en bil Feks fra tyskland og importer den til danmark som varebil med mindre afgift hvis den er registret i et andet eu land før loven blev lavet om her i dk ang ombygning af biler/sportsbiler som feks de porsche 928 der blev lavet til varebiler?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-08 22:49

Loven er blevet strammet meget op m.h.t. hvilke biler der her i DK kan ombygges til varebiler på gule plader.

Langt de fleste kan ikke, da de ikke opfylder lovens krav om eks. længde på varerum i forhold til længde på førerkabine o.s.v.

Ligeledes er afgifterne på gulpladebiler steget til det dobbelte, ( fra 30 til 60 %) for dem der ikke er deciderede varetransportbiler.

Og ejerafgiften er steget for gulpladebiler der bruges som privatbiler

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-08 06:42

Jeg tror dette link besvarer dit spørgsmål.
http://epn.dk/erhverv_samfund/article923610.ece
Hilsen Thomas

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 03-02-08 11:18

Tak for svaret Schultz.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-08 00:21

Glæd dig ikke for tidligt

Det der står i Schultz' link er allerede forældet