/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Slå Vista firewall fra
Fra : o.v.n.
Vist : 782 gange
200 point
Dato : 27-01-08 22:13

Det er et problem for mig at slå Vista firewallen fra, jeg sætter markering i Slået fra og klikker Anvend og Ok, ved næste genstart finder Bullguard ud af at Vista firewall er slået til, jeg slår den fra igen, og det gentager sig næste gang brugeren genstarter, hvad skal jeg gøre for at Vista tror på at den firewall skal være slået fra ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-08 23:24

Vista vil ikke have at din PC er uden firewall, derforbliver den slået til hver gang du starter.

Du skal bare installere en anden firewall, så vil Vista acceptere at blive slået fra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-08 23:29

Jamen jeg har Bullguard installeret, firewall - antivirus - antispy - antispam, hvad mere kan den dumme Vista forvente

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 27-01-08 23:40

Jeg har selv haft Bullguard og den har firewall, så jeg ved ikke hvad der så foregår.

Du må vente til en af de andre Vista brugere kommer herind og svarer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-08 23:48

Tak for dit forslag jeg venter og sidder og bliver søvnig, det er ikke min egen computer, mine kører med XP, det er da til at hitte ud af

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-08 23:50

Jeg har selv XP og som du siger, det kan man da finde ud af. Sov godt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-08 00:08

Min mand har Vista og han har lige slået sin firewall fra og genstartet. Firewallen var stadig slået fra, han måtte selv ind og slå den til igen.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 09:56

Jeg tror det er Bullguard der slår den til istedet.

Hvad hvis du deaktivere firewall i den og auto protect og så prøver at slå den fra??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-08 11:56

Så var den slået til igen i dag jeg har lige fået besked om at Vista firewall havde slået sig selv til igen igen, den blev slået fra og der blev klikket på både Anvend og Ok i går, jeg stod ved siden af, er her slet ikke nogen som har oplevet noget lignende ?

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 13:02

vil det sige du har prøvet det med at slå bullguard fra?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 28-01-08 13:09

Prøv kommandoprompt - msconfig.
Der burde være en mulighed for at slå den PERMANENT FRA.
Ellers skal du sikkert til at rette i din regbase ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-08 13:18

Jeg har ikke forsøgt at slå Bullguard fra, det er Vista firewall jeg vil slå fra, diskens forslag må vente til jeg får mulighed for sidde ved computeren igen, det er ikke min egen.
Nu har jeg skrevet til Bullguard support om de har en løsning

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 13:35

jamen kan sagtens være det er bullguard auto protect der slår den til hele tiden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-08 13:44

Så fik jeg svar fra Bullguard support, de foreslår at jeg laver nogle ændringer i sikkerhedscenter og geninstallerer og sletter de gamle indstillinger Bullguard, det skal så forsøges

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 14:10

held og lykke med det

Kommentar
Fra : lillerus

Dato : 28-01-08 14:34

Ja jeg har selv købt ny computer, og gruer for hvordan det skal gå med det nye system vista,er der noge mulighed for at formatere vista og så installere windowsxp i stedet?hilsen lillerus

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 14:36

lillerus >> ja det er der sikkert du skal bare være sikker på at det ikke er sikkert du kan få de rigtige driver til alt kan være de kun bliver lavet til vista

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 28-01-08 16:53

Citat
Ja jeg har selv købt ny computer, og gruer for hvordan det skal gå med det nye system vista,er der noge mulighed for at formatere vista og så installere windowsxp i stedet?hilsen lillerus

Det kan du sagtens, har du en lovlig Xp
er det bare gå igang.
Der er masser af svar på samme herinde.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 12:34

Tak for svaret granner01. ingen af jer foreslog en geninstallering af Bullguard, så pointene er uddelt efter først til mølle princippet, problemet er tilsyneladende løst, men Bullguard skulle geninstalleres to gange før det hjalp, anden gang rensede jeg registreringsbasen for Bullguard rester, så kom den nye Bullguard og sagde at den kunne slå Windows firewall fra, det lod jeg den gøre og siden har der ikke været problemer nysgerrig som jeg er, hvor har du dit brugernavn fra ? Har du valgt granner fordi du er granner for ikke jyder så er en granner person, en klog og vis person