/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Avast (for langsom 3t.08min.)
Fra : Poul78
Vist : 1433 gange
230 point
Dato : 27-01-08 21:17

Kære Kanddu.dk. Så er jeg her igen. Måske har det ikke så meget med sikkerhed at gøre, men Avast for langsomme scanning - og jeg har svært ved for ikke at sige umuligt at komme ind på udenlandske rubrikker( det tager for lang tid) på Google, det vil vel også sige udenlandske web-sider. jeg ligger på et forbrug på 210 MB af 256 mulige, men får om 20 dage 256 RAM mere, så kan måske meget løses. Og jeg gider ikke at genoprette computeren med drive image 2002 lige i øjeblikket. Men I kender mig fra spy sweeper med antivirus og jeg har også afinstalleret super antispyware. Endvidere har jeg prøvet spyware terminator. Men den skulle være ordentligt afinstalleret. Mine danske sider kører fuldt ud tilfredsstillende. Hilsen Poul78 HÅBLØST!?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 22:40

Undskyld Hmmm det er lidt tåget hvad er det egentlig du mener??

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 230 point
Dato : 27-01-08 23:51

256 MB RAM er heller ikke meget til nutidens styresystemer og programmer.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 28-01-08 00:10

Hej Poul78.

256MB RAM er ALT for lidt. At dine danske sider kører fint kunne nemt tænkes at være fordi de ligger i cachen i forvejen.

Hvilken type ram benytter du? (DDR, eller SD)
Hvilken CPU (processor) sidder der i maskinen?
Hvilken internetforbindelse har du?

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-08 08:10

Hvad har Avast med dit problem at gøre ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-08 08:12

Mon ikke nærmere dit problrm ligger i at de ENESTE udenlandske sider du går ind på er sider med film, musik og en masse grafik som den derfor er væsentlig længere tid om at scanne.....

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 28-01-08 09:21

Min erfaring med Avarst er at den har mere fat i "tingene" og det vil sige at der typisk går 6 - 10 sec. fra du klikker på en side til den åbner! det samme gør sig gældende ved downlod, det er noget værre hakkeri,og tager længere tid. Af den grund har jeg fravalgt den og bruger AVG, måske en satsning men jeg synes det funker udmærket. Er lidt spændt på at se den nye AVG der er under opsejling.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 09:26

Bruger også og har fra starten af min putertid brugt AVG og har aldrig haft problemer med den:Har læst at der er et par stykker Avast og Antivir er en smule/eller sku være bvedre men avg er god nok og hurtig

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 11:37

det hele det hænger sammen.

Hvis din computere er langsom tager det lang tid for den at klare de opgaver du stiller den på internettet og lokalt.

og ja 256 ram er alt for lidt men igen hvis du sidder med en 1 Ghz cpu så er det nok heller ikke det hurtigste, eller hvis du kører med win 98, me osv.

Kommer lidt an på hvordan din pc er bygget op.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 28-01-08 11:41

Kære kandu.dk og fluffy - Først - hvor finder jeg de oplysninger - Hvilken slags ram og CPU processorens navn. - Det er gået iorden med søgningen på de udenlandske "kilder" jo jævn "god" hastighed. Jeg har installeret en Kaspersky og igen spybot search & destroy, samtidig med at jeg har afinstalleret Avast, comodofirewall og threatfire ( det var ellers nogle sværvægtere i MB) og kaspersky ville ikke ha' med comodo og threat<fire at gøre. Nu er jeg på 173 MB. Det gav luft, men ellers vil jeg spørge jer om, hvor lang tid er jers spybot om at scanne. Min tog 2t.30min. - Kasperky 2t.14min. ( fuldstændig skanning). vh.Poul78

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 11:45

siger du at du har 178MB fri plads på din hdd??

Hvis din harddisk er overfyldt hjælper det også MEGET med at gøre din pc langsom.
Hvis du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber står det som regel hvilken cpu/processor du bruger nederst

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 28-01-08 12:20

Kære kandu.dk - Jeg har Intel Pentium III - processor 501 MHz, 256 MB RAM Windows XP professionel SP2. - zith, jeg ved ikke hvad du mener med 178 MB fri plads hdd. vh.Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-08 12:41

Citat
Intel Pentium III - processor 501 MHz, 256 MB RAM Windows XP professionel SP2.
ryst sparegrisen og se om der ikke kan blive til en ny kraftigere computer, ovennævnte ydelse er alt for lidt, det undrer mig at Avast kan scanne på godt 3 timer, med de små kræfter, det må være en lille harddisk du har, alene dine sikkerheds programmer tager næsten alle computerens kræfter og så er det klart at alt andet vil gå langsom

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 12:57

hdd = harddisk

Og din PC lyder meget til at det stemmer det undre mig lidt du faktisk stadig kan få nogle ram til din pc.

Men tror ikke det hjælper meget på ydelsen at få ekstra ram i. Nu ved jeg ikke hvad du skal give for dem men hvis jeg var dig ville jeg lade vær med at købe ram og købe en ny eller nyere brugt pc istedet.

Hvis du kigger rundt i genbrugsaviser den blå avis osv. så finder du sikkert noget der er meget bedre end det du har nu.

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 28-01-08 13:33

Kære Kandu.dk - Nå, jeg fik lidt koldt vand i blodet (min harddisk er er på 20 GB) - og hvad bruger vi computeren til - I er vel ikke bare fine på den, at I har hastigheder og nyheder(computere), som I ikke bruger til noget - Ja, det er jer jeg "belaster" med spørgsmål, det er som sagt et hyggeligt forum, - (min søn er datamatikker, og det er sjældent, at jeg spørger ham om noget), men han siger, at på den måde jeg bruger computeren vil det hjælpe med 256 RAM oveni! venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-01-08 13:38

selvfølgelig vil det nok hjælpe lidt... men med den lille cpu du har i gør det ikke meget gavn. men prøv og se hvad der sker og tag stilling til det på det tidspunkt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-08 14:32

FJERN alt dit sikkerhedshalløj....

Installer derefter AVG og INTET andet...
Brug XP´s firewall...

Så skal du se - så kører det hele igen

Din maskine er ALT for lille den den sikkershedspakke du der har skruet sammen....

Derudover er der INGEN grund til at AVG scanner HELE harddisken mere en EEN gang om ugen.

På den maskine kan du IKKE bruge alle de sikkerhedsprogrammer konstant - de ÆDER alle de småmuskler den har....

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 29-01-08 18:36

Kære Kandu.dk - I "går hårdt" til min interesse i at kunne få indblik i den computers funktioner jeg nu engang har. Men jeg tager jer ganske seriøst. Efter at ha* afinstalleret Spybot går det bedre. Jeg kører på 175 MB og bruger nu 3% i CPU. Jeg har virkeligt tænkt igennem og "handlet" derefter, hvad i forholder mig. Så har jeg kigget i Libris 2.udgaven af XP SP2, hvor der står noget elementært ( og det er det jeg skal lære af) om installeringer og afinstaleringer. Selv ryddede jeg op i filer og mapper på installeringer og afinstalleringer. Det tog mig denne eftermiddag, men det kan være hyggeligt med computer. Og brugte unlocker. Der var en del rester til efter "hovedlinerne" var fjernet, og der skulle genstarter til. Men det hjalp på både på CPU og søgningen på udenlandske sider. Jeg ønsker at ha' en del redskaber og det kan også lade sig gøre. Selvfølgelig diskoprydning og defragmentering. Og musen fungerer bedre. Det gik mig på siden igår, hvordan ram og CPU hukommelse fungere i forhold til hinanden og det er glimrende elementær mellemskoledannelse, der står i EDB-ordbogen om det emne (Abrahamsen etc.). Og der er altså noget at gøre ved de funtioner på den computer jeg har - jeg har ikke hastighedsnarkomani og jeg er tilfreds med Kaspersky, - den skannede igår på 1t.40min. og der er en lille sentens (som dog kræver,at man "kigger" på skanningen) - der hedder spring over - det kan man også få indsigt af (transperans). I noget sådan var AVAST den rene elendighed, hvor strømlinet den end var - en ren buick - I skal have tak for "overdrivelserne"(de sætter noget igang) - en mærkelig pædagogik - nu er det vedvarende og tilfredsstillende stabilitet computeren har. Jo, I fremmer forståelsen til at tænke af erfaringerne med maskinen. Det hjalp.Poul78

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:04

Det er der vist ikke mange der forstår noget af

Tror du læser i nogle gevaldig gamle bøger.....

Du har INTET at bruge al den sikkerhed til på så "lille" en maskine.....

Det sløver kun....

Men OK - dig om det....

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 29-01-08 21:36

Kære Kandu.dk - Efter det fortalte i min sidste kommentar, kan jeg nævne, at hvad jeg foretog mig idag eftermiddag har også hjulpet "gevaldigt" på Kaspersky skanneren, jeg skannede endda med dokumenterne og denne gang var den kun en time om det. Hvordan virker det ene ind på det andet. Efter skanningen kunne jeg se selvom kasperskie'en ikke fangede noget (så løsner den ved skanningen både det ene og det andet. Det ene og det andet er at "siderne" nu går hurtigere og "fuldt igennem" i de grønne felter. Jeg kan da også nævne en kommentar fra den "ærværdige" administrator Per Holst-Albrechtsen, at kasperskien kommer rigtigt ind i krogene. Nå, hvad jeg har vundet ved dette er jeg glad for.vh. Poul78

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-01-08 07:55

jamen det var da godt... men sys stadig du måske skulle overveje en ny/brugt hurtigere pc

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 30-01-08 22:14

Kære Kandu.dk - Jeg havde et mere at gøre med computeren. Jeg genoprettede den med drive image 2002, vel vidende at de installeringer jeg valgte at afinstallerer havde sat deres præg på computeren. Men jeg havde også erfaringer fra jer om hvad der kunne være værd at installerer. Ewido spyware kører betydeligt hurtigere og således også ad-aware SE Personel. Endvidere rensede reg.supremepro "godt" ud i errors. Tweakreg.Cleaner ligeså og beclean. CCleaner lignede sig selv. Og fuld skanning på Kaspersky 1time. Så havde jeg glæde af Baselinesecurityanalyzer, der var to installeringer der svipsede i første omgang. Unlocker er klassisk, ligeså StartupLite og StartupRun. Nu kører computeren fint på CPU 3% og 142 Ram dvs. ultimativt som for 4år siden da jeg fik den. Det er noget fis, at jeg ikke kan have glæde af den på den måde. venlig hilsen Poul78

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-01-08 23:00

Poul78

Selvfølgelig kan du have glæde af den. Ingen tvivl om det.

Man kan jo også sagtens have glæde af et 7 år gammelt digitalkamera, selvom billedkvaliteten mildest talt er elendig i forhold til de helt nye

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 23:12

Ok så mangler du da lige denne her den downlooader med lynets hast og genoptager hvis der af en eller anden grund går ged i det eller puteren bliver slukket eller lign
http://www.speedbit.com/

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 02:02

Lynets hast begrænses af hvad internet udbyderen stiller til rådighed, Download Accelrator Plus var en rigtig grimrian, den gang jeg forsøgsvis afprøvede, fyldt med reklamer og spy, jeg ved ikke om den er blevet bedre. Nu bruger jeg Free Download Manager og MiniDownloadManager, den første kan hentes her, helt uden reklamer eller andet skidt: http://www.freedownloadmanager.org/ den anden fulgte med dette lille gratis program: http://www.ie7pro.com/ som jeg læst om hos Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/ ie7pro forhindrer reklamer og bannere i at blive indlæst i Internet Explorer 7, noget som er værd at overveje efter banner skandalerne først hos Ekstra Bladet siden også på andre sider.
Sunowich jeg synes du bør overveje at skifte download manger, Free Download Manager kan det samme som den du bruger nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 06:06

Jeg får da ikke reklamer fra dem Hmmmmm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 06:09

Men vil da prøve dem du foreslår men bruger ikke ie7 men avant browser og i forhold til windows dovnloader er der ikke tvivl om at min er hurtigere uagtet om nettet er hurtigt
Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 31-01-08 07:25

Kære Kandu.dk - Tak skal I alle ha' - der er ..altid noget at se til. (jeg ved ikke hvordan den begyndte at skrive med rød understregning - det er ufrilligt!?). Først til fluffyclaus. Foto ultimativ sort/hvid interessant at arbejde med dvs. kunne ikke nå så meget højere kvalitet. Nu er det nærmest umuligt at finde et mørkekammer. Jeg ærgre mig selv med to kamera'er at sort/hvid er så ringeagtet som kunstfoto. Men apparaterne er ultimative gode og det ene halvt digitalt. Jeg ønsker at skulle tænke selvstændigt ved kombinationerne lys, dybde og hastighed. Mange fik siden et apparat, hvor du blot skulle trykke på en knap. Det kan meget let også blive det populære med komputeren. - Til o.v.n. ie7pro er virkningsfuld også med forbedring af musen ved rulninger (rul op,ned) - I skal ha' tak for denne gang. vh.Poul78

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 31-01-08 08:15

Py Ha

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-08 10:41

Citat
jeg ved ikke hvordan den begyndte at skrive med rød understregning - det er ufrilligt!?
det er stave kontrollen og den er ikke dansk, de understregede ord er fordi kontrollen mener ordene er stavet forkert, og det er kun mens du skriver at de røde streger er der, vi kan ikke se dem nu og hvis du printer kan de heller ikke ses på papiret, jeg tror du kan slå stavekontrollen fra i Indstillinger så er du fri for de røde streger

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 11:15

Hvis du evt er interesseret i et forstørrelsesapp af de nyeste før de gik helt ud af produktion billigt med en del udstyr til så kontakt mig på min mail

Venligst Suno

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-08 00:48

Hvae har du fået svar på dit spørgsmål???Hvis ja så luk det evt ellers hører vi gerne fra dig

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 06-02-08 01:05

Kære kandu.dk. - Det er iorden - vi lukker. vh. Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-08 01:49

Poul78 hvis du vil afslutte/lukke spørgsmålet, så skal du klikke på Accepter i det indlæg som hjalp dig mest, det er ikke nok at skrive vi lukker jeg håber du fik noget ud af de mange indlæg og kan acceptere et af dem

Godkendelse af svar
Fra : Poul78

Dato : 06-02-08 07:13

Tak for svaret WinXPeter. vh.Poul PS: dermed ikke sagt at jeg ikke har lært noget af de øvrige "indslag"

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 06-02-08 11:22

Selv tak