/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart af windows -
Fra : W3rzax
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 27-01-08 11:58

Når jeg opstarter windows kommer den næsten ind til skrivebordet men så melder fejl, den siger noget med "Isass" men er det en fejl eler en virus? og hvad skal jeg gøre for at det det væk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:03

under normale omstændigheder er lsass en systemfil - så det tyder på det er fejlen - prøv at gendanne til en dato hvor din pc kørte som den skulle

ps der er også malware der hedder sådan - så en god ide at køre en effektiv scan for virus osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:07

i første omgang så gendan da du åbenbart ikke får besked om noget med lsass.exe

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 27-01-08 12:27

Hvordan er det jeg ændre til en anden dato? jeg kan jo ikke komme ind iwindows så jeg kan ændre den... Kan man ændre det på en anden måde? med noget F8 eller? ,

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-08 12:33

ja under genstart klikker du F8 - gerne flere gange - og går i fejlsikret tilstand - der går du ind enten i denne computer - eller i hjæp og support - og gendanner systemet til en sikker dato hvor systemet virkede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 12:39

som mirikdk er inde på så skal den være der. Det er en del af sikkerhedsdelen.

Men om der er kommet en "grimrian" der kalder sig det samme ved jeg ikke.

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/lsass/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 12:40
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:44

jo fijala - lsas.exe er en grimrian - det er lsass her så bare ikke (medmindre den vil optræde flere gange i systemet - så skal man være på vagt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 12:46

korrekt at lsass er en systemfil, men det er jo heller ikke den samme som lsas.
Den er jo lavet netop m,ed det navn (med enkelt s) netop for at lave så stor ravage som muligt

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-01-08 12:55

Prøv bare at starte op i fejlsikker tilstand.
Når det er starte op, så prøv lige at genstarte computeren, det er en chance for er den er ok.

Eller er der nok kun systemgendannelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 13:03

såre rigtigt fijala men ualmindelig mange tager fejl - og samtidig er lsass navnet årsag til - eller rettere indikation at fejl på systemet

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 27-01-08 15:06

Damn jeg kan ikke komme ind i fejlsikkret tilstand og jeg kan hellere ikk reparer ved at smide xp skiven i? hva ska jeg gøre?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 15:12

formaterer

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-01-08 15:17

Citat
Damn jeg kan ikke komme ind i fejlsikkret tilstand og jeg kan hellere ikk reparer ved at smide xp skiven i? hva ska jeg gøre?

Det kan godt tage langtid at starte op i fejlsikkertilstand, har du vente længe nok, eller kommer der bare en fejl meddeles?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 27-01-08 15:38

der kommer en fejl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 15:39

og hvad siger den fejl så.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 15:40

Hvad gør du for at starte op i fejlsikret tilstand. Altså for at få muligheden

Kommentar
Fra : terje87

Dato : 27-01-08 17:29

Trykker F8 under opstart
er der tale om virus plejer jeg og starte unden netværk

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 28-01-08 16:31

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-08 22:43

velbekomme - men fik du has på problemet ????