/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl i min pc
Fra : michael_30
Vist : 1225 gange
300 point
Dato : 27-01-08 11:45

Hej
Jeg tror selv at det er en virus!
Men er der nogen der ved hvad det ellers kan være, eller har prøvet noget lign.?
På mit skrivebord er der en lille gul firkant, størrelse 2x2mm oppe i venstre hjørne af min skærm. Den er kun på skrivebordet og der er 2 spil som jeg bare ikke kan spille længere?????

Jeg vil meget gerne have et hurtigt svar, da jeg ellers formatere min harddisk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-01-08 11:50

Rens din PC for spy/malware

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 11:52

Har lige skannet min pc med AVG, den fandt ikke noget

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 11:53

Citat
Rens din PC for spy/malware

Jeg har prøvet med Spyware-doktor, ingen succes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 11:55

en lille gul firkant i hjørnet af din skærm siger ikke meget - prøv at uploade et billede hertil og skriv stien herind www.peecee.dk

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:01

Citat
en lille gul firkant i hjørnet af din skærm siger ikke meget - prøv at uploade et billede hertil og skriv stien herind www.peecee.dk

Kender du et program til at tage et billede af skrivebordet?

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 27-01-08 12:07

brug knappen "PrtScn" til at tage et "billede" af skrivebordet - den sidder til højre for F12. Efter du har trykket på knappen kan du åbne programmet "Paint" (følger med Windows) og brug så CTRL + V for at sætte billedet ind. Gem filen som JPG, så fylder det mindre.

Webtytte

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:18

Her skulle billedet være

http://peecee.dk/upload/view/93378

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:20

Man kan slet ikke se mit billede... ØV

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:27

Nåhhhhh man skal trykke på download... hehe

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:32

kan i se den????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:38

jeps den kan ses - mest af alt ligner det en pixelfelj - passer jo egentlig meget godt med de 2x2mm du siger - har der været en mappe eller lign der før ???

Har du forsøgt at gendanne til en dato hvor systemet virkede ???? hvis det ikke fjerne det så skal du vist ind hos spywarefri.dk eller se om der kommer nogen her der kan gøre mere ved det.

Umiddelbart tror jeg det er en fejl - men det vil vise sig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 12:44

Den er sgu svær. Jeg tror ikke det er virus men en fejl i et programstump et sted.

Prøv merd systemgendannelse som miritdk også foreslår. Husk tilbage til en dato fra før problemet opstod

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:46

møstisk

er der mulighed for at højreklikke på den bitte firkant ??? - slette den osv ????

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:50

Så, nu har jeg prøvet systemgendannelse. Men den er der stadig....øv

Det jeg syndes er mærkligt, er at den lille firkant kun er på skrivebordet.
Hvis det var en pixelfejl, så skulle den vel også være der når jeg har et nyt vindue åben i fuld skærm eller hvad?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 12:56

Citat
møstisk

er der mulighed for at højreklikke på den bitte firkant ??? - slette den osv ????

Nej, jeg kan intet gøre ved den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 12:58

der må være en fejl i en program fil et sted, men det er jo ikke lige let at finde. Måske en reparationm af XP med din cd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 12:59

prøv lige at gøre din baggrund på skærmen mørk - gerne sort - så vil den måske være rød - som en pixelfejl normalt optræder alt efter hvilke skærme der tales om. (jeg har set en i grøn og en i gul så det er måske det) I så fald må du leve med det.

dog - jeg fik den skærm jeg bruger nu med en lille firkant som din - i rød - den forsvand på lige så mystisk vis efter en tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 13:00

ps.. til gengæld vil den næsten være usynlig på en helt lys baggrunder - under normale omstændigheder - her har jeg dog også set at der kan være en slags skygge tilbage.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-08 13:43

Citat
der må være en fejl i en program fil et sted, men det er jo ikke lige let at finde. Måske en reparationm af XP med din cd

Hvad gør jeg hvis jeg ikke har en windows cd? Den var nemlig på pcen da jeg købt den

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-01-08 13:48

Du har prøvet at højreklikke ligesom på en anden ikon? Derefter på slet - åbn eller egenskaber? For at se om du bliver klogere ad den vej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-08 14:05

Citat
møstisk

er der mulighed for at højreklikke på den bitte firkant ??? - slette den osv ????

Nej, jeg kan intet gøre ved den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-08 15:01

Hvis det er en præ-installeret pc. ligger der en kopi på en partition et sted. Lige til at brænde ud på cd.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 27-01-08 15:10

http://www.kandu.dk/Spg107483.aspx du skriver her du har gendannelses partition liggende - den kan du jo bruge - men er det blot en pixelfejl retter det jo intet.

hvis du absolut VIL - så kør ikke destruktiv gendannelse så mister du ikke dine private mapper osv

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 28-01-08 19:57

Det er da ikke en pixelfejl... en pixelfejl er en fysisk fejl på din skærm, det kan da ikke ses på en skærmdump

Den lille firkant minder om en tilsvarende fejl man kan få i Internet Explorer, hvis der er billede-rester som ikke kan vises. Bruger du "activedesktop"? I givet fald slå det fra:
- Højreklik på skrivebordet > vælg Egenskaber > Vælg fanen "Skrivebord" > tryk på "Tilpas skrivebordet..." > vælg fanen Web > slet alt hvad der er i den hvide boks og fjern hakket i "Min aktuelle startside".

Fjernede det din boks?

- Nej? ..ok prøv det her...
Gå ind i Internet Explorer > menuen Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > fjern hakket i "vis pladsholdere til billedoverførsel"

Hjalp det?

Webtytte

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 28-01-08 20:00

Hmm hvis du har ATI grafikkort kan det være derfor. Hvis ovenstående ikke hjalp så prøv det her:

"Go to the ATI Catalyst Control Center, choose the Advanced mode, go to Preferences then uncheck Enable System Tray Menu."

Webtytte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-08 14:58

Citat
det er ikke ualmindeligt, at en eller flere pixels enten lyser eller er slukket konstant. Dette kan ses som en eller flere lysende eller sorte prikker på skærmen og benævnes normalt som pixelfejl. Normalt er disse pixelfejl meget svære at få øje på, og påvirker dermed heller ikke LCD-skærmens kvalitet og anvendelsesmuligheder. Det er vigtigt at slå fast, at pixelfejl er generelt for alle LCD-skærme uanset mærke og producent, og at fænomenet derfor ikke er specifikt relateret til et bestemt produkt.

hmpfff - kopierede fra en tilfældig side for at underbygge min påstand - men kan ikke finde den igen - sorry - både til dig og vedkommende der har ophavsretten

og så skal jeg lige sige at nøjagtig som det ses på billedet oplevede jeg det også - blot i rødt - og har set pixelfel i mange farver efterhånden.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 29-01-08 22:09

Jamen Michael_30 har ikke en pixelfejl! HVIS det skulle være en pixel fejl - så skulle selvsamme firkant vise sig både under opstart, i BIOS og i spil mv. Det IKKE en pixelfejl - pixelfejl er som regel MEGET mindre - næsten usynlige, det er kun lyset fra skærmens indre dele der skinner igennem og gør den synlig.
Den fejl Michael_30 har er helt sikekrt enten relateret til active desktop eller hans grafikkort.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-01-08 17:14

Så er jeg tilbage igen.
Jeg har kørt destruktiv gendannelse for at være sikker på at evt. fejl, spyware programmer eller virus er slettet fra min pc.
Har installeret næsten alle programmer igen. Men har undladt at installere ATI-kontrolcenter, jeg har kun brugt den nyeste driver til mit grafikkort, som man kan downloade alene.
Den lille firkant er forsvundet, og jeg kan spille det ene af de 2 spil, som jeg ikke har kunnet før gendannelsen.
Så helt præcis hvad der har været skyld i fejlen, ved jeg ikke. Men miritdk kommer nok tættest på:
Citat
http://www.kandu.dk/Spg107483.aspx du skriver her du har gendannelses partition liggende - den kan du jo bruge - men er det blot en pixelfejl retter det jo intet.

hvis du absolut VIL - så kør ikke destruktiv gendannelse så mister du ikke dine private mapper osv

Jeg vil lige lade spørgsmålet være åben en dag i nu, for evt. kommentare

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 17:21

men det andet spil kan du stadig ikke spille ???

hmm du var vist selv inde på i starten at du ville køre en gendannelse/recovery/formatering

Jeg har også ati og det har bestemt ikke haft nogen indflydelse på min kommende og forsvindende pixelfejl

Kører alt som det skal ellers ???

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 30-01-08 18:05

Jeg syndes også det er mærkeligt at jeg ikke kan spille spil 2.
Jeg har haft ringet til den danske support af spillet, de kunne ikke sige mig, hvad der lå til grund for det. De mente at mit grafikkort måske var for nyt eller lign. til dette spil. Hvad jeg syndes lød lidt mærkeligt, da jeg tidligere har spillet spillet, bare med den gamle driver fra min cd som var med grafikkortet da jeg købt det.
Nej, jeg har ellers ikke oplevet nogen fejl eller lign. med mit grafikkort, det giver bare knivskarpe billeder.
Hvad skal man bruge kontrolcenteret til, ud over forskellige indstillinger?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:04

haha - bruger egentlig heller ikke kontrolpanelet

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 31-01-08 13:05

Jeg vil endnu en gang understrege at en pixelfejl ikke skyldes grafikkortet og kan ikke løses ved at gendanne computeren. Det er en fysisk fejl på skærmen... men lad nu det ligge, det er da godt du fik løst problemet delvist.
Hvilket spil er det du ikke kan spille og hvilken fejl giver det når du prøver?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 14:56

webtytte - har du så en rimelig forklaring på at jeg rent faktisk med mellemrum havde en pixelfejl der forsvandt ? (arrige dig *G*)

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 31-01-08 16:23

Citat
Jeg vil endnu en gang understrege at en pixelfejl ikke skyldes grafikkortet og kan ikke løses ved at gendanne computeren. Det er en fysisk fejl på skærmen... men lad nu det ligge, det er da godt du fik løst problemet delvist.
Hvilket spil er det du ikke kan spille og hvilken fejl giver det når du prøver?

Spillet hedder Sudden Strike 2
Den gør flg.
Jeg kan starte spillet, spille indtil 3 runde i japan Campaign runden. Når jeg har vundet den går spillet ud og windows vil sende en fejl meddelse til microsoft. I den meddelse står der flg.
Citat
AppName: game_exe.exe    AppVer: 1.0.0.1    ModName: n2cad1024.dll
ModVer: 0.0.0.0    Offset: 00002c2d

Det er bare irriterende....

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 31-01-08 22:11

Hvilken version af DirectX har du installeret? Prøv med version 9c.
- DirectX 9c: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en

Jeg fandt en tysker som har samme problem som dig, og nu er mit tysk ikke ski' godt, men jeg kan nogenlunde tolke at det kan være et directx og dermed et grafikrelateret problem.
- Tysk site: http://www.sudden-strike-2-maps.de/phpBB2/viewtopic.php?t=4196&postdays=0&postorder=asc&start=30

Det kunne også være at det ville hjælpe, hvis du patchede spillet med seneste patch. Der er vidst en patch 2.2.
- Sudden Strike 2 patches: http://www.suddenstrike.com/index.php?uid=downloads

Endnu en løsningsmulighed er at benytte samme skærmopløsning på skrivebordet, som i spillet.

Webtytte

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 31-01-08 22:13

Miritdk skrev: "webtytte - har du så en rimelig forklaring på at jeg rent faktisk med mellemrum havde en pixelfejl der forsvandt ? (arrige dig *G*)"

Hehe, beklager hvis jeg virker arrig - det er jeg ikke :D. Den "pixelfejl", du havde og som forsvandt kan forklares med at det ikke var en pixelfejl ;P.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 22:15

webtytte - jo det er det - der sker bare det at den efter et stykke tid er mildt sagt usynlig - kører jeg for eks restore osv - så dukker den op igen

den er forresten mage til en fejl en nabo har på sit lcd tv

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 01-02-08 15:17

prøv at køre gratisprogrammet http://www.onecare.com og kør sikkerhedsscanneren online, det tager nogle timer og kan rette mange fejl.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 02-02-08 15:59

Citat
Hvilken version af DirectX har du installeret? Prøv med version 9c.
- DirectX 9c: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en

Jeg fandt en tysker som har samme problem som dig, og nu er mit tysk ikke ski' godt, men jeg kan nogenlunde tolke at det kan være et directx og dermed et grafikrelateret problem.
- Tysk site: http://www.sudden-strike-2-maps.de/phpBB2/viewtopic.php?t=4196&postdays=0&postorder=asc&start=30

Det kunne også være at det ville hjælpe, hvis du patchede spillet med seneste patch. Der er vidst en patch 2.2.
- Sudden Strike 2 patches: http://www.suddenstrike.com/index.php?uid=downloads

Endnu en løsningsmulighed er at benytte samme skærmopløsning på skrivebordet, som i spillet.

Webtytte

Nu har jeg prøvet det hele, og det virker stadig ikke....

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 02-02-08 21:49

hvilket grafikkort har du? Har du opgraderet driverne til det?

Jeg er ved at løbe tør for options. Du kan evt. prøve at teste spillet med de laveste grafikindstillinger i spillets options? - se om det gør en forskel?

Hvis du virkelig brænder for at spille det kan du evt. prøve at skrive til firmaet der laver det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-08 21:52

er spillet på din pc så afinstaller det og installer igen og se om det retter sig

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 04-02-08 05:29

Mit grafikkort hedder ATI Radeon 1950, og jeg har installeret denne driver: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

Jeg har op til flere gange afinstalleret spillet og installeret det igen, uden held....

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 05-02-08 10:14

Jeg giver op, har ingen anelse om hvordan du skal løse det, beklager.

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 05-02-08 20:18

Jeg fik da rettet 2 af fejlene.......så tak for svaret miritdk...... og tak til alle jer som prøvede jeres bedste.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-08 20:27

jamen så langt så godt da - håber du kommer videre med resten