/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
vindmølleparker
Fra : piaskov
Vist : 931 gange
20 point
Dato : 27-01-08 00:18

når vi nu sejler i de danske farvande er der flere og flere vindmølleparker til havs. min mand og jeg har diskuteret om det er tilladt at sejle imellem møllerne , eller turen skal "gå " hele vejen uden om !! Ved i noget om det ??

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 27-01-08 00:37

Hvis - det opdaterede ? - søkort ikke siger andet, må I godt sejle mellem møllerne.

Man skal naturligvis være obs på, at nogle af mølleparkerne - f.eks. Middelgrunden - er lagt på rimeligt grundt vand eller "urent" område, som kan give ubehagelige overraskelser.

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 27-01-08 08:01

Hej piaskov
Ingen vindmølleparker kan endnu skilte med "adgang forbudt", så bare sejl løs.
Vindmøllerne er altid opstillet langt fra trafik og sejlruter, så de ikke kan genere andre end fiskere og fritidssejlere.
Mig bekendt er der heller ingen steder, med problemer med hensyn vanddybden for fritidssejlere, da møllerne bliver sejlet ud, men som brokke44 siger--det fremgår jo af kortet.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-01-08 08:03

I er sejlere og kender ikke reglerne til søs?

Kører I også bil uden at kende færdselsloven og skiltene?

hawaii7

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-01-08 08:51

Vil du have et seriøst svar, så prøv her.
http://www.duelighed.dk/forum/categories.asp

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-01-08 09:09

Der skal jo også være opstillet gule afmærkninger, hvis der er forbud. Kan i ikke se nogle sådanne, så sejl roligt videre.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 27-01-08 20:05

Hej Pia du kunde da bare spørge mig

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-08 22:51

Tak for svaret dabj. vi havde væddet og gæt hvem det vandt. Miiig !!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-08 23:01

hej Hawaii7. Til din oplysning har jeg kørekort. Har aldrig lavet en bule ej heller fået en bøde. Jeg har sejlet i 14 år og har erhvervet duelighedsbevis , men der er intet i regler det omtaler dette.. Så lærte du det!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-01-08 09:50

Hej piaskov
Det er altid rart at vinde, især over ægtefællen
Ps. Velkommen på kandu.
Du må selv sortere de svar du får, der er næsten altid nogle, der udtaler sig om noget, de ikke aner et hak om.
God vind i kommende sæson.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-01-08 11:12

til dabj.Tak for din komentar , og tak for din velkomsthilsen. Ja der er jo altid nogen der skal spille kloge Åge , men dem der råber højst har jo som bekendt mindre at have det i.

V.H. Pia