/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
gipsplader på leca væg?
Fra : Sofuzz
Vist : 3638 gange
100 point
Dato : 26-01-08 20:53

Hejsa, er det muligt at sætte gipsplader op på en leca væg? Måske med en slags lim eller noget?

eller er man tvunget til at sætte en slags forskalning op? ville helst undgå det,og så bare direkte på leca blokkene... eller skal jeg igang med pudsebræt og mørtel..

Venlig hilsen Sofuzz

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 26-01-08 20:57

det kommer helt an på hvor ujævn væggen er

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 26-01-08 20:57

Det bedste ville helt klart være at du pudsede den op en gang! både for at isolere, og få det mere jævnt!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-01-08 21:01

Hvis væggen ikke er alt for ujævn kan du lime dem op med sætlim.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 26-01-08 21:16

Tidligere ha en kanduer anvist at fliseklæb var det rigtge. Så vidt jeg husker henviste han til en producents hjemmeside.

Kommentar
Fra : mingg

Dato : 26-01-08 21:32

skal der limes hvad enten det er fliseklæb el lim skal der en del tryk på

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-01-08 22:30

det bedste ville være at forskalle først , men det kan sagtens lade sig gøre med enten sætlim eller fliselim
bruger du sætlim , skal væggen være rimelig jævn , og ikke så nemt at få pladerne til at side pænt
bruger du fliselim , kan du nemmere rede lidt ujævnheder , men regn med at skulle fiksere pladerne de første par timer ( alfix profix , den blå er nok den nemmeste at arbejde med til dette )

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 12:41

Er der isolering eller er det en indervæg som adskillelse ?? ville helt klart enten pudse eller skrue op på lægter /stålprofiler det vil klart give det flotteste slutresultat uden unødig efterspartling mere end normalt.

Mvh SunoWichDel Fisch

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-08 14:06

Så det man spørger hvorfor Gips plader på på lekavæg...
Der er flere ting at tænke over.
- Er det en ydervæg skal du også tænke på dampspærre
- Er det vådrum skal man tænke vådrumsmembarm
- Er det blot fordi væg er skæv (så er der måsk fidus i at pudse den op)
- Er det af isoleringsårsager, var det måske en god ide at se på hvordan man opnår den bedste isolering.
- Er det bare fasggørelse er det en anden snak...
Det giver det bedste svar hvis man kender hele problemet..
mvh Ben

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 27-01-08 16:14

her er en vejledning http://gds.knaufdanogips.dk/mounting/m_paste_gypsum/index.html
med venlig hilsen jens

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-08 00:47

Hvae har du fået svar på dit spørgsmål???Hvis ja så luk det evt ellers hører vi gerne fra dig

Mvh SunoFisk