/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke slette filer! HJÆLP!
Fra : Tobster
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 26-01-08 18:57

Min XP er underligt. Jeg kan stort set ikke få lov til at rette og slette filer...
Har lidt musik og video som jeg flytetr rundt med, kopierer og sletter.

Men i 95% af alle tilfælde får denne besked:
http://aycu21.webshots.com/image/40500/2005455545226315702_rs.jpg

Jeg har prøvet med Dr. Delete og Unlocker, men de kan heller ikke klare det...

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 19:16

Det er som der står fordi et andet program bruger filen....

Genstart og slet den så....

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 26-01-08 19:41

Brug Avenger:

Hent Avenger ned til skrivebordet her fra:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.exe

1. Dobbeltklik på avenger.exe

2. Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------

Files to delete:

-----------------------------

3. Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

4. Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

Den fil eller de filer du skal slette, skal du skrive under Files to delete:

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-01-08 20:17

Refo -> Det virker ikke at genstarte.

arlet -> Det vil jeg da lige prøve, men det lyder lidt besværligt.

Windows burde jo ikek gøre sådan. Det er mest ved mp3-filer problemet er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 20:26

Og det skyldes sikkert at de allerede er loadet i din afspiller.....

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 26-01-08 20:57

Nej. Det burde jo ikke være muligt når maskinen er blevet genstartet....

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 26-01-08 21:52

arlet den virker ikke på en vista kværn !
Har jeg lige erfaret, men kun på 2000 og xp.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 26-01-08 22:05

start op i fejlsikret tilstand,så kan du slette hvad du vil

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 28-01-08 09:25

Lav en sfc /scannow...måske der er sket noget med dine systemfiler....

Sæt din installerings CD Windows XP i et drev, og når den starter op, tryk på afslut.
Gå i kør, skriv sfc /scannow, så bliver dine systemfiler kontrolleret, og dem der mangler/beskadiget bliver rettet.

mvh.
axelbjarne