/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Earth & Fire ( genopslag)
Fra : Rosgaard84
Vist : 1024 gange
180 point
Dato : 26-01-08 18:22

Prøver lige at stille mit spørgsmål igen, da det gamle blev annuleret...

Nogen der ved hvem der har lavet Earth & Fires Weekend på dansk????

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 18:38

ved du den er lavet på dansk?

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 18:44

Ja 100%!

Tekst:

Fredag nat når jeg ser dig igen
blir jeg til grin for mig
jeg vil ikke være din kun for en weekend

Prøv, prøv om du kan forstå
jeg ønsker meget mere end jeg kan få
ikke bare nøjes med noget af dig
være sammen os to
bare du og jeg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 19:04

som du selv skriver - genopslag!
jeg har googlet og googlet men

ved du ikke noget mere, du har jo teksten?

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 19:05

Her er Earth & Fire med Weekend hvis det skulle være til lidt hjælp med at huske hvilken sang jeg taler om... http://www.youtube.com/watch?v=NbQAPxdvZqM

Men jeg skal bruge hvem der har lavet den på DANSK!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 19:06

har forstået!! MEN hvis jeg skal hjælpe, hvad ved du om den danske tekst, hvor kender du den fra?

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 19:14

Jeg hørte den da jeg var lille, min mor optog den fra radioen til mig (89´-91´) jeg kan ikke huske mere af teksten....
Ved intet mere om sangen, har langt om længe kun fundet frem til hvem der lavede den orginale version.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-08 19:29

Den kan jeg godt huske...det er mange år siden.........men hvem der sang den

Kun at hun havde en meget speciel måde at synge på, .....prøøv, prøøv åm du kæ' foståå

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 19:35

Jha, hvem sang den *s*.... Det er så trælst! Har søgt i nord syd øst og vest, forfra og bagfra!

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 19:36

Og jeg kan huske at den faktisk blev spillet meget i radioen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 20:22

http://earthandfire.ning.com/

ALLE deres sange i fuldversioner

Men desværre ingen oplysninger om oversættelser...

En mulighed KUNNE være Lecia og Lucienne....

Stilen er til dem.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-08 20:34

Citat
En mulighed KUNNE være Lecia og Lucienne

Lecia er tjekket

Men ikke lecia og Lucienne, melodien her blev indspillet længe efter Lucienne var stoppet med at synge sammen med Lecia.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 20:37

Ja det har du ret i.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 20:37

PS....

Den må være fra 1979

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-01-08 20:41

Nej, originaludgaven kom i 79 og var et hit her i DK i 1980, og så gik der nogen år før den danske udgave blev lavet

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-01-08 23:53

Lecia og Lucienne har jeg selv været inde på og søgt og søgt men kan ikke finde noget på dem hverken sammen eller hver for sig...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-08 00:15

Jamen det er heller ikke dem, det kan det ikke være, da de ikke sang sammen da pladen blev indspillet.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 27-01-08 02:58

Du kunne evt sende spørgsmålet til Jørgen de Mylius i P4-programmet "Eldorado".

Mail-adressen er: eldorado@dr.dk