/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Pris på en netadresse??
Fra : bantam
Vist : 620 gange
300 point
Dato : 17-02-03 10:43

Hej

Jeg er blevet nysgerrig efter at have læst i BT d.d. at en Nordmand har købt rettigheden til netadressen www.eltonjohn.no.
Det har bragt ham nogle advokater på nakken, som tilbyder ham 100 pund, for at sælge det igen.

Så er det jeg vil spørge!! Kan det virkelig lade sig gøre at man f.eks går ind på dk hostmaster og måske finder et eller andet domænenavn som er ledigt, kan man så bare købe det og så hvis personen er heldig og har ramt et som ligger tæt op af noget "kendt" firma, person, kunstner o.s.v. så kan han måske tjene penge på at sælge det videre.???

Hvad koster det iøvrigt at købe et d.navn, og skal man ikke bruge det, eller må man bare gerne eje det.??

Må man gerne sådan sælge det videre til tredie person, eller skal det tilbage til eks.dkhostm., hvis man ikke vil bruge det selv mere.??

Ja jeg ved godt det var lidt af nogle spørgsmål, men jeg er håber nogle kan bidrage med nogle gode svar på hvordan det med domænenavne egentlig fungerer med priser, køb og salg o.s.v. så jeg kan få min nysgerrighed stillet.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 10:55

Der er mange forskellige syn på køb at domæne med henblik på videre salg. Personligt bryder jeg mig
ikke om det. Men folk er også blevet dømt til at skulle aflevere det købte domæne, hvis det ingen relevans havde.
Eks. en mand købte lego.com for at sælge det til -- tjjja LEGO
men blev dømt til at aflevere det, da han ikke hed fx. Lego til efternavn.

Du kan registre dit domænenavn for kr. 60 pr år (.dk domæne)
Og du må gerne bare eje det.

/Philip

Kommentar
Fra : briani

Dato : 17-02-03 11:54

Hej Bantam
Prøv at kikke på dette links
http://www.123-domain.dk/
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : frogeye

Modtaget 300 point
Dato : 17-02-03 13:24

Du kan købe både domænenavne og webhoteller hos www.web10.dk for kun 10 kr/måned.

Hos DK hostmaster kan du læse meget mere og finde domænenavne der er på vej til at blive slettet.

http://www.dk-hostmaster.dk

Prøv også http://www.domain.formidleren.dk/ her kan du set slettelisten over domæne navne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-02-03 21:06

De faktiske priser hos web10.dk er som følger:

Webhotel, 12 mdr. á DKK 10,00, i alt DKK 120,00
Oprettelse af webhotel DKK 100,00
Første års afgift til DK Hostmaster DKK 60,00
Til prisen lægges 25% moms på i alt DKK 70,00