/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
B&O "Overture", hvilke højtale
Fra : henrikkrebs
Vist : 2501 gange
100 point
Dato : 26-01-08 15:49

Hvilke højtalere sluttes til Bang og Olufsen's "Overture" - almindelige 4-8 ohms passive højtalere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 16:42
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-01-08 09:25

Hmm - det eneste jeg kan finde på http://forum.beoworld.org om B&O Ouverture er:
- Der er ikke angivet udgangseffekt
- der er aux- og power udgang, men ikke højtalerudgang

Det lyder som om der kræves enten en effektforstærker eller en aktiv højtaler, ikk?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-08 09:30

Citat
Bang and Olufsen say that you can only connect it up to their speakers, through a special B&O cable (not on any other brand of equipment). However, I managed to connect the Overture through its DIN output to an ordinary amp. If you have a good amplifier (with decent speakers) it is probable that the sound output will be better than using Bang & Olufsen speakers (which are incredibly expensive, so much so a separate amp with speakers will probably be cheaper).

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-01-08 09:59

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-08 14:52

Selv tak.....

Kommentar
Fra : Lodvi

Dato : 04-04-08 11:24

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om henrikkrebs fandt en løsning,