/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netværk over internettet
Fra : Maddog_dk
Vist : 572 gange
230 point
Dato : 17-02-03 10:30

Er der ikke en der kan komme med en præcis beskrivelse af hvordan man kan oprette forbindelse mellem 2 computer via internettet. Jeg har hørt og læst meget om VPN men kan ikke rigtig komme igang. Begge computer er koblet op via ADSL og har Win XP installeret. Burde der ikke være det påkrævet software i Win XP, hvis ikke hvad vil så være nødvendigt
Mvh
Maddog

Kommentar
Fra : philipf

Dato : 17-02-03 10:33

Brug evt.: Virtual Network Computing, eller VNC i en kortere vertion.
Jeg bruger det selv, og det er ret let at arbejde med, og tilmed gratis....

http://www.uk.research.att.com/vnc/

/Philip

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 17-02-03 15:50

Det kan også være at der findes andre muligheder for at dele STORE dokumenter (200 mb) på, VNC virker ikke som den rigtige løsning for mig.
/Maddog

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-02-03 16:22

En lidt mere indviklet måde er at oprette to lokale netværk og så koble dem sammen.
Et gratis program kan hentes her:
ftp://ftp.e-smith.com/pub/e-smith/releases/5.5/iso/
Det tager godt en times tid at hente på en 256/128 forbindelse, og kræver lidt benarbejde/læsning for at bruge dettte program. Jeg bruger det selv men har endnu ikke prøvet at koblet to netværk sammen.
Emesen.

Kommentar
Fra : DHH

Dato : 28-03-03 20:53

Skriv dette i Start>>kør/run>> %SYSTEMROOT%\system32\rcimlby.exe -LaunchRA

Annuller spørgsmålet
Fra : Maddog_dk

Dato : 21-06-06 17:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål