/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Biludlejning
Fra : vejland555
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 26-01-08 12:05

Er der nogle der ved hvad krav der stilles, hvis man vil starte med biludlejning.

F.eks til forsikring mm, og hvor man evt. kan få forsikret en udlejningsbil.

Alm. Brand forsikrer ikke udlejningsbiler

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 13:06

Her er lidt om at starte som selvstændig http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=arbm-egenvirksomhed.

Med hensyn til forsikring, syntes jeg, du skal kontakte Forsikringsoplysningen http://www.forsikringogpension.dk/Forsikring/Sider/Forsikring.aspx

Kommentar
Fra : vejland555

Dato : 26-01-08 13:10

Jeg er i forvejen selvstændig, så det kan jeg desværre ikke bruge til så meget.

Men tak alligevel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-01-08 13:12

Klart at de ikke vil forsikre dem, nogle lejer en bil og bruger den så til at smadre en kammerats bil da han gerne vil have "en god pris" for vraget.
Forsikringsselskabet skal så ryste op til to biler.

Jeg har lejet biler nogle gange i udlandet hos Hertz og Europcar, den almindelige leje inkluderer kun småridser på lakken, stenslag m.m.
Hvis jeg vil have forsikret mod større skader eller total koster det 2500 -5000 kr ekstra, og en almindelig ansvarsforsikring dækker ikke.

Det skulle nu ikke undre mig hvis de store selskaber er selvforsikrede.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-01-08 13:20

måske noget at hente her

Danske Biludlejere, Risvangen 26, 2700 Brønshøj, Tlf.: 38804045 www.danske-biludlejere