/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
scooter driller (pgo dr.big)
Fra : karsten62
Vist : 4624 gange
500 point
Dato : 26-01-08 07:57

Hej.
Min scooter pgo dr.big kan ikke kører når den bliver lidt varm sætter ud efter ca 1-2 km. kørsel og går så i stå kan starte igen når den er kold, min starter lyder som om der ikke er strøm nok på bateriet kan det have noget med det at gøre

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-01-08 09:30

En scooter skal kunne køre uden batteri, men er kickstarten også svær at træde rundt, for det der kun være ekstra modstand et sted så, i form at knækket stempelring eller lign..

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 26-01-08 09:38

Nej den funger fint, glemte at sige hvis jeg bremse imens den går i tomgang så går den i stå

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 500 point
Dato : 26-01-08 11:00

Det ku være at den laver vaccum i benztank /luftfilter tilstoppet/ eller benzmangel pga.tilstoppet benz filter eller lign

Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-01-08 11:44

Som Sunowich siger, hvis der bliver vaccum i tanken på grund af for tæt benzinprop, prøv at tage den af, når motoren begynder at dø.
Eller har du skiftet dysen til en for stor ?
Måske er der fejl i automat chokkeren som sidder ovenpå karburatoren.
Prøv evnt. at skrue tændrøret af, når den går i stå, for at se om det er vådt/sort/gråt
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 26-01-08 13:09

Jeg havde osse problemet med MIN Dr. Big...(tre-hjulet)...Ind til en specialist, som gassede voldsomt op et par gange. Der har ikke været noget siden, og han kunne ikke umiddelbart give en forklaring, men muligheden var, at jeg ikke anvendte tilstrækkelig kaburatorsprit.

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 26-01-08 16:15

Det er næsten sikkert det er et tryk i benzinslangen, et vaccum det skal udluftes! pil slangen af og luft den igennem!

Kommentar
Fra : karsten62

Dato : 27-01-08 08:48

Det ser ud til at den får benzin nok, omdrejninger går op og ned, omdrejsning tæller kan gå helt i bund lige pludselig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 12:51

Følger omdrejningerne med eller er det bare nålen der flipper??

Bruger den noget af olien ?? hvis ikke kan det være at den er stoppet i olieslangen (har jeg været udefor med netop samme model )Hvilket så gør at den bliver alt for varm da den ikke bliver smurt og så vil den automatisk gå ned i omdr.og når kold kan den klare lidt igen det ku jo også forklare hvoffor starteren dårligt vil trække rundt Hvis det er som jeg siger er det et under at den ka endnu men bliver du ved uden at få ordnet det vil den så brænde sammen knækker stempelringe der sætter sig i klemme smadrer stempel og cylinder og måske endnu mere sååå se lige at find ud af om der kan komme olie ud af slangen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-01-08 12:56

Det er når blandingen (Luft/benzin) bliver for tynd, at omdrejningerne ryger i top.
Og skyldes at den får for lidt benzin, eller får falsk luft, Det første er mest sandsynlig, nemlig at den får for lidt benzin nogle gange:
1. Stoppet dyse i karburatoren.
2. Skidt i svømmerventil i karburator.
3. Defekt aut.benzinhane.
Start med at rense karburatoren med trykluft.
Har du lavet noget for nylig der kan havde indflydelse, og har den kørt normal indtil nu?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 27-01-08 13:09

Tak for svaret Sunowich. Det var kun luftfilteret der var stoppet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 14:41

Ok ja sår får den for meget benzin i forhold til luft ,så ved du det til en anden gang

Takker og Bukker

Hav en god og -rig Søndag fra SunoFisken