/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
mit hdtv vil ik
Fra : jenslyn22
Vist : 586 gange
70 point
Dato : 25-01-08 17:25

hej alle.

Jeg har et LG rz-42PY10x plasma. De steder jeg finder det på nettet siges det at det er HD-ready og alt det. Men nu har jeg lige tilsluttet mit TDC-tv over min DVI indgang og får at vide at jeg ikke kan tage hdcp signaler, hvilket jeg i følge nettet skulle kunne.

Hvorfor vil det ikke??

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-01-08 17:42
Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 17:58

DVB tuner burde den ikke være indbygget i den digitalboks som jeg har modtaget fra TDC?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-01-08 18:02

Det er muligt, mit link var bare en oplysning om HD-Ready.

Jeg har ikke selv HD, så vent til der kommer nogen med erfaringer

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 18:11

okay det vil jeg så gøre. men ellers tak:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 18:12

Hvad ER det for en tuner du kobler på ?????

Det skal være en DBC - det er vel kabel-tv du kører......

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 18:18

det er over min telefon stik jeg modtager signal til bredbånd,tv og telefon. jeg kan ikke lige finde noget om DBC i manualen, men det er en kiss som tdc har leveret. Men har det noget med hdcp at gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 18:32

Fejl....

DVB-c naturligvis.....

Men jeg tror slet ikke den kan tilsluttes et TV der "blot" er HDready...... (du mangler stadig DVB-tuneren)

Om IPTV skal bruge c - t eller s ved jeg ikke lige på stående fod.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 18:35

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34305

Tror slet ikke tdc sender HD pr. IP endnu......

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 18:39

nej det er ikke HD tv. Det er bare digital tv over min DVI indgang for at få bedre opløsning end ved scart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 18:42

Jeg er ikke helt med på hvad det er du forsøger.....

Men tvivler på du får bedre billede ud af det.....

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 18:49

det eneste jeg vil er at bruge hdmi udgangen på tvboksen og min DVI indgang på tvet istedet for scart. Skulle det ikke give et bedre billed (720 istedt for 500 linier?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 19:01

Det er jo IKKE et HDsignal du modtager - så derfor heller ingen billede.....

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 19:12

men DVI kan vel også vise billeder som ikke er HD?? nu har jeg også lige prøvet min HDMI udgang på min dvd, og der kommer hellere ikke noget billed;(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 19:19

Nej - du kan ikke koble det op på den måde.....

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 19:26

vil det sige at hdmi og dvi udelukkende er til hd som, ps3, blueray og hd tv? i så fald hvad er hdmi udgangen på min almendelige dvd til?? undskyld jeg spørger så dumt, men kan ikke lige forstå det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 70 point
Dato : 25-01-08 19:31

Citat
HDMI står for High-Definition Multimedia Interface og er den nye standard for overførsel af video og audio signaler mellem forskellige enheder som TV/Fladskærme/PC/DVD-afspiller/DVB-modtagere og andre ting i fremtiden. HDMI overfører signalerne digitalt.
Det er meningen at HDMI skal være afløseren for SCART som lige nu er den mest benyttede kabel/stik type i Europa. HDMI stikket er meget mindre end SCART.

Som det ser ud lige nu (nov 2006) er der ikke meget vundet ved at skifte til HDMI hvis du allerede bruger Komponent (RGB) overførsel. Dog vil billedet blive overført rent digitalt hvorved du undgår fejl hvor billedet kan "sejle" lidt især ved vandrette tynde streger. Men når vi skal til at bruge HDTV for alvor, altså når vi kan få film i HDTV (Blue-Ray og HD DVD), ja så er HDMI det interface der benyttes. Det vil sige, at hvis du skal ud og investere i nyt fjernsyn nu er det en rigtig god idé at købe ét der er HD-Ready - så har det nemlig også HDMI stik.

Sammen med HDMI indføres en ny type kopisikring som er indbygget i HDMI-protokollen og kaldes for HDCP High-Bandwidth Digital Content Protection. HDCP er en protokol som koder signalet på HDMI (og DVI) forbindelser således at de ikke kan kopieres. Vær derfor opmærksom på at de apparater man ønsker at koble sammen, begge er enten med eller uden HDCP, ellers kan dette bevirke at der ikke kommer noget signal igennem.
Det blev, i januar 2005, vedtaget af EICTA (European Industry Association for Information Systems), at alt udstyr med mærkningen "HD ready" skal være forsynet med HDCP beskyttelse.

Ikke helt ny - men gælder stadig.....

Kommentar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 19:42

okay, jeg kommer vist ikke så meget videre her, men tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : jenslyn22

Dato : 25-01-08 19:42

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 20:05

Selv tak.....