/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE7 fejl
Fra : ladegard
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 25-01-08 11:01

Når jeg lukker IE7 browser får jeg meddelelse om at der er en fejl, så browseren lukker og jeg rapporterer til MS. Er der nogen der har oplevet det samme?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 25-01-08 11:05

Nej jeg har ikke haft problemer med IE7 hverken på Vista eller XP. Prøv at afinstallere og så geninstallere fra microsoft.dk

MVH chauftrat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-08 11:08

Ellers er der et fedt alternativ her som er hurtiger og ka mere

http://www.avantbrowser.com/

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 25-01-08 11:16

Jeg har forsøgt at geninstallere og afinstallere, men så kom der et skilt, der sagde, at hvis jeg afinstallerede, ville en række programmer der var installeret efter IE/ var installeret, ville de ikke virke.
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-08 11:25

1. Åbn denne computer. Der ser du det/de drev der skal ryddes op på - højreklik på drevet og vælg egenskaber - der kommer nu en dialogboks frem - vælg fanebladet generelt - klik på diskoprydning.

2. Vælg nu fanebladet funktioner - klik på undersøg nu og sæt hak i begge muligheder (ret fejl i filsystemet automatisk og søg efter/genopret beskadigede sektorer) - klik på start - vent til der er kørt færdigt. (ret fejl i filsystemet automatisk kører først efter genstart)

3. Vælg igen fanebladet funktioner (hvis du er kommet til at lukke det ned undervejs) - klik på defragmenter nu - klik på det drev der skal defragmenteres (samme som du valgte til punkt 2) - klik på defragmenter nu og lad maskinen udføre opgaven.

Har du flere drev gentager du punkt 1 - 3 .

Genstart din maskine (nu kører der en fejlretning i filsystemet når du er startet op) - når den er kørt færdig er din computer klar til brug igen

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 25-01-08 11:28

Har du prøvet at gendanne fra et gendannelsespunkt fra før dit problem opstod? Hvilket styresystem bruger du??

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 25-01-08 14:02

hej miritdk
Tak for dit indlæg, som jeg straks gik i gang med, men jeg kom kun til punkt 2, hvor jeg klikkede start og der kom et skilt op, at jeg skulle genstarte da der først ville blive givet adgang til at søge efter eller genoprette beskadigede sektorer, når der var genstartet.Det gjorde jeg så med det resultat, at computeren ikke vil starte, idet der står på skærmen at windows ikke startede korrekt. Og efter at have prøvet alle de anviste muligheder med at starte i fejlsikret tistand, sidst kendte konfiguration osv, vil den stadig ikke starte op. Så er der vel kun muligheden for at prøve via bios, men ved du hvordan man gør eller er der andre muligheder?
mvh
ladegard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-08 14:25

Citat
Når jeg lukker IE7 browser får jeg meddelelse om at der er en fejl, så browseren lukker og jeg rapporterer til MS.
.. du skulle have undersøgt hvad det var da fejlen kom op - det er jo ikke lige til at vide hvad problemet er.

Har du kigget i fejlloggen ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-08 15:22

Boot på din XP CD, vælg R for recovery Console, skriv Fixmbr og tryk <Enter>. Ignorer evt advarsler, og skriv exit og tast <enter> for at lukke computeren. Hjælper det ikke, så gentag proceduren med kommandoen fixboot.

Virker det, så tager vi den derfra.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-08 15:23

Glem punktummet efter fixboot

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 25-01-08 15:59

hej stl_s
når jeg hargjort det , skrives der: "destinationspartitionen er C:.
Vil du skrive en ny startsektor til partionen C?"
hvad skal jeg skrive?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-08 17:44

Bare tryk på <enter> og lad den køre

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-08 17:46

Hmm, jeg kan ikke lige huske det, men måske skal du skrive y eller j før du trykker <enter>

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-01-08 16:10

Tak for alle indlæggene. De hjalp mig dog ikke.. Jeg brugte det meste af dagen til at få pcen i gang igen. Jeg fik via google disse to links:
http://www.helgec.dk/xp-startfiler.iso

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=15491F07-99F7-4A2D-983D-81C2137FF464

som jeg brændte og satte i dvddrevet og startede pcen. Der gik nu nogle timer med scanning og reparation, altsammen automatisk, tilsyneladende ved hjælp af chkdsk. Så kom den i gang og virker fint nu, MEN stadig med IE/-fejl, som jeg startede med. Her til morgen fik jeg den ide, at gå ind under funktioner på Explorer og under adninistrer tilføjelsesprogrammer deaktiverede skype og messinger, som jeg kun bruger af og til. Da det var gjort forsvandt fejlen på ei7.
Jeg fik lært en masse, trods alt. Og håber andre kan bruge rådene.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 26-01-08 16:37

Flot klaret og tak for at fortælle at du har løst problemet!! Jeg er glad på dine vegne.

Rigtig god weekend.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 26-01-08 20:46

Mange tak skal du have,chaufrat. Dejligt at få tilbagemelding.
mvh og fortsat god weekend.
ladegard