/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
MÅ man det ?
Fra : disken_69
Vist : 1621 gange
10 point
Dato : 25-01-08 04:09

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 25-01-08 05:15

Resterrne kan i vel seelv hente her IGEN___________
http://www.mytrashmail.com/

Kommentar
Fra : Tranceman

Dato : 25-01-08 06:38

Ja jeg mener at hvis det er privat ejet grun må må han godt gøre som han gør han SKAL bare skilte med det

Tranceman

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-01-08 07:32

Han må ikke slippe sin hund løs på eventuelle overtrædere, men hvis der rent faktisk er tale om en privat vej der hører til hans ejendom, så er han i sin gode ret ti lat skilte med det og håndhæve et adgangsforbud

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-08 07:50

Det må du læse om her http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=65858

Mvh Og god fornøjelse

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-08 07:52

selve kapitlet om defination af privat kontra offentlig

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21854#K1

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-01-08 09:44

Jeg tror dog der er undtagelser.

Mange steder har folk en hævdvunden ret til at færdes på veje og stier, især brugte skoleveje.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-08 09:55

En hævdvunden ret er vist noget med 25 år.
Jeg går ud fra at vejen/stien passerer vedkommendes jordstykke.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 10 point
Dato : 25-01-08 12:05

Citat
Lov om Mark- og vejfred:

§ 17. Den, som uden ejerens tilladelse eller anden hjemmel færdes på anden mands grund eller som færdes ad en privat vej, hvor det ved færdselstavle eller andet lovligt opslag er tilkendegivet, at færdsel eller færdsel af den pågældende art er forbudt, straffes med bøde.

Det der så er spørgsmålet, er om det er en lovligt opsat tavle

Nu kan jeg se på billedet, at der åbenbart ligger et hus/ejendom på vejen før man kommer ned til "her bor han".....og så er det ikke længere bare en privat vej, men en privat fællesvej.

Og m.h.t. at færdes på sådan en, der skelner man generelt mellem noget så enkelt, som hvis det er en vej, der er offentligt tilgængelig eller ej, altså populært sagt som posten færdes på eller ikke.....altså, hvis postbudet o.lign. benytter vejen, kan almen færdsel ikke forbydes

Jeg bor selv på landet på sådan en privat fællesvej......og os der bor på vejen må eks. ikke opsætte sådan et skilt med "privat og uvedkommende færdsel forbudt".

Hvis derimod den omtalte vej udelukkende er hans, og kun tjener som indkørsel kun til hans ejendom, ja så er han i sin fulde ret til at forbyde nogen at færdes derpå.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 25-01-08 15:10

Så lige en forslagsliste fra Helsingør Kommune, nederst på side 2 står dette:

Byrådets forslag 20-12-2004

Helsingør Kommune
Kommuneplan 2004-2016

Generelt om de små og lokale stiforbindelser.
De lokale kirke, rest, og skolestier, skal registreres således, at den hævdvundne ret kan stå
ved magt for eftertiden.

http://www.helsingorkommune.dk/upload/mindretalsudtalelser.pdf

Så det er måske også noget der er forskel på, hvor man bor.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 26-01-08 20:23

Citat
En hævdvunden ret er vist noget med 25 år.
Jeg går ud fra at vejen/stien passerer vedkommendes jordstykke.

Jeg / andre skal passere den gule streg,
Men der siger HAN STOP.
Kan nævne ayt han har LAGT direkte fælder ud,
så SOM en wire/ ståltråd o.s.v _ UD; hvilket JEG
PERSONLIGT BLEV TEMMELIGT PIST over.

Vejen har ''ALTID'' været offentlig, men NY EJER
Vil lige i den forbindelse nævne,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
at jeg havde en MEGTET gyldig grund,
til at køre på den vej, nemlig 112.
Hvilket ingen privat-vej / grundejer må forhindre______ELLER
Ikke fordi jeg har brug for ADGANG, bare en DISKUTION
over samme.
-------
Men som jeg kan SE over BRF o.s.v, er det OFFENTLIGT VEJ ?.
Men__? der jeg vil hen, er ? at man TIT render ind
i desse skilte, og ikke ALLE ER GODKENDTE skilte,
mener den har været på DR før, ???
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Citat
Nu kan jeg se på billedet, at der åbenbart ligger et hus/ejendom på vejen før man kommer ned til "her bor han".....og så er det ikke længere bare en privat vej, men en privat fællesvej.

Jeps, der ligger et ''bolig-kompleks/ fællesskab..??

Citat
Jeg bor selv på landet på sådan en privat fællesvej......og os der bor på vejen må eks. ikke opsætte sådan et skilt med "privat og uvedkommende færdsel forbudt".

Sådan; uden at skulle LÆSE GODE link´s &
læse til Advokat/ Jura, ville jeg mene, at HAN er på den.

Men lov, er JO tiltider LOV, og andet er PRIVAT LOV.
Til viderre tager jeg dova´s svar for GYLDIGT.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 26-01-08 20:25

Citat
altså populært sagt som posten færdes på eller ikke.....altså, hvis postbudet o.lign. benytter vejen, kan almen færdsel ikke forbydes

Der ville jeg også HEN_
eller må han vel sætte en POSTBOKS op, ved /
deres indkørsel.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 26-01-08 20:48

Mvh SunoFisk
Lidt at gå igang med___ALTSÅ. MEN
Citat
Han må ikke slippe sin hund løs på eventuelle overtrædere, men hvis der rent faktisk er tale om en privat vej der hører til hans ejendom, så er han i sin gode ret ti lat skilte med det og håndhæve et adgangsforbud

???
Citat
Ja jeg mener at hvis det er privat ejet grun må må han godt gøre som han gør han SKAL bare skilte med det

TAKKER, men en VEJ___ Sorry.
SGU heller ingen der skal KØRE gennem mit HUS__
Men det er VIST en anden sag...

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 26-01-08 20:50

NU ___rabler det VIST, med alle disse kommenetarer.

Håber i selv forstår meningen MED DET /skrevne ord /__Øhh

Godkendelse af svar
Fra : disken_69

Dato : 26-01-08 20:54

Tak for svaret dova.
INDFØR VENSTREKØRSEL___

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 27-01-08 02:37

SIG HIEL___________________________----------
Radikale FISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS /OF