/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Rom i marts/april
Fra : HanneKB
Vist : 659 gange
20 point
Dato : 24-01-08 20:09

Er der nogen, der kan hjælpe mig.
Min mand og jeg har planer om at tage til Rom i slutningen af marts - først i april. Problemet er at vi ikke aner, hvor det vil være godt at bo (beliggenheden), og hvordan vi finder ud af det hele med fly - hotel - lufthavn osv.
Vi er ikke rejsevante, så det er lidt af en jungle at kigge på nettet efter fly og hotel. At det så heller ikke skal koste "for meget" er en anden ting.
Vi er først i 50'erne så vi leder ikke efter noget med gang i den. Vi er mere til små caféer og lign.
Vi har kigget efter nogen, der arrangere ture med guide, men har ikke fundet nogen endnu - på dette tidspunkt.
Forslag modtages gerne - både til opholdsted og flyselskab.

Tak på forhånd
Hanne

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 30 point
Dato : 24-01-08 20:23

Jeg tror at 65 rejser lige er noget for jer. Det er IKKE kun for folk på 65+, men for alle, der gerne vil rejse i selskab med andre under betryggende forhold. Prøv at læse mere her. Rigtig god ferie

http://www.65-ferie.dk/sommer07/europa/italien/rom-4766-S08/details

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-01-08 20:25

Kære Hanne
Jeg har boet i Rom i 6 år og jeg kan svare dig på altmuligt. Jeg skriver lige en privat mail til dig.
kh
Sus

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-01-08 20:44

for det første ROM på denne tid er vidunderlig....
for det andet fordi man er først i halvtresserne behøve rman ikke være kedelig
selv er jeg snart 54 og danser salsa på 10 år fuld fart på....det holder en ung og smuk..min kæreste er 11 år yngre end mig....
men der er jo allerede en der har tilbudt dig hjælp, så det lader jeg være med, men jeg har rejst fra dk med både vingrejser og spies rejser til rom i både forår efterår og vinter, så mon ikke der er muligheder nok....
ciao fra italien.....3 timer med tog fra ROMA...
hvis detr er det første gang så glæd jer der er skønnnnnnnnt.
ciao fra Faenza......miss.j.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-01-08 20:55

Kære miss J... åhhhh bare jeg var dernede. Kan du tro hvor meget jeg savner det efter 6 år?
Men jeg er jo mere ekspert i Roma.. Non so dové Faenza men det ligger garanteret i Toscana når du nu skriver 3 timer med tog?
kh
Acilia

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-01-08 20:56

Ps. og jeg er midt i 30'erne - men glæder mig til at blive midt i halvtredserne og være ligeså dejlige som Jer

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 24-01-08 21:02

hej.nej Faenza er ikke i toscana Faenza er en by der hører til ravenna provinsen i emiglia romagna...56 km fra bologna som er vores hovedstad....
faenza er byen der er opkaldt efter fajance som betyder keramik...der er italins keramik by....her er meget smukt....men pt koldt og kedeligt...me foråret er på vej...og graderne stiger for hver dag...har fundet en lejlighed i en ville på en stille vej 10 min fra centrum og 10 min på cykel så er jeg på landet....
blir nok ikke boende her for evigt, da min kæreste og jeg , når han er blevet skilt, gerne vil bo sammen og han bor udenfor bolgna mog toscane...
ok ciaoooooooooooooooo e buona serata miss.j

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 24-01-08 21:07

Kære Miss J
Fantastico...
Jeg kender godt Ravenna!
..og Bologna ligger så smukt - et af de mange smukkeste steder i Italia..
Ti mando un sacco di baci da Danimarca e spero che tutto va bene con te e tuo amore.
Tanti pensieri
Sus

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-08 21:17

Der er også http://www.dtf-travel.dk/

De laver rejser lige præcist efter jeres ønsker.

Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-01-08 07:26

Fandt også lige denne side, hvor der tilbydes rejser med dansk guide. Der står også mange gode tips om Rom på siden

http://rom-guide.dk/

Godkendelse af svar
Fra : HanneKB

Dato : 25-01-08 14:41

Tak for svaret HelleBirgitte.
Den vil vi tjekke - har faktisk set navnet et sted, men der er alligevel nogle år til vi bliver 65, så den mulighed var indtil nu udelukket.
Vi kigger på det.
Hilsen
Hanne

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-01-08 14:43

selv tak, håber I får en god ferie. Det sidste link jeg sendte, er fyldt med mange gode informationer vedr. Rom.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-01-08 16:15

nu vil jeg godt nok pointerer, 65 rejser har INTET at gøre med at man skal være 65 år for at rejse med dem..har engang spurt dem på feriemessen.....navnet har de fordi de blev oprettet i 1965....intet andet,,,alle kan rejse med 65 rejser uanset alder.....
miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 25-01-08 16:24

hold da op hvor er det dyrt at komme til rom med dem du har foreslået....helleB
je ghar været i rom masser af gange med startoues tror jeg nok eller vingrejser og mytravel for under 3000,-for en uge og boet på luxushoteller..uspecifiseret.......den ene gang for 2300,- alle gange i marst eller efterår...
og alle har guide tilknyttet...og ture mm.
prøv også at se på siden www.italy.dk det er n side udelukkende omhandlende italien som en dansk dame ved navn charlotte sylvestersen er indehaver af...hun er bosiddende i milano.
der er ALT og der står ALT, hvad man lyster om italien, rejser, bolig, ALT....nok de aller bedste sider af alle sider...
ciaoooooooo miss.j

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 16-06-13 21:43

Til andre interesserede:
Hvis man flyver med Ryanair til Ciampino lidt uden for Rom, kan transporten til og fra storbyen som regel gøres meget billigt. http://www.godtur.dk/artikler/fra-ciampino-lufthavn-til-rom/ Og som du kan læse her, så er det nemt at komme fra Ciampino til Rom centrum.