/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kender du denne knallert?
Fra : hyggemor
Vist : 1014 gange
100 point
Dato : 24-01-08 19:50

Vores søn har set denne: http://shop.hptrading.dk/product.asp?product=50&sub=4&page=1 men kender intet til denne model. Der er ikke oplyst om dette.

Den er fancy men er lidt bange for, at købe "katten i sækken" ligesom jeg prøver at undgå alt fra Thansen.

Er der nogle der har erfaringer med denne knallert 30?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:00

Tag ned og kig thansen - de har så mange at de sælger af dem....

Herhjemme hedder den GIANTCO - Danmarks billigste

Men kører udmærket - HVIS det er et køretøj man vil have.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-08 20:02
Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 24-01-08 20:09

Hej refi

Citat
Herhjemme hedder den GIANTCO - Danmarks billigste

den knallert jeg har linket til er til kr. 5.995,00 og din er til kr. 6.998 (excl. levering) - hvem er billigst?

Som nævnt i mit indlæg undgår vi alt fra Thansen idet vi har så mange bekendte/venner der har haft eller stadig har problemer. Det er både mht. service fra Thansen men også kvaliteten på deres knallerter. Ren erfaring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:10

Den du har linket til er heller ikke HELT samlet....

Men bare rolig - det ER den samme - så der er da lidt at spare...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-01-08 20:10

Problemet med kinaknallerter, er hovedsagelig reservedele, som ikke kan skaffes, desuden er udførelsen heller ikke i de bedste materialer. Det er da træls at man feks. ikke kan finde bremsebakker-udstødningsrør-sideskjolde-cylinder-stempel, altsammen noget der skiftes tit på en knallert, osv.
THansen er vel ikke dårligere end så mange andre, nogle syntes godt om deres knallerter, og der kører utallige af dem, desuden fåes da de fleste reservedele til dem.
Men sådan er det jo, nogen kan lide moderen, og nogen datteren, men kvaliteten skal være iorden.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 24-01-08 20:11

Ja, men hvor meget koster levering fra hjemmesiden, thansen kan jo gøre den klar så du kan køre hjem.. og uanset om du køber den fra thansen eller hjemmesiden, så ER det SAMME knallert
Så kvaliten på begge knallerter er det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:12

Har nu INTET at klage over med hensyn til thansen service....

Måske du/I bare skulle finde en anden afd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:14

Citat
Leveres 95% samlet - der skal lige monteres forhjul, sidespejle og et par andre småting så er du kørende.

Vi kan evt. samle den helt færdig for dig - det koster kun 500,- kr. ekstra.

Du kan afhente den hos os eller vi kan sende den til dig på en palle - godt pakket ind selvfølgelig ;o)

Maskinen leveres med typeattest, så det er bare at afhente nummerpladen på motorkontoret - så er du kørende - det er da nemt...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:16

Dit største problem bliver nok at få garantien opfyldt hos en tradingforhandler, men så er det jo godt at thansen findes

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 24-01-08 20:19

Jamen jeg giver dig helt ret pallebhansen. Det er jo derfor jeg også spørger. Men når nu vi har så mange, der har så dårlige erfaringer med disse, så vil vi selvfølgelig selv prøve at undgå det.

og refi, jeg havde slet ikke bemærket at det var den samme for kr. 500,00 leveres den samlet - meen så kommer lige fragten på kr. 750,00 (bor på Sjælland) - så alt i alt sparer jeg kr. 247,00 og registreringen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:26

NÆH...

Nu er den jo pludselig 250.- kr dyrere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:26

Hvis den skal være samlet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:27

Og så får du GRATIS bagageboks med fra thansen....

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 24-01-08 20:32

Citat
Nu er den jo pludselig 250.- kr dyrere

Hmm, mangler min lommeregner - det var jo den anden vej.... Men så er registeringsafgiften betalt og det er den ikke hos Thansen.... så... billigere alligevel

Men refi - du kom med svaret på mit spørgsmål så derfor tak for hjælpen. Også tak til jer andre for jeres input. Dejligt med hurtig hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 20:36

Takker....

Men HVILKEN registreringsafgift taler du om.....

Du skal da stadig selv betale nummerplader

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 24-01-08 20:38

Du har jo nok ret refi, tolkede det bare som om, at nr.pladerne var betalt

Kommentar
Fra : spejder_ben

Dato : 24-01-08 20:41

Hvis kanllerten bare skal bruges til at knægten skal tune den eller ikke bruge den som et seriøst køretøj er det nok hip som hap hvor i køber den.
Jeg har selv en oliver city fra Thansen og har dårlig erfarign med dem. Du skal alt for tit til service og hvis du piiller ved noget selv frafalder grantien. Jeg satte bl.a en alarm på som jeg købte hos Thansen. Næsten gang den skulle til syn fandt de selvfølgelig ud af det og så røg garantien. Kan se at den er forund installeret på den fra HP Trading.

Så spørgsmålet er om din søn skal have en knallert for at have et seriøst køretøj til skole eller arbejde så er det nok Thansen i skal gå til.
Men er det for han skal rode og pille ved den så er HP Trading nok det bedste køb da det ikke ser ud som om der er nogen garanti hos dem.

Så det er op til jer at vælge hvad der er nemmest for jer.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 24-01-08 20:47

hmm spejder_ben - utrolig historie omkring alarm. Det er jo netop mit/vores grundlag for, at vi undgår Thansen - service er et fremmeord for dem (i hvertfald hørt fra dem vi kender).

Vi er lige blevet enige om herhjemme at det bliver en PGO Comet. Hellere betale ekstra og så satse på kvalitet fremfor kvantitet.