/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
4x4 forbudt i Paris
Fra : Kentvester
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 24-01-08 19:09

Hej derude

er der nogle af jer der ha hørt at det skulle være forbudt at kører ind i Paris og andre storbyer i 4x4 biler, eller er det bare end and?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-01-08 19:28

4x4 er dog en dårlig betegnelse for den slags biler. Hvad er det dog som der er 16 af ?.

De er komplet overflødige i nogen by.og burde forbydes på motorveje og i byer med over 1000 indbyggere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-08 19:29

Når jeg søger på nettet, kan jeg ikke se at der skulle være et forbud.

Det eneste jeg kan finde er her http://www2.kk.dk/of/dagsorden.nsf/1fb6557ac5ef835bc125685c0044af91/38023b1ace77b015c1256fbd0051b30d/$FILE/MTU%20bilag%203a.pdf

på side 3 skriver, at man overvejer at forbyde firehjulstrækkere i centrum. Det er skrevet i 2004

Du kan rette henvendelse hertil, de kan svarer dig helt korrekt

http://dk.franceguide.com/praktisk-information/home.html?NodeID=124

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-08 19:37

Hvis det var forbudt ville det have stået på denne side

http://dk.franceguide.com/praktisk-information/nar-du-er-i-frankrig/on-the-move/I-bil.html?nodeID=130&EditoID=11864

og det gør det IKKE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 19:57

Det er IKKE forbudt.....

Men med lidt held får vi afskaffet ½ delen af de DANSKE i løbet af nogle år....

De har NÆSTEN ingen berettigelse i det danske samfund andet end som arbejdsredskaber....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-08 20:53

Mange "almindelige" personbiler er i dag udstyret med 4-hjulstræk for en bedre og mere sikker kørsel, så nej, 4-hjulstrækkere bliver det svært at forbyde noget sted

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-08 21:02

Citat
Men med lidt held får vi afskaffet ½ delen af de DANSKE i løbet af nogle år....

Hvorfor tror du det refi?

Det er ikke alle 4x4 der er med reduktionsgear, 6-8 cyl. benzinmotor og vejer over 3 tons.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 21:02

Det er IKKE 4-hjulstrækket der fejler noget - det er karrossen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 21:03

De der minikampvogne har INGEN berettigelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 21:05

Korrekt Bjarne - men de er absolut IKKE miljøvenlige....

Så 100.000 extra i afgift og forbud mod bykørsel - så er der ikke mange tilbage

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-08 21:05

..og hvad er der så med karossen?

Kan du bedre lide Peugeot Expert. FIAT Ducato, Mercedes Vito, Toyota Hiace, osv.?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-01-08 21:09

åhh, min kører da nemt 14 km/l og det er der mange personvogne der ikke kan og afgiften er vist så rigeligt betalt, og en egenvægt på 1550 kg. er heller ikke specielt meget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-08 21:09

Prøv engang alle sammen, at læse i mit første link på side 3..

Det har også været oppe i tv et par gange

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 21:10

Citat
1550 kg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 21:14

Nordsted

Nu er den snart over 4 år gammel og idag er politikerne af anden mening....

De skal UD af storbyerne eller BETALE en større sum...

Det samme gælder de store lastbiler....

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-01-08 21:48

Suk - nej... vi skal bare alle have enormt store biler... Så virker de ikke store længere...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-08 21:54

Refi.... jamen det var jo også det jeg mener

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 22:11

Nå OK

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-01-08 23:48

Refi. skal denne bil forbydes? det er 4x4:http://subaru.dk/impreza_2008_specifikationer.aspx
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-08 07:44

Nej.....

I øvrigt tror jeg ALLE ved HVAD det er for typer "vi" taler om.....

Dette UANSET HVAD vi kalder dem

Kommentar
Fra : lasseemil

Dato : 26-01-08 14:33

Mange AUDI modeller har 4X4 for sikrere kørsel, dette burde være mere almindeligt
og give afgiftsnedsættelse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-08 14:43

Træk på alle fire hjul giver netop en sikker og stabilkørsel ikke mindst da det giver gode muligheder for et bedre stabilitetssystem med ECS (ESP) og antispin da man udover nedbremsning på de enkelte hjul også kan regulere trækket på de øvrige hjul (traction control).

Mon ikke refi's uvilje mod 4x4 skyldes at han ikke må få en for konen og der findes jo netop flere der er velegnede til kombineret brug på både landevej og off-road.

Måske refi må få sådan en her (hvis du kan være i den): http://www.fiatpresse.dk/press.asp?a=0&act=2&qid=857

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 14:55

Citat
I øvrigt tror jeg ALLE ved HVAD det er for typer "vi" taler om.....

BjarneD gør åbenbart ikke

Citat
og der findes jo netop flere der er velegnede til kombineret brug på både landevej og off-road

HVAD vil du med off-road i DK (overlad det til mili)
Det er det de er bygget til og IKKE landevej.... (eller motorvej-selvom de er hullede vissesteder )

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-08 15:05

Nu findes der godt nok mange byer i DK, hvor der bor mange mennesker, men der bor altså også mange mennesker helt uden for byområder og der findes der mange veje som ikke er alt for farbare i dårligt vejr og især ikke med lavprofilerede dæk på "familieraceren".

Hvis byboer uden ærinde på landet kører i noget der er større end en Subaru, Audi eller Suzuki Ignis m.fl. så er det da skønne spildte kræfter og penge.
I øvrigt kører der mange KIA Sportage rundt med 2x2, men det er jo ikke til at se hvis man ikke lige ved det og gad vide hvor mange der reelt kender forskel på en MPV og en SUV?

Typer har det med mennesker eller biler at gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:10

Citat
og der findes der mange veje som ikke er alt for farbare i dårligt vejr og især ikke med lavprofilerede dæk på "familieraceren".

De 2 dage om året tager du den 2-hjulede eller ringer efter en TAXI

Om folk kender forskel er jo underordnet - det skal politiet nok tage sig af når bøderne skal opkræves....

Ellers må de jo læse deres registreringsattest....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:12

Det er jo bare at forbyde importen - så er en stor del af problemet løst....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:15

Endnu bedre - man kunne sætte hastigheden ned på dem så de MAX må køre 50 km/t

Så slipper vi MEGET hurtigt af med dem - også dem der allerede kører

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-08 15:17

Citat
eller ringer efter en TAXI

Der kører ingen taxier rundt herude hvis det sner kraftigt, og i øvrigt er det rart at kune komme videre uden at være afhængig af asfalt for vejene er ikke ret brede
og ofte spærrede af landbrugsmaskiner. Det rykker ikke engang i rattet når man kører det ene hjulpar ud i blød rabat og det eneste man bemærker er de små dunk når traction controllen bremser hjul der er ved at spinne.

Min kører i øvrigt fantastisk på motorvej når den 16 ventilede BMW commonrail spinner lystigt på 3500 o/m.

Salig være de uvidende!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-08 15:21

Du er jo misundelig refi!
Min kone elsker firehjulstrækkeren og lader gerne sin stationcar stå for at komme ud at køre med farmand i en bil hvor man ikke skal til rygopretning efter længere tids kørsel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:23

Misundelig

Du har nok ikke set min bilpark

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-08 15:26

Du har heller ikke set min og hvad så.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-08 15:34

Nemlig