/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Dankort svindel
Fra : qcasiu
Vist : 3168 gange
20 point
Dato : 24-01-08 18:12

Hej alle. Jeg er en dum dreng på 18, fra Jylland nær Haderslev. der for nylig har begået mit livs fejl. Jeg har gået med til at sælge mit dankort, altså givet kort og kode til en anden.. For at tjente hurtige og nemme 10.000

Men blev taget lidt ved snuden, og tingene blev ikke helt som jeg var blevet lovet. Og ham gutten der så avede overtrækket er blevet fanget. Men for at gøre en lang historie kort, Jeg er blevet snuppet politiet, altså anholdt - og har erkendt mig skyldig.

Ham gutten overtræk mit dankort for 75.000 og jeg jo self bare meldt det stjålet, altså lavet en falsk politi anmeldelse og snydt banken osv.

men nu er jeg pågrebet og har erkendt mig skyldig. Nogen der ved hvad jeg går i møde i retten?

Det er jo bedrageri, altså noget af det værste du kan lave i Danmark.
Er 18 år og ikke tidligere straffet, og har samarbejdet med politiet...
Hvilken dom for jeg? betinget - ubetinget, og hvor længe osv.
og hvor mange af pengene skal jeg selv betale? går vel ud fra det er dem alle.. men ville alligevel også være logisk at ham gutten de har fanget, som jo trods alt var ham der har fået alle de penge også skulle betale noget? måske enda det meste?

Mig og en anden kammerat er taget for det, og han står lidt værere end mig da jeg kun har givet mit kort til ham - og det er så ham der har givet det videre, men ellers er det det samme - heller ikke ham der har hævet noget.
Det er ikke kun mig de har snuppet, det drejer sig om en hel bølge af folk, ved ikke om det ændre noget...

Mvh Mads xxxxxxxxx. Håber nogen kan vlre behjælpelige.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-01-08 18:23

Her står noget, der kan minde om din sag

http://www.it-retten.dk/bog/bilag/17/U2003-251.PDF

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-01-08 19:42

Jeg tror du får en kæmpebøde og en betinget fængselsstraf (hvis du er heldig) + at betale pengene tilbage, for uanset det er en anden der har hævet pengene, har du sådan set givet lov til, at de blev hævet på en konto som du hæfter for......noget andet var, såfremt kortet vitterligt var stjålet, så var du ikke kommet til at betale ret meget selv.

Du har været medvirkende til bedrageri og lavet falsk anmeldelse....ingen af delene er "billigt" i det danske retssystem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 19:52

Citat
Ham gutten overtræk mit dankort for 75.000

Det er sgu UMULIGT

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 24-01-08 20:39

det er da en grim historie , og meget dum , som du selv skriver, men jeg kunne nu godt tænke mig at vide hvordan det er muligt at overtrække et dankort med 75000 kroner, ???????? det lyder umiddelbart forkert i mine øre.

ja der er jo ikke andet end at sige at du nok har fået dig en lære streg og håbe du vil tænke dig om en ekstra gang hvis du får en lignende tilbud igen. du er alt for ung til at skulle ind på den løbebane, næ se du dig hellere at tage dig en uddannelse eller finde et job og så nyde de penge du ærligt selv har tjent.

venlig hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-08 22:22

Her en sag, der ligner den beskrevne.

http://www.fyens.dk/article/40667:Odense--Unge-svindler-med-dankort
Citat
Det var dog en formildnede omstændighed, at alle tre erkendte sig skyldige.

Og for den 20-årige kvinde, hjalp det også, at hun hidtil er ustraffet, at hun hjalp til at sagen blev opklaret, og at hendes far har betalt beløbet tilbage til Nordea. Hun fik en betinget dom på 60 dages fængsel med et års prøvetid, og en regning for sagsomkostninger på 5000 kroner.

Andre sager under lidt andre omstændigheder.

http://www.fyens.dk/article/431930:Odense--Chauffoer-for-svindlere-straffet

http://www.chilinet.dk/default.asp?id=436&pid=10&nid=203

http://djurslands.net/01-enkeltnyhed2.php?id=13390

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-01-08 02:44

Du får nok en betinget dom, måske samfundstjeneste + at du må betale pengene med renter.Du får problemer med at låne penge. Har du stukket din kammerat, så vil du få tæsk så det holder.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : qcasiu

Dato : 25-01-08 12:20

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-01-08 12:25

Jeg siger også tak.

Ønsker dig en god fremtid.

mvh
jakjoe