/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Karen Mikkelsdatter Hedensted
Fra : aase48
Vist : 1303 gange
100 point
Dato : 24-01-08 17:52

Hej
Jeg er i min slægtsforskning gået lidt i stå ved Karen Mikkelsdatter. Her er, hvad jeg ved om hende:
1.Hun må være født omkr. 1662, for da hun dør i Engum 25.februar 1742, står der, at hun er 80 år. Der kan jo dog godt være husket lidt forkert.
2. Hun bliver 3.januar 1685 i Hedensted kirke gift med Poul Iversen fra Engum.
3. De får 3 børn i Hedensted fra 1687-1691 og 5 i Engum derefter.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvor og hvornår hun er født. Jeg kan ikke finde hende i hverken Engum eller Hedensted.
Nu håber jeg, at der er en, der kan hjælpe mig videre.
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-08 19:50

Nok herfra:
Hedensted sogn, Hatting herred, Vejle amt

Så gammelt at det bliver svært over nettet?

Måske kan Johannes her hjælpe??
http://home20.inet.tele.dk/johsstidsen/

hilsen Svend

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 24-01-08 19:56

Du kan evt. søge her:

http://www.arkivalieronline.dk

der går Hedensted tilbage til 1640. Det er selvfølgelig ikke sikkert hun kommer derfra.

Mvh

Flemming

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 24-01-08 21:37

Hej

Det er AO jeg har ledt på, og det er rigtigt, at det er meget gammelt, så dette er mit sidste forsøg, inden jeg opgiver at finde mere om hende.
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-08 09:11

Har du dette fra Family Search?
"
Poul Iversen Birth: 12 JUN 1653 Of, Engum, Vejle, Denmark
Burial: 16 APR 1741 Engum, Vejle, Denmark
Marriages:
Spouse: Karen Michelsen
"
Har du prøvet at søge efter Michelsen i stedet for Mikkelsdatter??
Never give up, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-08 09:25

Viuf er vel for langt væk? Svend
"
Karen Mikkelsen
Birth: 05 JAN 1861 Viuf, Vejle, Denmark
Christening: 24 MAR 1861 Viuf, Vejle, Denmark
Death: 12 JAN 1862
Father: Mikkel OR Michel Jeppesen Family
Mother: Mette Jeppesen
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-08 09:30

Men hvad med Hornstrup, lige vest for Engum?
"
Karen MIKKELSEN
Birth: 21 Dec 1861 Place: <Hornstrup, Vejle, Denmark>
Christening: 28 Mar 1861 Place: Hornstrup, Vejle, Denmark
Father: Mikkel Christian ANDERSEN
Mother: Mette Kjerstine SORENSEN
Individual's birth place: Kirkeby
"
Tror det er hende, Svend

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 25-01-08 12:29

Hej Svend

Den første fra FS har jeg, men da står der jo ikke mere om Karen Mikkelsdatter, men jeg tror du har ret med den sidste, der er i hvert fald stor sandsynlighed for, at det er hende. De kalder også en datter for Kirsten. Tak for det.
Aase

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 25-01-08 12:49

Hej Svend
Jeg var lige for optimistisk, for hende jeg søger, var født omkr. 1662 og ikke 1862, så jeg leder videre
Aase

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-08 14:31

Undskyld Aase,

et par hundrede år fra eller til...
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-08 16:15

PS: Kunne jo være hendes oldefars oldemor var den rigtige? Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-01-08 21:21

hej
kender du denne side med skifter fra engum,hedensted osv. det kan være du kan finde oplysninger om din ane her
http://www.brejl.dk/
senra

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 25-01-08 22:04

Hej Senta
Ja, den kender jeg godt. og der er ingen skifter fra den tid, så den vej kan jeg heller ikke gå.
Aase

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-01-08 23:01

hej
eftersom de er viet i hedensted tror jeg hun er derfra ? de rejste jo ikke så langt væk i de tider og slet ikke i 1600 tallet , derudover har du prøvet at søge på børnenes navne ved brejl, det er måske også en mulighed ?

og er det rigtig med 80 år ved hendes død en høj alder efter datiden.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-01-08 23:16

Hedensted Hatting Vejle Hedensted 1640 1706
opslag 26 venstre side nr4 efter 1661 en michels ????? får en datter døbt om der står karen eller maren kan jeg ikke se men navnet stemmer med mikkelsdatter, og 80 ved hendes død i 1742 passer ca.80½ det kan evt. være din .
senta

Kommentar
Fra : aase48

Dato : 26-01-08 07:52

Hej Senta
Det var jo også min tanke, at hun var født i Hedensted, men jeg har altså ikke fundet hende, og den du nævner som en mulighed, læser jeg lidt anderledes, da jeg tror, at dåben finder sted på en dag der hedder S.Michaels (Mikkelsdag, som er 28.september, så vidt jeg husker), og at faderen hedder Hans Jørgensen, og barnet hedder helt sikkert Maren. Men det er rart, at nogen kigger efter, for man kan jo nemt komme til at stirre sig blind på sådan en side. Tak.
Aase