/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Løs udstødning
Fra : Jimmy17
Vist : 1059 gange
50 point
Dato : 23-01-08 19:29

Hey derude.

Vil starte med at sige jeg ikke har meget forstand på knallert og i den grøft.

Men har købt mig en mindre crosser, hvor udstødningen er gået af.
Den sidder ikke fast i blokken, det hører desuden tydeligt.
Skruer eller noget kunne jeg ikke finde, så må være tabt på en køretur, så er kun et par huller og en løs udstødning.

Hvordan får jeg det ordnet og er det noget, jeg bør give mig i kast med eller bør jeg sende den til en mekaniker.

Havde overvejet om jeg ikke bare kunne finde 2 skruer, kan ikke lige huske de rigtigt hedder, ved et byggemarked og så få et eller andet kit eller noget, så jeg er sikker på at den slutter tæt.

Men her er jeg i den grad nybegynder, så nogen gode råd?

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-08 20:21

At sætte en udstødning på er jo ikke den store operation, men du skal finde ud af hvilke bolte du skal bruge.

Diameter og gevindtype

Du skal også bruge en udstødningpakning, sådan en må forhandleren have ligesom boltene også må kunne købes der.

Du skal også være opmærksom på at de fleste udstødninger også er spændt fast et andet sted end på cylinderen, så den ikke sidder og rokker sig løs.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 22:48

De fleste udstødninger på knallerter sidder med 6mm bolte og pakning skal der også til Hvis du lige oplyste hvad navn og model det er kan vi sikkert finde frem til hvem der har det du skal bruge.Hvis ikke boltene ligefrem er knækket inde i hullerne med gevind og at det gevindet ikke er ødelagt er det en nem opgave som du saktens kan ordne selv og er det 6 mm gevind er det som regel en 10 mm top/nøgle du skal bruge til at spænde med men endelig ikke så du ødelægger gevivdet da det er noget man kan komme til med bolte af så lille en størrelse.
Mvh Sunofisken

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-01-08 01:30

Thansen er et godt sted til sådan noget. De har både pakning og bolt.
Men som de skriver ovenover, så er næsten det eneste du kan gøre forkert er at spænde boltene for hårdt. Det er aluminium du skal spænde fast i, og skruer du boltene over, er det lidt af en katastrofe. Jeg tror ikke en mekaniker skal have meget i kaffekassen for at lave det arbejde, hvis du er usikker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 08:00

Hva tror du ikke en mekaniker skal have ???? Den går sku ikke rigtigt i dagens danmark kage åsen er skiftet ud med et funklende kasseapperat med direkte forbindelse til banken Ellers skal man da laaaangt ud på landet hvis det ellers er til at finde snart

Mvh Mekanowich del sunoFisk-owich

Kommentar
Fra : Friborg71

Dato : 30-01-08 15:06

Måske skal den fikseres med fjedre som på cross maskiner, typisk 2/3 stk.ved port/flance

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-01-08 17:02

Jeg har for øvrigt sendt den til mekaniker.

Regner med at skulle af med ca. 600 kr.

Der skal bores ud til nye bolte og så skal der nye beslag på.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-01-08 17:28

ok ja så ku du ikke lige klare det med nye bolte og sån

Lykke til med denMvh Sune

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-01-08 17:39

Ej, det kunne jeg ik.
Har ikke plads til for meget værktøj i en toværelses og en lille kælder.
Og kendte ikke lige nogen, der kunne klare det.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-02-08 16:15

Tak for svaret WinXPeter.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-02-08 16:16

Der blev boret op til nye bolte, og så sat fast på den måde

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-02-08 16:36

Godt du fik det klaret

Kommentar
Fra : rodianpuch

Dato : 28-03-09 17:48

Jeg kan ikke få kryspinden ud på mit stempel på min Puch Pioneer