/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bordopvaskemaskine
Fra : Silenty
Vist : 598 gange
50 point
Dato : 23-01-08 19:25

Hey ;)..

Nogen som ved hvor jeg kan finde en billig Bordopvaskemaskine? :D..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 23-01-08 19:30

DBA... men de er for dyre i brug...

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-01-08 19:30

Punkt1 evt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-01-08 19:31

Men vil pr erfaring ikke anbefale en bordopvaskemaskine.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-01-08 19:34
Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 23-01-08 19:34

jimmy17 - Hvorfor ikke?.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-01-08 19:41

Dels kan der ikke være meget i dem. Bor du i lejlighed, må de sikkert ikke engang stå der.
Vaskeevne er ikke så god som i en stor.
Desuden er det også nemmere at vaske op i hånden.

Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 23-01-08 19:44

I en købelejlighed må de godt jo ;).. Og så vidt jeg ved er de Bordopvaskemaskiner jeg har installeret for folk vasket fint efter min vurdering ;)..

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-01-08 19:52

de er vist billigst hos haraldnyborg.dk

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 23-01-08 19:55

Okay, ejerlejlighed er noget andet vil jeg godt indrømme.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-01-08 20:26
Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 24-01-08 15:17

Inden du installerer sådan en, var det måske en god ide, at finde ud af, hvor den skal tilsluttes vand og afløb. Hvis det er en af de modeller, hvor man skruer en "dims" på svingtuden ( = Vandhanen i køkkenet) er den garanteret IKKE tilladt, heller ikke i en ejerlejlighed (eller i en villa for den sags skyld). Svingtuden er nemlig ikke VA-godkendt til at stå med tryk på. Så hvis din lejlighed ikke allerede er forberedt til installation af opvaskemaskine, kan det nå at blive ganske bekosteligt, inden du får etableret et tappested ( = vandhane) til opvaskemaskinen. Og hvordan er det nu lige med stikkontakten du har tænkt dig at benytte - er der forbundet jord i den ( = det halvmåneformede hul der sidder midt i mellem, og lidt lavere end de to huller man normalt bruger til elektrisk udstyr). Er der ikke det, skal det sikkert bringes i orden også ..... jeg mener at have læst på et tidspunkt, at elektriske apparater, der tilsluttes vand, også SKAL jordforbindes. Hvis dette heller ikke er i orden, skal du også bruge en elektrikker.
Hvis du beslutter at se stort på lovgivningen på disse områder, og der går noget galt ( - og det gør der på et tidspunkt), kan du risikere, at du selv skal afholde alle udgifter, i forbindelse med udbedring af skader - og det kan sagtens komme til at koste dig rigtigt mange elektrikker og blikkenslager timer, inden gulvet er skiftet, køkkenskabene rettet op, underboen har fået malet sit loft, og underboens antikke arvestykker er blevet erstattet

Kommentar
Fra : Silenty

Dato : 24-01-08 19:50

Jeg er så, så heldig at have en kæreste som elektriker ;).. Og en anden ting er at der allerede har været installeret en tidligere opvaskemaskine så er der ikke noget problem :)..

Så er det eneste jeg faktisk er intresseret i er hvor man kan finde en billig bordopvaskemaskine :).
Problemet ved at købe det hos en grossist er at de 'kun' har mærkevare som electrolux, siemens, bosch osv. Priser over 2k5 som ikke rigtig er villig til at ofre.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 24-01-08 21:39

Ok Silenty, så skulle det jo være i orden. Jeg havde engang en opvaskemaskine, der var beregnet til indbygning - lige som de normale. Den var bare kun til 6 kuverter. Dvs. at den kun fyldte 40 cm i bredden, havde samme højde som de normale tiæ placering under køkkenbordet, og kunne stadigt tage de mindre gryder etc. For mig som på det tidspunkt var ungkarl, var den perfekt. Jeg ved ikke om de stadig kan fås, men det var da værd at undersøge. Så mister du da ikke ½køkkenbord på opvaskeren

Vh.
Finn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-08 22:24

De er til at købe mange steder. Men du skal være opmærksom på at ,hvis , du bor i lejlighed er det ikke sikkert det er tilladt af hensyn til event. vandskade!!! Det kan blive en meget dyr affære hvis det går galt.

Kommentar
Fra : johsstroger

Dato : 12-04-08 19:50

hej. det kan være i gul og gratis der kan man tit finde mange gode ting