/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Plads på harddisk
Fra : marhel
Vist : 726 gange
200 point
Dato : 23-01-08 17:29

Hejsa..

Jeg har en ekstern harddisk af mærket Maxtor. Den er på 233 GB. Pludselig en dag havde det lykkedes mig at fylde den op. Så jeg gik igang med store slette projekt. Nu er der 193 GB der er brugt, hvilket giver mig ca. 40 ledige GB.

Men når jeg så årøver at flytte noget til harddisken, f.eks. en mappe der indeholder 13 Gb, så fortæller harddisken mig så pænt: Der er ikke tilstrækkelig ledig plads.

Nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre?

Kommentar
Fra : Marzec

Dato : 23-01-08 17:36

Jeg ved at på MAC skal man huske at tømme sin papirkurv før pladsen egentlig er frigivet, men jeg ved selvfølgelig ikke om det samme gælder for PC.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-01-08 17:39

Næe - Virus?
Har du lavet diskdefragmentering? diskkoprydning?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-01-08 17:47

Når du laver en diskoprydning får du også papirkurven tømt

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 23-01-08 17:51

Har tømt papirkurven, det ændrer intet..

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 23-01-08 18:10

Når jeg laver en diskanalyse, siger den at disken ikke trænger til at blive fragmenteret..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-01-08 18:18

det er måske en eller anden virus der tager din plads.prøv at køre denne:
Ad-Aware SE Personal.lnk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-01-08 18:19

Ad-Aware SE Personal

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 23-01-08 18:23

Der er heller ingen virus på disken..

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 23-01-08 18:23

Prøver lige Ad-Aware..

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-01-08 18:33

Er størrelserne noget den viser i "Denne computer" eller er det noget du regner dig frem til ?

Kan du flytte mindre filer til din HD ??

Du skal regne med at Papirkurven lægger beslag på 10 - 15`% af en Harddisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 18:44

H-klik på denne comp. > vælg administrer > diskhåndtering > nu kan du se din harddisk.

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-08 20:08

Jeg har været ude for at den sagde, den ikke trængte til at blive fragmenteret. Jeg viste at den trængte til det så jeg sagde defrag, den kom så ud og sagde at der ikke var plads til at diskfragmentere. Efter jeg havde slettet mere kunne den køre en defrag og det hjalp.

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 20:56

Der skal være over 15% (som jeg husker) for at kunne defragmenter.
Den bruger pladsen til midlertidig backup når den arbejder.
Er der mange røde streger så trænger den.
Men du bør lave oprydning før du starter defragmentering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 20:59

Der skal være over 15% (som jeg husker) for at kunne defragmenter.
>>>Der skal være over 15% fri plads (som jeg husker) for at kunne defragmenter.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 24-01-08 09:43

Prøver lige og se om jeg kan svare på alle ovenstående spørgsmål:

Jeg kan godt flytte mindre dokumenter til min HD, f.eks. et tekstdokument, prøvede så med en mappe på ca. 4 GB, det kunne ikke lade sig gøre.

Jeg har kørt virusscan og AdAware, det hjælper ikke, ej gør tømning af skraldespanden.

Størrelserne er noget den viser i "Denne computer"

Prøver lige at fragmentere den, selvom den siger det ikke behøves, så må vi se om det hjælper.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-08 13:46

Hvis harddisken ikke er formatteret i NTFS kan du under ingen omstændigheder flytte en mappe eller fil på 4 GB til den.

Godkendelse af svar
Fra : marhel

Dato : 24-01-08 18:39

Tak for svaret k_m_s.

Hej..

Det vidste sig at diske trængte til at blive formateret, selv om analysen sagde at den ikke trængte..

Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 25-01-08 10:11

Dejligt det kom til at virke

Kim