/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Centrallås Baleno funker ikke
Fra : danh
Vist : 554 gange
20 point
Dato : 23-01-08 13:06

Hej
Min centrallås i førerdøren virker ikke sammen med resten af dørene, så jeg skal have en ny centrallås motor. Men kan jeg købe en hvilken som helst motor eller skal der bruges den orginale og at jeg må ud til en hugger?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 13:13

Hvis det er el.motoren så må du ha den originale. Men jeg ville tjekke først om de får strøm.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 13:16

Undersøg om ledning i dørhængsel ikke er kommet i klemme Prøv evt at aktiver nøgle medens du prøver at vrikke med ledningsbundtet v dørstolpen

Mvh SunowichFisk

Kommentar
Fra : danh

Dato : 23-01-08 14:11

ok fik bare afvide at det var noget med en bolt på den eller sådan noget ? men må hellere undersøge det nærmer

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 23-01-08 14:27

Du må ikke købe nogle stumper før du har fundet ud hvad der er galt.Du må fejlsøge.Har du ikke forstand på rep af el., så få en der ved lidt om det, eller et værksted til at kigge på det.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-08 15:16

Ledningen behøver ikke at være i klemme for at svigte. De mange bevægelser som ledningen får ved brug af døren, får til sidst kobberet til at bryde indvendig, selv om du ikke ser det fordi isoleringen udenpå holder bedre.

Den fejl kommer først på førerdøren , som bruges mest.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 23-01-08 20:33

Eller også har den mekaniske del mistet sit greb i låsetøjet.
Så kan motoren køre lige så meget den vil, det hjælper ikke en hujende f..!
Start med at adskille døren, så du kan se hvad der sker - og navnligt ikke sker.
Er det mekaniske i orden, må du følge op på det elektriske. Husk også, at kontrollere stikkene i styringen til låsene. Og ellers stik, gennemføringer osv.
Håber du får løst problemet.

Kommentar
Fra : danh

Dato : 24-01-08 10:31

Glemte lige nogle grove træk! Jeg kan godt få centrallåsen i føredøren til at åbne og lukke nå jeg drejer nøglen rundt i passager siden. Det er kun i førersiden at den ikke vil arbejde sammen med resten af dørene nå jeg sætter nøglen i der... Mekanisk eller elektrisk problem?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 11:25

Så er det vel selve låsecylindren det er galt med eller den føler i fordøren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 11:26

Førersidelåsecylinderføler sku der stå

Kommentar
Fra : danh

Dato : 25-01-08 09:02

Citat
Førersidelåsecylinderføler
Kan du forklare hvordan den ser ud

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-01-08 09:13

Ja som du skriver selv Mekanisk :ja når du sætter nøglen i låsen Elektrisk ja når noget inde i låsen aktiverer en elektrisk føler af en art Men der er jo også centrallåsesystemer hvor du trykker på en knap på nøglen så er der jo en sender og en modtager sender i nøglen modtager et sted på bilen Men når den virker når du derejer nøglen i modsatte side så fejler motoren jo ikke noget i førerdøren og så er det nok heller ikke noget med ledninger i klemme eller der er knækket så er det jo nok i selve cylinderen det er galt Også fordi det jo er den der altid bliver brugt Faktisk skulle man kunne bytte den med den anden fordørs cylinder da man jo aldrig bruger den alligevel men det ka jo garanteret ikke lade sig gøre Hvis det er cylinderen vil jeg foreslå at du får en ny på og ikke en huggermodel da den jo også er slidt allerede

HAV EN GOD DAG OG Week-end

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : danh

Dato : 27-01-08 16:27

Ok men selv om jeg trykker jernstangen ned i centrallåsenboksen i førerdøren så vil resten ikke reager. men nå jg gør det i passagersiden reager den fint i førerdøren...så det er ligesom om boksen kun vil virke hvis den bliver aktiveret fra passsiden... og cyllinderen rammer find ind i stangen som går ned til boksen men der sker bare ikke mere en førerdøren åbner..

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 20 point
Dato : 27-01-08 18:12

Det lyder som om, at du har indkredset fejlen.
Du må nok se i øjnene, at enheden skal udskiftes, så det kommer til, at fungere igen efter hensigten.

Godkendelse af svar
Fra : danh

Dato : 05-02-08 00:47

Tak for svaret Cortina01.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-02-08 18:08

Selvtak. Altid en glæde, at kunne hjælpe.